Is de MYSQL server de laatste dagen brak?

Pagina: 1
Acties:
  • 227 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glacier
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Net ook weer, wil ik een reply posten, duurt het eerst eeuwen, en dan krijg ik deze error:
Warning: mysql_connect(): Can't connect to MySQL server on '192.168.1.4' (113) in /mnt/web/react/got/react/global/non-www/actionclasses/list_messages.classes.inc.php on line 1792

Warning: mysql_query(): supplied argument is not a valid MySQL-Link resource in /mnt/web/react/got/react/global/non-www/actionclasses/list_messages.classes.inc.php on line 1649

Warning: mysql_query(): Can't connect to local MySQL server through socket '/tmp/mysql.sock' (2) in /mnt/web/react/got/react/global/non-www/actionclasses/list_messages.classes.inc.php on line 1718

Warning: mysql_query(): A link to the server could not be established in /mnt/web/react/got/react/global/non-www/actionclasses/list_messages.classes.inc.php on line 1718

Warning: mysql_query(): supplied argument is not a valid MySQL-Link resource in /mnt/web/react/got/react/global/non-www/actionclasses/list_messages.classes.inc.php on line 1649

Warning: mysql_query(): Can't connect to local MySQL server through socket '/tmp/mysql.sock' (2) in /mnt/web/react/got/react/global/non-www/actionclasses/list_messages.classes.inc.php on line 1718

Warning: mysql_query(): A link to the server could not be established in /mnt/web/react/got/react/global/non-www/actionclasses/list_messages.classes.inc.php on line 1718

Dit is me de laatste dagen al een aantal keer meer overkomen :{
Wat is er precies aan de hand? Tis best wel lastig als GoT er de hele tijd een aantal minuten uitligt :) Moet ik mijn reactie weer copy/pasten in notepad enzo :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Varienaja
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-06 16:43

Varienaja

Wie dit leest is gek.

Ik heb ook nog geen mededelingen, statusmeldingen of iets gezien. (Nu ben ik daar ook niet ieder uur naar aan het speuren om eerlijk te zijn.)

Zou het iets te maken hebben met een recente upgrade van servers?

Siditamentis astuentis pactum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter Tinus
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Wouter Tinus

Whee!

Professioneel Hyves-weigeraar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glacier
  • Niet online
wel een beetje jammer dat dan niet in de mededelingen staat, ik kom niet zo vaak op de FP :) En het gaat GoT toch ook aan zou je denken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rafe
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 27-06 13:12
En GoT is een onderdeel van Tweakers.net ;) En steeds alles dubbel neer te zetten is ook weer zo een rotwerkje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Niet elke crash van Apollo wordt nog neergezet, het gebeurt gewoon te vaak :)

Check de stats maar eens, daar zie je de uptime. Hij heeft vanochtend weer een restart gehad :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glacier
  • Niet online
Verwijderd schreef op 14 november 2003 @ 12:42:
Niet elke crash van Apollo wordt nog neergezet, het gebeurt gewoon te vaak :)

Check de stats maar eens, daar zie je de uptime. Hij heeft vanochtend weer een restart gehad :)
En nu weer zo'n leuke mysql error trog :P
:'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tux
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 27-09 21:29

Tux

Glacier schreef op 15 november 2003 @ 10:31:
[...]

En nu weer zo'n leuke mysql error trog :P
:'(
Gelukkig komt er binnenkort een nieuwe databaseserver :P

The NS has launched a new space transportation service, using German trains which were upgraded into spaceships.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeRCT13
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 03-01 12:51
Rafe schreef op 14 november 2003 @ 11:58:
En GoT is een onderdeel van Tweakers.net ;) En steeds alles dubbel neer te zetten is ook weer zo een rotwerkje :)
C+C & C+V :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rafe
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 27-06 13:12
Maar steeds blijven copy-pasten wordt je ook niet vrolijk van lijkt me. De boel op een centrale plek houden is veel makkelijker :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Rafe schreef op 16 november 2003 @ 16:27:
Maar steeds blijven copy-pasten wordt je ook niet vrolijk van lijkt me. De boel op een centrale plek houden is veel makkelijker :)
wellicht een of ander scriptje dat automagisch dan een melding maakt in MED?
waar dient dat forum anders voor?

wellicht handig om de beschrijving anders eens aan te passen?
In dit forum worden alle GoT mededelingen geplaatst. Zaken als downtime (oorzaak of aankondiging), policies en policy wijzigingen, features/bugs, crewvakanties en GoT wijzigingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Erkens schreef op 16 november 2003 @ 18:07:
[...]

wellicht een of ander scriptje dat automagisch dan een melding maakt in MED?
waar dient dat forum anders voor?

wellicht handig om de beschrijving anders eens aan te passen?

[...]
Welja, als de forumdatabase down is heb je daar zo weinig aan. Dan vind ik een centrale plek op de frontpage nog wel wat handiger, die gewoon berijkbaar blijft op de momenten dat je die info wilt lezen. ;)

🌞🍃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

DataBeest schreef op 16 november 2003 @ 20:53:
[...]

