Toon posts:

[E2K] attachements verdwijnen *

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Goeie,

Op dit moment bij ons op het bedrijf een erg vaag probleem. Als er interne mails met een attachement worden verstuurd, kan de ene keer dit attachement wel worden geopend, de andere keer verschijnt het als een weblink in de mail en is dus door de ontvanger niet te openen. Externe emails lijken geen problemen op te leveren.

We draaien op exchange server 2000. De meeste machines draaien win + outlook 2000, sommige win + outlook XP. Frappante is ook dat de problemen zich dus niet voordoen op de XP machines? Alle mail wordt verstuurd in HTML format

Iemand hier ervaring mee?

alle suggesties zijn welkom

dank

Mart

Verwijderd

Om je even op weg te helpen in het forum:

Groeten is niet nodig
Wat heb je al gedaan / gezocht?

Niet alles wat Exchange heet, is PNS. Dit lijkt me meer iets voor de WOS / SA.

Succes ermee :)

Verwijderd

Topicstarter
Heb alle clients nu op verzenden als HTML gezet, en heb de exchange server herstart (in services in de server). Tot nu to egeen resultaat. Het vreemde is ook dat attachements de ene dag nog wel te lezen zijn, echter de volgende dag verdwenen zijn. Het laatste wat er aan de server veranderd is is het back up systeem, maar dat is ook al ff geleden, dus dat zou niet echt uit moeten maken. Dit probleem doet zich pas voor sinds de laatste twee a drie dagen. Aan de mailboxen van de users is ook niets veranderd in de server.

/edit

Als ik in de mailboxes op de server kijk staan de attachements er nog gewoon in, en als ik in een inbox klik met rechts en dan op view attachement klik, komt deze gewoon te voorschijn. Het lijkt me dus eerder een instelling per client? of is het puur de format waarin verzonden wordt? Het is dus inderdaad geen serverprobleem, misschien beter dit topic te verplaasten naar wos?

/edit

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 14-11-2003 13:15 ]

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 05-09 13:05

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Move PNS > SA

Lijkt me dus idd iets op client niveau.
Toeavallig iets op het AV vlak gedaan ?

Braaikamer - Smoke&BBQ

Verwijderd

Topicstarter
nee, niets aan AV gedaan, in ieder geval niet veranderd

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 04-09 15:28

mutsje

Certified Prutser

allemaal imap4 clients of pop3? beetje meer informatie zou geweldig zijn. Hoe zijn de instellingen van je exchange heb je nog iets aan de mime settings lopen kloten of is dit gewoon standaard?

Verwijderd

Topicstarter
allemaal pop3 clients. We hebben een aparte mailserver voor de externe mail, exchange doet alleen de interne mail en de mailboxes. Alle instellingen betreffende mime etc in exchange server en de clients staan op standaard.
Pagina: 1