[Win2K server] probleem met backup

Pagina: 1
Acties:

• nextware
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21:36
Op ons bedrijf hebben we een heel raar probleem:

We hebben een Windows 2000 server waar data van de gebruikers op wordt geschreven. Deze wordt op een lokale IDE schijf in de server opgeslagen.

De backup van deze data loopt als volgt:

1) Om 17.00 uur ( ma t/m vrij ) wordt de data die op de schijf staat, gebackuped naar 1 bestand (backup.brf) op een andere schijf in de server. Dit bestand is +/- 5 GB groot.
2) Om 01.00 ( di t/m za ) wordt dit bestand verplaatst naar een Onstream 30 GB drive. Het bestand van de vorige dag wordt eerst verwijderd, waarna het nieuwe bestand erop wordt gezet.

Dit alles gebeurd d.m.v. twee geplande taken;
Taak 1 roept een batch bestand aan, die op zijn beurt weer NT-Backup aanroept om alles te backuppen naar 1 bestand.
Taak 2 zorgt er dan voor, dat het bestand naar de Onstream 30 GB drive wordt verplaatst.

Nu is het rare, dat deze procedure dik twee weken perfect heeft gewerkt, maar er van de één op andere dag mee is gestopt. Niemand heeft aan het script gezeten.

Ik heb al gekeken, of de administrator is aangemeld om de taak uit te voeren. Dit is dus het geval. Het wachtwoord heb ik nogmaals goed gezet. Ik weet zeker, dat het hier niet aan ligt.

Tevens zie ik jullie (waarschijnlijk) al denken: "Waarom gebruiken jullie nog een Onstream 30 GB drive. Deze zijn verouderd en worden niet meer ondersteund.."
Dit klopt, maar mijn directie wil niet naar een SCSI Tape drive ( "is te duur..... "|:( )

Heeft één van jullie ook wel eens dergelijke problemen ondervonden? Of heeft één van jullie alleskunners misschien een andere oplossing voor dit probleem.. Ik hoor het nml graag !!!!

Verwijderd

Ik zou de procedure eens handmatig doen. Dan zie je vanzelf waar het misgaat/waar je een foutmelding krijgt.

• RedRose
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

RedRose

Icebear

Je hebt geen log-meldingen in de eventviewer, of van de backup-job zelf? Dat zou wel handig zijn. :)

Sundown Circus

• nextware
Ik heb de procedure dus al eens handmatig uitgevoerd. Beide taken zelf. Daarnaast heb ik het volgende ook al eens getest: ik heb taak 1 handmatig uitgevoerd; taak 2 werd daarna wel gewoon automatisch uitgevoerd. Ik vind het gewoon allemaal heel idioot.... :(

Het probleem ligt dus volgens mij in taak 1. Maar ik zou alleen niet weten waar...

• nextware
RedRose schreef op 14 november 2003 @ 09:53:
Je hebt geen log-meldingen in de eventviewer, of van de backup-job zelf? Dat zou wel handig zijn. :)
Ik heb dus geen enkele log melding, van wat dan ook, dat er iets fout gaat. Het enige dat ik in "scheduled task" te zien krijg, is dat de taak niet uitgevoerd kan worden. Ik zou echt niet weten, wat er nu precies fout gaat.
De taak heeft dik twee weken perfect gewerkt en van de één op andere dag issie ermee gekapt..

Verwijderd

maak voor de grap eens een nieuw testjob(je) in die scheduler. voert ie deze wel uit?

Verwijderd

of gewoon wat logging in het script zetten, zoals:

echo backup started >script.log
ntbackup etc
echo backup finished>script.log

Verwijderd

Kijk eens in het logbestand: SchedLgU.txt staat in C:\WINNT

• Maarten @klet.st
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13-02 23:00
nextware schreef op 14 november 2003 @ 09:28:
Op ons bedrijf hebben we een heel raar probleem:

[knip]

1) Om 17.00 uur ( ma t/m vrij ) wordt de data die op de schijf staat, gebackuped naar 1 bestand (backup.brf) op een andere schijf in de server. Dit bestand is +/- 5 GB groot.
2) Om 01.00 ( di t/m za ) wordt dit bestand verplaatst naar een Onstream 30 GB drive. Het bestand van de vorige dag wordt eerst verwijderd, waarna het nieuwe bestand erop wordt gezet.
[knip]
Nu het er op lijkt dat script 1 niet lekker werkt is het handig als je dit ff post, misschien zit er gewoon een foutje in..

• nextware
Maarten.O schreef op 16 november 2003 @ 00:03:
[...]

Nu het er op lijkt dat script 1 niet lekker werkt is het handig als je dit ff post, misschien zit er gewoon een foutje in..
Dat er een foutje inzit, zou op zich heel raar zijn, aangezien het dik twee weken perfect heeft gewerkt. Ik weet 100% zeker, dat het script niet is gewijzigd, daar niemand aan dit script kan komen. ( but me; administrator :) )

Ik heb een verzoek ingediend om een SCSI Tape drive. Nu zijn ze ( de directie ) aan het kijken om een DLT VS 1/8 autoloader aan te schaffen _/-\o_ _/-\o_ !!
Dit in combinatie met Arcserver V 9.0.. Zou volgens mij veel beter backuppen.

• wielhelm
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 24-02 09:59

wielhelm

80/86 ST bladebladed

Het backuppen via het standaard backup programma van w2k is echt een ramp, echt ik heb het al vele malen geprobeerd en uiteindelijk altijd problemen gehad.

Totdat ik veritas backup exec ben gaan gebruiken. kost wat, maar dan heb je ook wat.

Ook arcserver heb ik bij een aantal klanten in gebruik, het nadeel hiervan vindt ik dat het zo onoverzichtelijk is.
Pagina: 1