24 bit 96 Khz via spdif?

Pagina: 1
Acties:

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17:48

voodooless

Sound is no voodoo!

Topicstarter
Ik heb gisteren een DVD gezien met 24 bit LPCM geluid erop. Ik heb hier grote interesse aan, maar ik vraag me af wat mijn geluidskaart gaat doen. Ik zag dat Xine LPCM geluid ondersteund, echter ondersteund mijn geluidskaart geen 24-bit 96 Khz. Maar ik wil het geluid toch optisch doorsturen, dus ik vroeg mij af of xine dit als "AC3" zal doorsturen (of een ander proggie)?

Mijn receiver ondersteund het, dus dat is geen probleem.

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

Verwijderd

Xine resamplet 't naar whatever je geluidskaart PCM-out ondersteunt, afaik. Dat is meestal 48 kHz, 16bit.

Verwijderd

xine kan wel degelijk AC3 out gebruiken (vroeger, toen AC3 nog niet in software gedecodeerd werd was dit zelfs de enige methode). Er is ergens een instelling dit dit bereikt.

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

Topicstarter
Dat wil ik juist niet hebben, Het moet gewoon door de SPDIF gegooit worden. Als dat met AC3 kan, moet dat toch ook met PCM kunnen (ook al is de bit- en samplerate hoger dat je geluidskaart aankan). De geluidskaart hoeft dan niet te weten wat het voor geluid is eigenlijk.

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

Topicstarter
Verwijderd schreef op 14 november 2003 @ 11:57:
xine kan wel degelijk AC3 out gebruiken (vroeger, toen AC3 nog niet in software gedecodeerd werd was dit zelfs de enige methode). Er is ergens een instelling dit dit bereikt.
Zeker... Dat kan Xine ook wel (werkt probleemloos met AC3 DVD's en DivX), maar LPCM is niet AC3.

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

Topicstarter
Ik heb onderstussen de DVD maar gekocht (heeft ook DD geluid naast LPCM). Hij is speelt heel schokkering en meestal pakt de DVD-speler hem helemaal niet, dus ik heb denk ik een slechte persing te pakken (bij andere DVD's heb ik nergens last van). Hij gaat terug en ik wil een nieuwe... Maar goed. Bij Mplayer krijg ik helemaal geen AC3 passthrough aan de gang, bij Xine lukt dat wel, helaas allen bij DD geluid, maar niet met LPCM. Het 24-bit LPCM geluid wordt echter niet correct ondersteund. Xine speelt het geluid veel te langzaam en met veel ruis. Ogle geeft een foutmelding en houd er mee op (geeft ook ernorm veel leesfouten aan). en Mplayer zegt dat ie het geluidsformaat niet kent. Het downsampelen werkt dus blijkbaar ook niet goed. Ik ga eens kijken of ik hier en daar wat meer info kan krijgen, anders probeer ik misschien zelf wel een beetje te hacken.. Maar eerst een werkende DVD ;)

Pagina: 1