[imagen] bios mee imagen?

Pagina: 1
Acties:

• MarkyB
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

MarkyB

The original

Topicstarter
ik ga hier op mijn stageplaats een projectje maken voor mezelf, en dat is om alle 30 computers hier hetzelfde te maken. Dus een volledig geinstalleerd software pakket voor de leerlingen, maar wel met beperkingen. Dit is natuurlijk niet te doen als je dit 30x achter elkaar moet doen, dus ik wil dit in een image doen, branden en een cd in elke pc stoppen waarna deze geimaged kan worden. Nu wil ik ook op elke pc een wachtwoord op de bios hebben met bepaalde bios instellingen, kan ik in die image ook de bios mee imagen zodat dit met elke image-sessie gedaan wordt?

• Brons
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 05-09 08:58

Brons

Fail!

Zover ik weet kan het niet omdat je een image van je hardeschijf maakt, en je bios staat niet op je hardeschijf.

• Kukel
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21-05 21:36
Nee.. gaat volgens mij niet.
Bios zal je handmatig moeten doen, de rest kan je uiteraard wel allemaal via een image erop zetten.

edit:
Hmm, zit wel wat in die methodes die verder genoemd worden. Zie nu wel wat mogelijkheden inderdaad :)

[ Voor 36% gewijzigd door Kukel op 14-11-2003 11:57 ]

Verwijderd

Op scholen worden de pc's ook via een image terug gezet.
en dan is het ww om in de bios te komen wel ingesteld!!
vraag niet hoe....

Verwijderd

misschien in de eerste startup een batch OID die de bios flashed naar een bios met PW, en daarna zichzelf wist zodat de PC gewoon kan opstarten. Of reborn kaartjes.

Verwijderd

een CMOS dump zou wellicht kunnen helpen. Dit is het gedeelte van het BIOS dat beschrijfbaar is en waar alle instellingen worden opgeslagen (en blijven opgeslagen, zolang de batterij op je moederbord werkt).

• gomaster
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 04-09 23:13
Verwijderd schreef op 14 november 2003 @ 11:53:
vraag niet hoe....
Dat doen ze dan misschien handmatig. Het lijkt mij onmogelijk een bios te imagen aangezien een image altijd over de hd gaat. Het bios zit echter op een cmos chip op je moederboard.

• Duinkonijn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18:52

Duinkonijn

Huh?

volgens mij moet het wel mogelijk om dat uit te lezen en in te schrijven.

d.m.v. een script aan het einde van je ghost restore of zo

maar ik vind het nog al riskant..

stel dat je hem restored op een pc die net ff een andere config heb.. dan loop je risico
dat je gehele bios corrupt is

Het is makkelijk om iemand zijn negatieve eigenschappen te benoemen, maar kan je ook de positieve eigenschappen benoemen?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 14 november 2003 @ 11:53:
vraag niet hoe....
Zeker een Compaq oid. Oudere modellen hebben een verborgen BIOS-partitie voor de daadwerkelijke C:\

• MarkyB
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

MarkyB

The original

Topicstarter
Verwijderd schreef op 14 november 2003 @ 13:02:
[...]

Zeker een Compaq oid. Oudere modellen hebben een verborgen BIOS-partitie voor de daadwerkelijke C:\
Het zijn nieuwe NEC PowerMate's, AMD 2000+ :)

• Rafe
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 27-06-2025
De BIOS zelf kan je wel imagen naar een bestand, maar de BIOS settings (die zijn opgeslagen in het CMOS) kan je afaik niet los opslaan in ene bestandje, dus laat staan terugzetten. Gelukkig zijn het "maar" 30 PCs, dat valt nog wel met de hand te doen :)
Pagina: 1