Toon posts:

Excel & meetgeggevens

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een programma dat Excel files maakt uit de gegevens die je invoert vanuit een meter. Alleen het probleem is dat ik voor een report niet alle data altijd nodig heb en ik het niet in de goede volghorde krijg. In principe is het simpel maar wel tijdrovent werk om allemaal kolommen te verbergen of te verplaatsen.

Ik heb dat net allemaal gedaan maar is het niet mogelijk om voortaan in dit bestand nieuwe gegevens in te voegen zodat in ik automatich dezelfde opmaak krijg ??

ALvast bedankt ,

Emiel.

• BuG2FiX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-08 17:44
daar maak je dan toch gewoon een macro voor?

Extra > Macro > Macro opnemen

Verwijderd

Topicstarter
zal is proberen

[ Voor 98% gewijzigd door Verwijderd op 18-11-2003 10:41 ]

• BuG2FiX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-08 17:44
Je kunt macro's ook opslaan via de visual basic editor. kies dan voor 'exporteren'

in het nieuwe bestand kun je ze dan importeren

overigens werkt de macro dacht ik wel als je de bestanden tegelijk open hebt? (maar dat weet ik niet zeker)

• Leut
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 05-09 09:18
Een macro wordt bewaard die Excel file waar jij de macro in hebt opgenomen, stel in dit geval Excel file A.

Als jij nu Excel file B opent, terwijl A ook is geopend, dan zal de macro gewoon werken. Heb jij daarentegen Excel file A gesloten, dan zal de macro die jij wilt toepassen in Excel file B niet gaan werken, vanwege het simpele feit dat er geen macro te vinden is in B.

Je kunt dit oplossen door de macro ook in Excel file B te zetten. Nadeel is dan weer, dat mocht je een wijziging doorvoeren in de macro, je deze wijziging in zowel A als B moet doorvoeren (of weer kopieren :))

Queen - the champions of the world
"...if you no longer go for a gap that exists, you are no longer a racing driver" - Ayrton Senna
PVOutput 23x Longi 365Wp + SMA TriPower 5.0

• Schonhose
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 01-09 09:29

Schonhose

Retro Icoon

Hou er ook rekening mee dat wanneer je opneemt de macro de namen van de sheets in de macro opslaat.

Je zult dus je sheet waarop je het wilt uitvoeren precies zo moeten noemen als de bron waar de macro vandaan komt.....

"The thing under my bed waiting to grab my ankle isn't real. I know that, and I also know that if I'm careful to keep my foot under the covers, it will never be able to grab my ankle." - Stephen King
Quinta: 3 januari 2005

• Leut
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 05-09 09:18
@Athos:
Dat heb ik zelf nog niet meegemaakt.

Ik gebruik op mijn werk diverse macro's en die werken probleemloos op elk sheet in zowel Excel file A, als in Excel file B (zolang uiteraard de file waarin de macro zich bevindt, is geopend).

Queen - the champions of the world
"...if you no longer go for a gap that exists, you are no longer a racing driver" - Ayrton Senna
PVOutput 23x Longi 365Wp + SMA TriPower 5.0

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Macro's kunnen ook opgeslagen worden in Personal Macro Workbook

Dan kunnen ze op elk open document worden toegepast :?

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Verwijderd

Of je slaat de macro op in het sjabloon dat je gebruikt voor de import ...

Verwijderd

Topicstarter
..

[ Voor 147% gewijzigd door Verwijderd op 18-11-2003 10:45 ]

Verwijderd

Topicstarter
Na lang weer bezig te zijn geweest B) snap ik het even niet meer want als ik de macro inschakel bij een bepaalt exel bestand doet de macro het goed doe ik dit bij een ander excel file met exact dezelfde inhoud dan werkt het niet :?

weten jullie wat ik fout doe en/of wat ik hieraan kan doen ? O-)
thks voor de afgelopen info,

Emiel

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

En wat voor foutmeldingen krijg je dan? <-- best relevant ;)

Overigens zijn er over VBA in Excel heel wat tutorials / howto's op het web te vinden en goede boeken in de bibliotheek boekwinkel, misschien handig om door te nemen :)

Maar ik zou dus goed naar inderdaad de naam van bijv. je tabbladen kijken. Overigens kunnen die ook goed worden aangesproken via een nummer ipv. de naam, wat het makkelijker maakt. Daarnaast kan je een opsomming krijgen van alle worksheets, zodat je ze allemaal af kunt gaan (met FOR EACH).

offtopic:
Het is niet nodig om te groeten / je naam onder je posts te zetten hoor, je naam kennen we al en tijdens een normaal gesprek doe je dat ook niet na elke zin :)

[ Voor 15% gewijzigd door F_J_K op 18-11-2003 12:23 . Reden: groeten ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Pagina: 1