Voorouders net boven de Neder-Rijn? Doe een DNA-test.
hmmm... de tweaker in mij ziet dat 80hz lukt dus de stap naar 75hz is niet leuk...
Te hoge refreshrate voor langere tijd kan je scherm idd slopen. Er kunnen 2 dingen gebeuren met een te hoge refreshrate: 1) beeld wordt warrig/verstoord. 2) beeld wordt zwart.
1e geval betekent dat je monitor NIET beveiligd is en kapot kan gaan, 2e geval betekent dat je monitor beveiligd is tegen te hoge refreshrate.
Gewoon proberen wat ie trekt en dan iets van 90% ervan nemen. Dus als ie 71,5 Hz trekt en je stelt hem in op 71 Hz, heb je kans op schade na lange tijd. (oude Matrox vroeger kon ik de refreshrate per 0,01 Hz instellen
)
Monitor te lang op refreshrates die ie eigenlijk net / net niet aan kan resulteert in een onscherp beeld. Vertikale lijnen die horizontaal een beetje verspringen enzo...
Dus trekt ie max 80 Hz, gaan dan op een veilige 75 Hz zitten.
1e geval betekent dat je monitor NIET beveiligd is en kapot kan gaan, 2e geval betekent dat je monitor beveiligd is tegen te hoge refreshrate.
Gewoon proberen wat ie trekt en dan iets van 90% ervan nemen. Dus als ie 71,5 Hz trekt en je stelt hem in op 71 Hz, heb je kans op schade na lange tijd. (oude Matrox vroeger kon ik de refreshrate per 0,01 Hz instellen
Monitor te lang op refreshrates die ie eigenlijk net / net niet aan kan resulteert in een onscherp beeld. Vertikale lijnen die horizontaal een beetje verspringen enzo...
Dus trekt ie max 80 Hz, gaan dan op een veilige 75 Hz zitten.
Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD
Ha, het beeld onscherp noemen is een understatement, maar dat was (dacht ik) al voordat ik het 80hz trucje uithaalde.
De linkerbovenhoek heeft een soort photoshop blur(tm) de rest is ook niet veel soeps.
Een grafisch vormgever met ee 15" monitor
, ga langzaam naar een 21"/20" kijken
De linkerbovenhoek heeft een soort photoshop blur(tm) de rest is ook niet veel soeps.
Een grafisch vormgever met ee 15" monitor
ik heb een 1 of 2 jaren op een verkeerde refresh rate gedraait en nu is ie kapoettie.
Pagina: 1