Welja, als de forumdatabase down is heb je daar zo weinig aan. Dan vind ik een centrale plek op de frontpage nog wel wat handiger, die gewoon berijkbaar blijft op de momenten dat je die info wilt lezen. ;)
ehm, maar volgens die omschrijving word er ook de oorzaak van een downtime gepost. Daarnaast zijn er zat tweakers die bijna of nooit op de frontpage komen, en een Mededelingenforum is plek nummer 1 om te kijken wat er aan de hand was lijkt me als het om het forum gaat. Zeker aangezien er nog niet gemerged is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter Tinus
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Wouter Tinus

Whee!

Waarom zou uitstel van de userbase merge andere manieren van integratie tegen moeten houden? Alsof het alles daarna ineens op een magische manier inelkaar valt :?.

[ Voor 29% gewijzigd door Wouter Tinus op 16-11-2003 21:55 ]

Professioneel Hyves-weigeraar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glacier
  • Niet online
DataBeest schreef op 16 november 2003 @ 20:53:
[...]

jawel, maar als aan- en afkondiging van downtime is de MED wel handig...en het is er nou eenmaal voor, zie de beschrijving :P
En tijdens de downtime is het natuurlijk wel handig om op de FP te kijken natuurlijk :P
Hoewel het ook handig zou zijn om een link oid naar de downtime messages en updates te plaatsen ipv alleen maar een melige error :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Wouter Tinus schreef op 16 november 2003 @ 21:54:
Waarom zou uitstel van de userbase merge andere manieren van integratie tegen moeten houden? Alsof het alles daarna ineens op een magische manier inelkaar valt :?.
Je hoort weer ergens het woordje 'merge' en je wordt wakker :+

Wat ik eigenlijk bedoelde is dat GoT en FP nu eik twee losse onderdelen zijn welke los van elkaar functioneren. Het lijkt me daarom niet meer dan logisch om mededelingen die voor GoT bestemt zijn ook hier te posten ;)

Maar als je echt al wilt intergreren, dan moet je er ook voor zorgen dat de gewenste info te vinden is op een logische plek, en niet via een omweg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

Erkens schreef op 17 november 2003 @ 19:03:
Je hoort weer ergens het woordje 'merge' en je wordt wakker :+
We hebben W00ter goed getrained he :+
Wat ik eigenlijk bedoelde is dat GoT en FP nu eik twee losse onderdelen zijn welke los van elkaar functioneren. Het lijkt me daarom niet meer dan logisch om mededelingen die voor GoT bestemt zijn ook hier te posten ;)
Maar als je echt al wilt intergreren, dan moet je er ook voor zorgen dat de gewenste info te vinden is op een logische plek, en niet via een omweg.
Dat is op zich wel een interesant idee, maar ik denk dat het technisch gezien niet makkelijk is uit te voeren, aangezien de manier van reageren, maar vooral de layout van de reacties, heel erg verschillen op het forum en de FP. Verder heb je op de frontpage een echt goed herkenbare startposting, waarop alle reacties zijn gebasseerd, hetgeen op een forum een stuk lastiger werkt.

Al zouden we kunnen proberen om ACM zo gek te krijgen om speciaal voor MED een apart PHP geval te schrijven, waardoor het niet meer een forum @ GoT is, maar een bericht op de fp, in een GoT-layout.

Maar iets zegt me dat ACM daar niet al te happig op is, vooral omdat je de gegevens dubbel wilt uitvoeren. Als de FP down is, wil je de gegevens namelijk op GoT kunnen lezen en visa versa ;)

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mark
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 01-10 20:16
Zomaar een vraagje, maar waarom is eerst de MySQL server voor de FP vervangen ipv de MySQL server voor het forum ? Bij mijn weten deed de MySQL server voor de FP nog redelijk zijn werk, maar was de MySQL server voor het forum al langer brak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glacier
  • Niet online
Mark schreef op 18 november 2003 @ 14:30:
Zomaar een vraagje, maar waarom is eerst de MySQL server voor de FP vervangen ipv de MySQL server voor het forum ? Bij mijn weten deed de MySQL server voor de FP nog redelijk zijn werk, maar was de MySQL server voor het forum al langer brak.
hij knalt er af en toe nog steeds uit idd :P met de FP had ik nooit probs, maar daar kom ik ook niet zo vaak :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Glacier schreef op 19 november 2003 @ 15:40:
[...]

hij knalt er af en toe nog steeds uit idd :P met de FP had ik nooit probs, maar daar kom ik ook niet zo vaak :P
Omdat Apollo een tijd stabiel heeft gedraaid, in de tijd dat Artemis de upgrade ontving. Artemis stond in de avonden op zijn pieken te draaien (lees 90% cpu verbruik) terwijl apollo het nog wel aan kon.

Vandaar :)
Pagina: 1