Heatsink op videokaart plakken

Pagina: 1
Acties:
  • 179 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Demo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 28-08 21:19

Demo

Probleemschietende Tovenaar

Topicstarter
Heb zojuist de heatsink van m'n Viper 770 af gesloopt en wil er nu een andere (modified Socket A) heatsink op plakken. Nu heb ik hier een CPU pad (mislukte fragtape dinges van Conrad) liggen en een restje Arctic Silver. Zou het veel uitmaken als ik de Arctic Silver + secondenlijm gebruik ipv de CPU pad? Want zoveel warmte produceert een TNT2 chippie toch niet?

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

Verwijderd

Klinkt allemaal wel als een goed plan maar waarom heb je niet gewoon de ventilator van een redelijke standaardkoeler op die originele heatsink geplakt?
Bij mij werkte dat erg goed, ik heb ook een v770 en heb er een coolermaster socket370 fan op geschroeft, loopt nu boven de specs van een viper770 ultra.
Verder heb je hier natuurlijk niets aan, slechts ter info en veel succes met je koelplannen,
Mzzl

• Demo

Demo

Topicstarter
Had er een 4cm fan op, nu groter koelblok + 6 cm fan. Is lekker extreem overklokken>:)

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.

• Dukey
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 30-08 09:12

Dukey

Ik heb dit getypt hier -->

Hoever hebben jullie hem overgeclocked?
Ik heb de mijne nu op Core 145 Mhz en het geheugen op 170 Mhz zonder actieve koeling.

Ook wel de allergrootste _ _ _ _ _ (vul in met blokletters)

• tazzman
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-01 10:48

tazzman

a real boardmonkey

OC-Shop.nl heeft nu ook een Artic Silver met lijm er in te koop! :)

Van wat ik van de reviews gelezen heb.. daar mee kan je onderhand nogwel een balkon mee aan je huis vastlijmen.

Dus pas een beetje op.. als het er op zit, komt het er dus ook NIET meer vanaf.. :)

Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)

• GraasGast
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-08 13:06

GraasGast

Analogue Heaven

kan je niet die fragtape in reepjes snijden, opde randen van je chippie plakken, arctic silver in het midden, en erop zetten?

• Dukey
  • Laatst online: 30-08 09:12

Dukey

Ik heb dit getypt hier -->

Heeft het trouwens veel zin om heatsinkjes te plakken op het geheugen?

Ook wel de allergrootste _ _ _ _ _ (vul in met blokletters)

• tsjech@
  • Laatst online: 21-08 14:53
Vele zullen nu zeggen dat het niet werkt, maar bij mij ging het heel goed, 4 kleine puntjes secondelijm in de hoeken. (echt heel weinig lijm alleen maar aanstippen) Dan Heatsink erop. Heb het bij een v770 ultra gedaan en bij een geforce mX. Bij de Ultra haalde ik 183 mhz cpu en 215 geheugen. Bij de MX 200 om 200. Op beide zit/zat een coolermaster voor fcpga. Om het geheel weer los te krijgen klein beetje kracht hij is weer los

• tsjech@
  • Laatst online: 21-08 14:53
Heb gprobeerd, heatsinks+fan op geheugen geen verschil, wordt niet echt warm denk ik

• GraasGast

GraasGast

Analogue Heaven

Op donderdag 07 december 2000 12:06 schreef tsjech het volgende:
Heb gprobeerd, heatsinks+fan op geheugen geen verschil, wordt niet echt warm denk ik
wel bij een geforce, als je je geheugen ocŽt

• GraasGast

GraasGast

Analogue Heaven

• Demo

Demo

Topicstarter
Ja das ook vet! Maareh mijn core loopt nu op 160 (moet veel hoger met nieuwe ding}>) en mem op 200 en dat kan nog hoger*D
En die AS lijm das ook vet, maar das gelijk weer zo duur:(

• Theguide
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 26-06-2025
En die AS lijm das ook vet, maar das gelijk weer zo duur:(
Ik heb bij 2cooltek in amerika een setje besteld. Daar kun je een combo kopen: arctic silver compound + arctic silver adhesive set voor $26 bij elkaar. Afzonderlijk kosten ze respectievelijk $14 en $15, scheelt dus weer $3.
Schijnt dat die adhesive ook nog es beter warmte geleidt dan de koelpasta. Ik heb daar gelijk ook maar een FOP38 besteld B-) Bloaze manne, meej diejen bak!
Schijnt dat je overklok spullen eerder thuis hebt als je ze in amerika bestelt dan wanneer je ze in nederland bestelt. Ik zie hier in nederland alleen maar dingen staan als: out of stock, wordt verwacht, etc.
Dus.

Fuck me if I'm wrong, but isn't your name Gretchen?

• aatos
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 29-08 07:38
Op donderdag 07 december 2000 11:51 schreef GraasGast het volgende:
kan je niet die fragtape in reepjes snijden, opde randen van je chippie plakken, arctic silver in het midden, en erop zetten?
dan wordt de laag koelprut wel erg dun, en dat is niet bevorderlijk voor de hitteoverdracht (ook arctic silver heeft namelijk een behoorlijk beroerde hittegeleidingscooficient in vergelijking met je heatsink)

• Demo

Demo

Topicstarter
Op maandag 04 december 2000 05:50 schreef aatos het volgende:

[..]
dan wordt de laag koelprut wel erg dun
Bedoel je niet erg dik? Je moet de koelprut toch juist altijd zo dun mogelijk aanbrengen..

Pagina: 1