[Citrix metaframe] Draadloos muis trouble

Pagina: 1
Acties:
  • 479 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• JanW23
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 01-09 08:56

JanW23

Mine mine mine mine

Topicstarter
De mensen die hier een draadloos muis hebben en op Excell via de citrix werken, hebben regelmatig een probleem. Ik zal het zo simpel mogelijk beschrijven.
Als je op een muisknop drukt op het rekenblad dan is het vaak zo dat hij blijft selecteren, ookal heb je de muisknop los gelaten. Overal waar je je muis heen beweegd wordt dus geselecteerd alsof je je muisknop nog ingedrukt hebt. (wat dus niet zo is)
Ook reageert ie dan niet meer op het klikken van de muis en zit je dus "vast".
Kheb op aardig wat discussie groepen gezocht en ook bij google maar jullie zijn zo'n beetje mijn laatste hoop.

Ciao

• Rtificial
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-08 16:46

Rtificial

as fake as can be

Hmmm, ik heb hier hetzelfde probleem een enkele keer meegemaakt bij normale muizen, en eigenlijk nooit specifiek bij de logitech draadloze muizen waarvan er hier een enkele gebruikt wordt...

Normaal gesproken was een reboot van de client-pc voldoende, waardoor mijn gedachte altijd uit is gegaan naar een driver-probleem.

Ik moet wel eerlijk bekennen dat het zich zo zeldzaam voordoet, dat diepgaand onderzoek nooit gedaan is...

"Don't blow out my candle if you want yours to shine brighter..."

• Steenvoorde
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 25-08 21:36
We hebben hier diverse soorten OS-sen (client) en muizen en dus drivers. Ik heb het probleem nog nooit gezien (of zelf gehad) op onze servers. Wat voor versie (+ sp) metaframe draai je? en wat voor een client OS? Oja, wat voor muizen gebruiken jullie (MS of Logitec) en gebruik je de OS drivers of de drivers die meegeleverd zijn met de muis?

• sh4d0wman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18:03

sh4d0wman

Attack | Exploit | Pwn

komt dit alleen voor in Excel? thuis heb ik het ook wel eens, meestal is een nieuwe set batterijen of channel switching een oplossing...
idd een irritant en lastig probleem!

edit: heb je deze problemen ook buiten citrix? (voor zover je dat kan testen :))

[ Voor 20% gewijzigd door sh4d0wman op 14-11-2003 09:39 ]

This signature has been taken down by the Dutch police in the course of an international law enforcement operation.

• JanW23

JanW23

Mine mine mine mine

Topicstarter
Steenvoorde schreef op 14 november 2003 @ 09:36:
We hebben hier diverse soorten OS-sen (client) en muizen en dus drivers. Ik heb het probleem nog nooit gezien (of zelf gehad) op onze servers. Wat voor versie (+ sp) metaframe draai je? en wat voor een client OS? Oja, wat voor muizen gebruiken jullie (MS of Logitec) en gebruik je de OS drivers of de drivers die meegeleverd zijn met de muis?
De clients draaien op Win2000 sp4 met citrix 7.00.17534 met logitec en microsoft muizen en beide geven het probleem.
Servers draaien op Win2000 server sp4 met citrix metaframe XP
Als we gewoon lokaal werken hebben we overigens geen problemen. Kwa drivers hebbe we bij de 1 de windows drivers en bij de ander de bijgeleverde drivers en zelfs de nieuwste drivers van internet. Ook dit haalt allemaal niets uit.

