Schotlandofiel | Godzijdank ben ik atheïst
Canon 7D / 20D / 300D + glas | Just Light | Flickr
Deze ben ik vanochtend al eens doorgewandeld, ik zal later nog eens kijken.
Zo zal het voor virussen en hackers/crackers/script kiddies een stuk moeilijker gaan worden om rotzooi uit te halen met iemand anders zijn computer, zullen zaken als online betalen en stemmen echt mogelijk worden omdat met de TPM module zekerheid geboden kan worden over de identiteit en ga zo maar door.
Dit is meer PR talk. Ik zie geen onderbouwing, en bovendien is je eerste argument door vier andere gebruikers tegen het licht gehouden. Stating the obvious. Informatief, maar das ook alles +1.Daarnaast heeft MS in een recent artikel in de Nederlande C'T aangegeven dat TPM ook uitgeschakeld kan worden mocht de gebruiker dat willen.
Hier hem je een goed punt. TPM als DRM is een wellicht een van de grootste nadelen. TPM zal echter niet een even sterk DRM middel zijn als specifiekere modules zoals bijvoorveeld het oude Palladium (NGSCB?). +1Dat het ook gebruikt kan worden als DRM is jammer, maar helaas. Het zal inderdaad lastiger worden om illegaal muziek, films en software te draaien, maar niet onmogelijk. Zo en zo is alles wat je ziet en hoort via een of andere weg weer op te slaan en dus af te spelen (een recorder aan je line-out en je bent klaar) en daarnaast is het gewoon illegaal wat je dan wilt.
Aangezien dingen als iTunes (het legaal aanbieden van muziek die DRM beveiligd is) aanslaat, zijn mensen dus bereid om het te gebruiken.
Ik zie Apple hier niet tussenstaan: https://www.trustedcomputinggroup.org/about/members/Dat MS straks fijn Linux gaat bestempelen als onveilige software om maar iets te noemen zal niet gebeuren, omdat er meer bedrijven mee doen behalve MS. Ik noem Intel, AMD, Apple en ga zo maar door. MS (dé boeman in de ogen van de meeste mensen) zal dus niet even eigengereid allerlei dingen gaan doen waardoor wij onze eigen keuzes niet meer kunnen maken straks.
Verder zie ik geen sterke onderbouwing. Misschien had je beter IBM mee kunnen nemen in je argument. +1
Ik heb je net 4x ondergewaardeerd gemod. Hij mag van mij op 3, maar dat kan denk ik het beste via een PM.
Oja, je andere post is een +2 vind ik aangezien je in princiepe niet meer zegt dan dat Microsoft niet het enige platform is waarop men de module kan draaien
The trade of the tools
[ me | specs ] Klipsch Promedia Ultra 5.1 + Sennheiser HD-590