Toon posts:

Laptop start vaak niet op zonder voeding

Pagina: 1
Acties:
  • 145 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een paar maanden terug via school een laptop gekocht (zie specs), nu heb ik alsmede een paar klasgenoten met dezelfde laptop hetvolgende probleem:

Situatie 1:
Laptop staat aan (met voeding) en men sluit deze af. Vervolgens word de voeding losgekoppeld en word de laptop wederom aangezet. 9 van de 10 keer gaat deze NIET aan.

Voeding word aan de laptop gekoppeld, 1 druk op de knop en de laptop is aan, de voeding word losgekoppeld... geen problemen meer.

Situatie 2:
Laptop staat aan (zonder voeding) en men sluit deze af. De laptop word weer aangezet en deze werkt gewoon zoals het hoort.

Situatie 3:
Laptop staat aan (zonder voeding), men koppelt de voeding aan en sluit de laptop af, de voeding weer loskoppelen en aanzetten. 9 van de 10 keer gaat deze aan.

conclusie:
Wanneer de laptop wordt afgesloten met aangesloten voeding is de kans groot dat deze niet opstart wanneer de voeding niet is aangesloten, er is blijkbaar een stroomstoot nodig om de laptop op gang te krijgen.

De laptop maakt verder geen geluid bij het aanzetten, geen fans die beginnen te draaien en/of HD die geluid maakt, gewoon DOOD.

Ik kan me niet voorstellen dat het aan de batterij ligt, heb er al een andere in gehad en maakt geen verschil. Er zijn meerdere mensen die exact hetzelfde probleem hebben, anderen hebben er weer totaal geen last van.

Zijn er mensen die een mogelijke oplossing hiervoor weten ?

Fujitsu-Siemens Amilo D
Beeldscherm: 15" TXT SXGA+ 1400 x 1050 pixels
Front Side Bus: 400/533 MHz
Cache: 512 Kbyte 2nd level cache
USB Poorten: 5x USB 2.0
Geheugen: 512MB DDR SDRAM 333MHz
Harddisk: 60 GB IDE 5400rpm
Videochip: 64MB ATI Mobility Radeon 9000 (64 bit)
Geluid: Onboard, V1612A
Speakers: 2 interne stereo speakers
Muis: Touchpad
Firewire: IEEE 1394
Videouitgang: S-Video Out
Drives: Combo Drive (CD-RW / DVD)
Snelheden Drives: CD-RW: 24x/24x/10x - DVD 8x
Modem: Modem 56kbps
LAN: 10/100 Mbps
Batterij: Li-lon, 8 cells, 4000mAh
Gewicht: 3,5kg
Software: Microsoft Windows XP Professional

klote tabel wil niet breeder :(

• Kukel
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 17-04 02:53
Ik zou niet direct een oplossing weten die je zelf direct kan toepassen.
Maar als jij deze laptop samen met een paar andere klasgenoten hebt gekocht en dezelfde problemen hebben, zou ik toch even terug gaan en je beroepen op de garantie.
Neem aan dat je er gewoon garantie op hebt? ;)

Verwijderd

Zoals jij het zeg dat jij niet de enigste ben, en dat je al een andere batterij geprobeerd heb is er volgens mij maar een conclusie mogelijk.
Namelijk dat er in de laptop een productie fout zit waardoor je dat krijg.Maar wat ook mogelijk is dat je je biosinstellingen eens moet controleren.Als dat het hem niet is dan is het toch echt een productiefout in de laptop,of qua aanluiting batterij of de circuits die dat regelen..Dus ik zal je leverancier ook eens raadplegen

• Da_Jackal
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 21-01 15:05
Ik heb 'tzelfde probleem, alleen heb ik een Gericom Hummer FX5600 laptop uit Duitsland (bij Mediamarkt gekocht).
Iemand anders die ik ken heeft 'tzelfde probleem met precies dezelfde laptop.
Een oplossing heb ik niet voor je, alleen heb ik wel 't probleem alleen als ik 'm bijv een tijdje uit heb staan en heb laten opladen.
Ik weet wel dat de Fujitsu-Siemens Amilo 7830 en de Gericom Hummer 'tzelfde eruit zien (behalve 't gedeelte waar de boxen en de on/off knop zitten).
Misschien dat in deze laptops een beveiliging zit om de accu niet te overbelasten?

[ Voor 11% gewijzigd door Da_Jackal op 14-11-2003 11:55 . Reden: Iemand anders... ]

Verwijderd

Topicstarter
kukel,

ja ik heb natuurlijk garantie hehe alleen zijn er andere mensen in de klas (op school) die dezelfde laptop hebben en er geen problemen mee hebben.

en ik heb de bios al nagekeken maar kon zo snel niet een optie vinden wat dit eventueel op zou kunnen lossen.

• bbstreams
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

bbstreams

& digital coco

heb je ook al gekeken of je BIOS batterij misschien niet beschadigd of leeg is. BIOS batterij (ook wel moederbordbatt.) zorgt voor je bios data bij stroomproblemen en onderhoud de spanning wanneer je laptop/pc uitstaat. deze batterij is een zgn knoopcell batterij, volgens mij deze;

http://nl.portable.varta....hp?typedes=cr2032&lang=nl

• Kukel
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 17-04 02:53
Niet iedereen hoeft natuurlijk hetzelfde probleem te hebben. Maar het is wel opvallend dat er meer klasgenoten last van hebben toch?
Als het niet aan je bios batterij ligt, dan zou ik zelf denk toch maar beroepen op de garantie.
Voordat je dat hele ding uit elkaar gaat halen ;)
Pagina: 1