Ati Radeon 9800 Pro Naar 9800 XT

Pagina: 1
Acties:

• TheWizzard
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10-06 18:49

TheWizzard

Everything we R will never die

Topicstarter
Hoi allemaal,

Ik heb thuis mijn Ati Radeon 9800 Pro 128mb overgeklokt naar de snelheden die gelden (voor zowel GPU als Mem) van de Radeon 9800 XT. Op de kaart zelf heb ik over de originele fan een grotere fan gemonteerd (ietwat krakkemikkig zit deze erop geschroefd omdat ik het koellichaam niet wil beschadigen, maar hij koelt wel goed, het is namelijk zo'n ventilator van een Coolermaster CPU cooler). Nu weet ik natuurlijk niet hoe warm de kaart nu wordt, maar tot nu toe geen enkele artifacts tegengekomen. Nu vroeg ik me af of ik uberhaupt kan zien hoe warm nou die kaart echt wordt. Is dit te doen via software of moet ik een andere methode hanteren.
Iemand trouwens ervaring met een Radeon 9800 Pro geoc'ed naar een Radeon 9800 XT?

Met groet,

TheWizzard

[img]http://valid.canardpc.com/cache/banner/2802719.png[/img]

• roedie
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 24-10-2025
Als het goed is moet er makkelijk wat bovenop kunnen.

Ik heb zelf mijn 9800 naar 445 gpu 380 mem geholpen. Na extra koeling 460 gpu mem 390.

alles natuurlijk geheel stabiel anders heeft het geen nut. Met wat witte puntjes ging de gpu naar 480 toe. Een S370 koeler op de GPU en extreme memsinks op geheugen. Geheugen prestatie viel me beetje tegen.

Ik zie op tegen voltmod ivm verkoopbaarheid over een half jaartje ofzo..

• TheWizzard
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10-06 18:49

TheWizzard

Everything we R will never die

Topicstarter
Aha, ik heb zelf de kaart van Club3D (is dacht ik gewoon het Ati reference model). Weet je een beetje hoe die layout van deze kaart af? Is het nog nodig om de achterkant van de gpu (dus de op de plek waar de gpu zit, maar dan achterop de kaart bij die uitsparing) ook te voorzien van een coolfan/coolunit? Heeft dit uberhaupt nog zin om de kaart nog iets hoger te krijgen of zeggen jullie van ......

MVG

TheWizzards

[img]http://valid.canardpc.com/cache/banner/2802719.png[/img]