Toon posts:

remote desktop door firewall

Pagina: 1
Acties:
  • 42 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil graag gebruik maken van remote desktop alleen ik kom niet door de firewall/proxy server heen van mijn werk. Ik heb al diverse programma's geprobeerd:
- VNC: De java applet van VNC viewer werkt niet, tenminste ik krijg wel het inlog scherm waar je het password moet geven maar daarna krijg ik een fout melding van Java.
- Remote Administrator: mijn favorite maar werkt uiteraard niet door de firewall (nee, ook niet op poort 80)
- RemotelyAnywhere: heel mooi uitgebreid programma. Ik kan inloggen alleen de remote desktop en file transfer optie applets werken niet (melding: class not found exception). De HTTP tunneling functie heb ik wel aangezet.

Het lijkt erop dat de firewall iets met die Java applets doet ofzo?¿

Uiteraard heb ik al gezocht op internet en op GOT maar heb nog niets kunnen vinden wat werkt. Er is vast wel een oplossing neem ik aan, weet iemand iets?

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:31

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Doe je zelf het beheer van deze firewall, het is de firewall van je werk dus ik neem aan van niet? Welk type is het?

No offence, maar als je zelf het beheer niet doet lijkt het mij nou juist de bedoeling dat je er niet doorheen komt met niet toegestane applicaties.

[ Voor 65% gewijzigd door Bor op 14-11-2003 10:02 ]

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Verwijderd

Topicstarter
nee ik ben helaas geen beheerder. Welk type het is weet ik niet. Ik ga er ook maar niet naar vragen aangezien MSN ook al verboden is.

• Bor

Bor

Verwijderd schreef op 14 november 2003 @ 10:05:
nee ik ben helaas geen beheerder. Welk type het is weet ik niet. Ik ga er ook maar niet naar vragen aangezien MSN ook al verboden is.
Dan heb je gelijk je antwoord in mijn vorige reply.

Waar denk je dat die firewall voor dient? Om dit soort dingen tegen te gaan...

edit:
report is onderweg

[ Voor 6% gewijzigd door Bor op 14-11-2003 10:10 ]

Verwijderd

Topicstarter
het is toch juist leuk om er een gat in te vinden, anders hebben die admins ook geen werk meer.

• Bor

Bor

Stel jij krijgt dit voor elkaar, wat denk je dat er gebeurt als "de organisatie" daar achterkomt? In 9 van de 10 bedrijven sta je gelijk op straat voor het moedwillens teniet doen van de beveiliging.

Verwijderd

Topicstarter
Ik kan me niet herinneren dat ik ooit te horen of gelezen heb gekregen dat ik geen gebruik mocht maken van remote desktop, weet ik veel dat die firewall ervoor is en dat het niet mag.
mvg Dhr. Haas

• DutchTSE
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Verwijderd schreef op 14 november 2003 @ 09:48:
- Remote Administrator: mijn favorite maar werkt uiteraard niet door de firewall (nee, ook niet op poort 80)
bij mij werkt het gewoon hoor door firewall heen (moet je eerst toestemming verlenen dat dat proggy erdoor mag). Betekend dus dat je eerst op beide pc's beeldscherm nodig hebt enz om toe te kunnen staan, en daarna werkt het gewoon :)

hmm volgens mij help ik nu mee aan iemand die het eigenlijk niet mag :X
maja, als je geen beheerder bent kun je ook niet die firewall open zetten op die poort . . . . dus is mijn oplossing nutteloos :)

[ Voor 20% gewijzigd door DutchTSE op 14-11-2003 11:35 ]

• Rafe
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 27-06-2025
Als die port dichstaat moet je vragen aan de beheerder of 'ie open kan, maar gezien MSN Messenger ook niet mag zal dit ook niet mogen. ;)

Als je hier toch omheen wilt (zonder de toesemming van de admin) ben je in feite een beveiliging aan het omzeilen, wat we liever niet op GoT zien:
Beveiligingen omzeilen en andere vormen van (internet)misbruik.

Wachtwoorden / Firewalls en dergelijke zijn er niet voor de lol maar om PC's, netwerken en dergelijke enige vorm van bescherming tegen ongewenst/onbedoeld gebruik te geven. Het is derhalve op het forum niet de bedoeling om mensen hierbij de helpende hand te bieden, vragen hierover te stellen of whatever. We willen dat gewoon niet op het forum hebben.

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Klik. Helaas, je zult het toch met de admin moeten bespreken (zo'n lek ontdekt hij uiteindelijk toch wel als 'ie zn werk goed doet, en dan zal hij (m/v) niet blij zijn met je ;) )

Daarentegen is het inderdaad 'gewoon leuk' om het toch voor elkaar te krijgen, maar op GoT helpen we liever niet met het omzeilen van beveiligingen, hier lopen genoeg mensen rond die weten wat een ellende er kan komen als mensen toch op eigen houtje omwegen gaan maken ;)

Edit: hoi Rafe :+

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.