Ervaring met nieuwe NXT-speakers van Pioneer (NS-DV990)

Pagina: 1
Acties:
  • 108 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• jswinkels
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 23:42
Hallo,

ik ben al een tijdje op zoek naar een home-cinema-setje die er ook nog een beetje leuk uit moet zien. Nu heb ik mijn budget een beetje bijgesteld (van 2000 naar 1000 euro) en kwam ik de NS-DV990 set van Pioneer tegen .(http://www.pioneer.nl/nl/...d=4968&taxonomy_id=62-100)

Deze ziet er erg gaaf uit, alleen weet ik niet hoe goed die speakers klinken in vergelijking met redelijke "normale" speakers (en in combinatie met die set natuurlijk). Ik heb uiteraard wel in de winkel geluisterd en dqat klonk wel aardig, maar in een drukke winkel kun je natuurlijk nooit echt goed luisteren.

Heeft iemand ervaringen met deze set?

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 24-07 18:42

JT

VETAK y0

Ik heb geen ervaring met deze speakers specifiek, maar wel met andere Pioneer speakers, en daaruit heb ik opgemaakt dat Pioneer geen goede speakerbouwer is. Daarnaast, houd er rekening mee dat NXT satellieten niet diep gaan en dat daardoor de afsnijfrequentie erg hoog kan liggen (150-200hz, alhoewel 200 realistischer is dan 150). Hierdoor kan je de subwoofer lokaliseren en dat hoort niet.

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

• -=bas=-
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-07 05:15
Het blijft populistisch spul voor de massa die meer naar uiterlijk kijkt dan naar wat voor geluid erin zit. De meeste van dit soort setjes hebben een veel te hoge afsnijdingsfrequentie omdat het van de kleine speakertjes moeten zijn.

Voor 1000 euro denk ik toch echt dat je heel wat beters (kwalitatief tenminste) kan krijgen.

Senile! Senile Oekaki

Verwijderd

Zie zien er wel _heel_ erg gelikt uit, echt super mooi. :)

Ik begrijp echt de verleiding wel als je in de winkel setjes staat te vergelijken. Helaas is de geluidskwaliteit meestal matig, maar ook hier zitten verschillen in en ook je gehoor kan er bijvoorbeeld wel genoegen mee nemen. Dat is het em beetje, ik kan wel zeggen (al zou ik hem gehoord hebben) dat hij echt bagger is, maar dan heb jij daar nog niks aan.

Ik kan wel van helder (schel) hoog houden bijvoorbeeld, en jij niet.

Ga dus lekker nog een keer langs en probeer zo objectief mogelijk naar de setjes te luisteren, op de lange termijn ga je afknappen op het geluid, baal jij dan dat je niet de lelijke maar wel goed klinkende set hebt gekocht. ;)