Is het mogelijk om te voorkomen dat een global administrator binnen je domein via DameWare NT Utilities je computer kan overnemen? Een soort "dameware-schild" dus?
Het kan aan mij liggen, maar op het moment dat een Admin jou computer overneemt, krijg je volgens mij linksonder-in een venster waarin staat dat je computer word overgenomen door {domein}/Administrator.Als je dit taak-icoontje onderin ziet en sluit, word de gebruiker er uitgegooid.
Nee, niet echt. Ten eerste kun je dat notificatie venster uitzetten.
Ten tweede wordt de dameware gebruiker echt niet ge-disconnect als je dan venster sluit.
Maar goed, ik denk niet dat het mogelijk is. Tenzij jij de mogelijkheid hebt bepaalde poorten via een firewall oid dicht te zetten.
Maar dan nog, een administrator mag in principe niet onaangekondigd mee gaan kijken wat jij aan het doen bent.
Ten tweede wordt de dameware gebruiker echt niet ge-disconnect als je dan venster sluit.
Maar goed, ik denk niet dat het mogelijk is. Tenzij jij de mogelijkheid hebt bepaalde poorten via een firewall oid dicht te zetten.
Maar dan nog, een administrator mag in principe niet onaangekondigd mee gaan kijken wat jij aan het doen bent.
Verwijderd
Nope. En daarnaast is je topicstart nogal mager. Je geeft zelf geen enkele blijk van initiatief.
Lees dit eens door: Algemene regels hoe je op het forum te gedragen (Netiquette).
Succes
Lees dit eens door: Algemene regels hoe je op het forum te gedragen (Netiquette).
Succes
Dit topic is gesloten.
![]()