Connection down

Pagina: 1
Acties:
  • 29 views sinds 30-01-2008

• 3mph
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 17-08-2024
Lo people,

Ik heb thuis een netwerkje met twee pc's en deel mijn ADSL verbinding via een router inclusief hub. deze.

Ik draai op win XP.

Mijn provider is concepts.nl alle instellingen in mijn router staan als op deze pagina beschreven. ook heb ik de laatste firmware gedownload en eroverheen gesmeten.

Mijn probleem is als volgt:
Voorheen had ik de hub niet gebruikt, ik zat altijd met 1 comp. op internet, maar sinds ik de tweede computer erop aangesloten heb lijkt het of ik steeds time'outs heb ofzo.. websites die niet laden.. msn die niet aanmeldt.. Als ik een bestand van 300 MB wil downloaden stopt ie er halverwege mee.. allemaal van dat soort onzin..

Ik heb er al een belletje naar E-Tech aan gewaagd, die zeggen dat ze het niet snappen omdat hij op de laatste firmware draait. Ook heb ik geen softwarematige firewalls e.d.

Iemand anders dit probleem? of misschien de oplossing?

THX! _/-\o_

Verwijderd

Mja, begin eens met een schema met alle netwerkinstellingen (tip: 'ipconfig /all' in een cmd) van alle clients. Dan kunnen we in ieder geval zien of daar een probleem zit.

En zijn die timeouts en andere ongein maar op één client of heb je dat op de andere ook?

Verwijderd

hmmm,

ik had dat zelfde probleem gehad de heletijd time out een paar seconde en dan deed hij het weer en dan weer time out na 15min.

ik vanalles geprobeerd anderen ethernet kaart erin, Firmeware geupdate enzz..

Nieuwe router aangeschaft.

Als laatste heb ik windows xp prof opnieuw geeinstaleerd nu werkt hij perfect
en dat was blijkbaar de oplossing.
:7

(Als 1 pc stoort heeft de rest ook timeout)

Verwijderd

dat heb ik dus ook.
Ook firmwire geupgrade, netwerk helenaal overgedaan. en ik heb er nog altijd last van.

[ Voor 70% gewijzigd door Verwijderd op 06-03-2006 21:26 ]

• bolke
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 06-10-2024

bolke

Klikt nu met een 50D.

Ik had het ook. Maar dat is pas sinds de laatste snelheidsupgrade. Misschien kan je modem deze snelheid niet aan.

http://www.hroling.nl

Verwijderd

Mja, start graag even een nieuw topic. Dit is een beetje vaag en oud.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.