Toon posts:

[vb.net] Image background (gif) niet doorzichtig?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey,

Ik heb een hoop 6-hoekige figuren als gif en hoopte deze random naast elkaar te kunnen plaatsen zodat de zijden aan elkaar grenzen, de transparantie van de gif wordt echter zwart, zodat de images niet aansluiten maar elkaar overlappen...

Is er een manier om images te importeren of te behandelen zodat deze toch een doorzichtige achtergrond hebben en niet een zwarte achtergrond?

Mvg,
3d-dude

Verwijderd

Ik heb maanden geleden ook soortgelijke problemen ervaren. De in Vb.net gebruikte GDI+ importeert GIF's correct, maar zodra er intern iets wordt gedaan met de image (tekenen/schalen/plakken etc.), wordt deze geconverteerd naar een intern 32bit image. Hierbij gaat het oorspronkelijke GIF-palet verloren, en ik meen ook transparency.

http://authors.aspallianc...g/default.asp?article=142 geeft een eventuele workaround, maar het blijft behelpen

Ik ben hierna gestopt met het gebruik van GIF images. Ik geloof dat ik met PNG betere resultaten heb behaald, maar ook hier traden er problemen op door de gebrekkige ondersteuning van PNG door IE (met name transparency).

Verwijderd

Topicstarter
Wel het gaat niet met gif's of png files... zoals je hieronder kan zien... alle hulp is welkom om dit probleem op te lossen... moet toch mogelijk zijn?

Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/skempi/transparancy.jpg

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 14-11-2003 15:19 ]

Verwijderd

je moet ff aangeven wat het plaatje als transparancy heeft..... (qua kleur).. dat kan je bij een form ook aangeven.... (iig werkte dat in C#builder....)

volgens mij kon je bij het plaatje een bool aangschakelen die transperancy aanschakeld (het is mij gelukt in C$|# builder.)

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb net alle mogelijke opties van de picturebox nog is nagegaan voor de zekerheid, en ik zien nergens een optie die ook maar in de geburen komt... denk dus niet dat dit direct een optie van die picturebox is?