• Steenvoorde
JanW23 schreef op 14 november 2003 @ 09:48:
[...]
De clients draaien op Win2000 sp4 met citrix 7.00.17534 met logitec en microsoft muizen en beide geven het probleem.
Servers draaien op Win2000 server sp4 met citrix metaframe XP
Als we gewoon lokaal werken hebben we overigens geen problemen. Kwa drivers hebbe we bij de 1 de windows drivers en bij de ander de bijgeleverde drivers en zelfs de nieuwste drivers van internet. Ook dit haalt allemaal niets uit.
Oké, het lijkt dus niet aan de mouse drivers te liggen, dus misschien ligt het aan Metaframe. Welke SP (of FR) van Metaframe gebruiken jullie? Dit hangt namelijk samen met de versie ICA die je gebruikt. Ik heb ook wat bugs gevonden in de 7.0 versie van ICA, probeer eens v.7.100.21825. Deze lijkt een aantal bugs uit de weg te helpen, misschien wordt jouw probleem hierdoor ook opgelost.

Oja, had je het Citrix Support Forum al eens geprobeerd? De meeste problemen die ik met Citrix heb gehad heb ik dankzij dit forum op kunnen lossen. dit topic lijkt jouw probleem te beschijven. Je bent iig niet de enigste met dit probleem zie ik ;)

[ Voor 18% gewijzigd door Steenvoorde op 14-11-2003 10:49 ]

• JanW23

JanW23

Mine mine mine mine

Topicstarter
Steenvoorde schreef op 14 november 2003 @ 10:26:
[...]

Oké, het lijkt dus niet aan de mouse drivers te liggen, dus misschien ligt het aan Metaframe. Welke SP (of FR) van Metaframe gebruiken jullie? Dit hangt namelijk samen met de versie ICA die je gebruikt. Ik heb ook wat bugs gevonden in de 7.0 versie van ICA, probeer eens v.7.100.21825. Deze lijkt een aantal bugs uit de weg te helpen, misschien wordt jouw probleem hierdoor ook opgelost.

Oja, had je het Citrix Support Forum al eens geprobeerd? De meeste problemen die ik met Citrix heb gehad heb ik dankzij dit forum op kunnen lossen. dit topic lijkt jouw probleem te beschijven. Je bent iig niet de enigste met dit probleem zie ik ;)
Wij gebruiken SP3 van Metaframe.
Ik heb nu als test op 1 client pc de nieuwste citrix erop geïnstalleerd. Tot zo ver heb ik natuurlijk geen resultaat omdat het niet altijd gebeurd, maar ik hoop dat het nu dus ook helemaal niet meer gaat gebeuren.
Ik blijf uiteraard nog open staan voor andere suggesties of opmerkingen.

• Steenvoorde
Tja, ik kan je verder niet helpen. Ik iig zou die topic in het Citrix forum ff in de gaten houden als ik jou was (misschien een schopje? ;)). Qua Citrix zit daat toch wel de meeste kennis...

succes ermee!

Verwijderd

Zet de volgende regkey eens op je citrix server:

[HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Services\Tcpip\Parameters]
"TcpMaxDataRetransmissions"="10"

(ik denk dat een reboot nodig is, aangezien het een HKLM setting is, maar ik weet het niet zeker)

• JanW23

JanW23

Mine mine mine mine

Topicstarter
Verwijderd schreef op 14 november 2003 @ 13:25:
Zet de volgende regkey eens op je citrix server:

[HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Services\Tcpip\Parameters]
"TcpMaxDataRetransmissions"="10"

(ik denk dat een reboot nodig is, aangezien het een HKLM setting is, maar ik weet het niet zeker)
Zou je me willen vertellen wat dit precies doet :) voordat ik vage dingen in zoiets kwetsbaars als de terminal server ga zetten.

[ Voor 4% gewijzigd door JanW23 op 14-11-2003 15:32 ]

Verwijderd

JanW23 schreef op 14 november 2003 @ 15:31:
Zou je me willen vertellen wat dit precies doet :) voordat ik vage dingen in zoiets kwetsbaars als de terminal server ga zetten.
Een beetje vertrouwen in je medemens kan geen kwaad hoor :-)
De key maakt citrix sessies minder vatbaar voor latency op de lijn. Naast betere ica snelheid, is er een dikke kans dat je muisprobleem ook weg is.
Pagina: 1