[windows 2003] software-installatie prob met gpo

Pagina: 1
Acties:
  • 135 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• TheCrash
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21-01 13:18
Ik heb mijn vraag ook al op google gepost maar dat schiet daar nog niet echt op. Mijn thuisnetwerk bestaat uit 1 AD domeinserver draaient op win2003 (nl) en 2 clients met windows xp pro sp1 (eng). Nu wil ik het voor elkaar krijgen om software (msi pakketten) uit te geven zodat deze in het configuratie scherm --> software --> add new programs van de clients komen te staan. Automatisch laten installeren is niet nodig, maar dat kreeg ik net zo min werkend.

Ik heb dit stappenplan gevolgd:

http://www.microsoft.com/.../management/swinstall.asp

Ik heb dus een OU aangemaakt en daaraan heb ik een gpo gekoppeld. Vervolgens heb ik in de gpo bij user configuration en dan bij software-installatie een pad gedefinieert: \\Enterprise\Managed Applications. De clients zijn gerechtigd daar in te komen. Dit pad is dus het netwerk pad en niet het lokale pad van de server, want daar was ik al achter, dat is in elk geval niet goed. Het vreemde nu is dat wanneer ik op een client inlog de software die ik beschikbaar heb gemaakt er niet bij staat, maar wanneer ik inlog op de server met een user waarvoor software-installatie configureert is werkt het wel en staat het er gewoon netjes in bij het configuratiescherm -->software --> add new programs. Het enige wat nu dus nog niet lukt is het bij de clients erin te krijgen. Ik ben al tijden ermee aan het kloten, maar ik krijg dat laatste stapje niet voor elkaar. Plz help me.

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

op de server al gpupdate of iets dergelijks gedraaid?

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

• TheCrash
Nee, hoe moet dat?

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

Verwijderd

je moet niet alleen een pad aanmaken of zo , je moet de msi bestanden wel eerst Publishen in de AD, voor verder info verwijs ik je naar een goed boek over AD. en met een beetje zoeken kom je er vast wel.

• Dennis
  • Laatst online: 19:50
Werkt DNS goed? Dat wil namelijk ook wel eens cruciaal zijn bij GPO.

• Dennis
Verwijderd schreef op 14 november 2003 @ 13:13:
je moet de msi bestanden wel eerst Publishen in de AD
Sinds wanneer :?.

• TheCrash
Het dns werkt goed. Op alle clients staat het dns naar de server gericht. Maar hoe zit dat mij publiceren van pakketten in de AD. Ik heb nml een pakket aangemaakt en in het distributie tablad aagegeven dat het gepubliceerd moet worden en dat werkt ook alleen niet op de clients, enkel op de server.

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

cmd ==> gpupdate

maar dat is alleen maar de refresh van de policy forceren, zal nu wel onderhand gedaan zijn

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15-05 10:25

mutsje

Certified Prutser

Verwijderd schreef op 14 november 2003 @ 13:13:
je moet niet alleen een pad aanmaken of zo , je moet de msi bestanden wel eerst Publishen in de AD, voor verder info verwijs ik je naar een goed boek over AD. en met een beetje zoeken kom je er vast wel.
publishen in AD? van welke planeet kom jij?

TS.

Als je het eerst een gaat proberen met de msi file en mst file van OfficeXP (howto staat in de wos: howto & guides hoe je die moet maken) en deze eens via computer policy gaat verspreiden (staat ook in howto&guides). Let wel de group of OU waar je het naar toe wilt zetten moet Read en Apply policy rechten geactiveerd hebben.

Verder als je bijvoorbeeld Norton Antivirus wilt uitrollen zul je eerst een MSI file moeten bouwen met alle instructies eral in. Hang je namelijk de standaard MSI file erin wordt er user interactie vereist en kun je het shaken.

• TheCrash
Ok ik heb het zowaar uitgevonden!!!!!! Alles was gewoon goed ingesteld, alleen mijn clients zijn wat ge-optimaliseerd qua services en ik dacht als laatste middel van goh laat ik eens met de standaard config opstarten en verdomd, nu werkt het wel. Ofwel op de server stond alles prima ingesteld. Ik ga nu nog even proberen uit te vinden welke service dit veroorzaakt heeft en wanneer ik die gevonden heb dan post ik dat nog ffe!

Verwijderd

mutsje schreef op 14 november 2003 @ 15:24:
[...]
Als je het eerst een gaat proberen met de msi file en mst file van OfficeXP (howto staat in de wos: howto & guides hoe je die moet maken) en deze eens via computer policy gaat verspreiden (staat ook in howto&guides).
Nog beter, gebruik voor testdoeleinden adminpak.msi, hoef je ook niet te klootzakken met transform files.

Adminpak.msi zit bij elke win server install en laat zich prima advertisen/publishen.

• TheCrash
Ik had een ultramon.msi file gebruikt voor test. Mooi klein proggie van 2 mb, dus daar kon ik goed mee expirimenteren. Ik weet nu trouwens dat de service: "tcp/ip netbios helper", aan moet staan, anders dan werkt het hele verhaal dus niet! Goed ik ga nu expirimenteren met het maken van mijn eigen msi installaties. Bedankt voor jullie hulp allemaal!

• Dennis
Voor het aanmaken van eigen mst-bestanden kun je Installshield Adminstudio heel goed gebruiken.

• TheCrash
ddc schreef op 16 november 2003 @ 14:04:
Voor het aanmaken van eigen mst-bestanden kun je Installshield Adminstudio heel goed gebruiken.
Ok dat gaat ik duidelijk ffe proberen!
Pagina: 1