clickatell smsgateway & KPN

Pagina: 1
Acties:
  • 172 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Bombonella
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 04-07 11:43

Bombonella

En als de Bom valt....

Topicstarter
Ik heb mij recentelijk eens aangemeld bij clickatell om eens te kijken of het gemakkelijk zou zijn voor prive/zakelijk gebruik te maken van hun diensten.
Maar ondanks dat ze zelf aangeven dat hun coverage voor Nederland ook KPN bevat zijn alle test sms-en (3) die ik naar KPN nummers verzond niet aangekomen.

T-Mobile, Vodafone en Orange werken daarnaast prima en erg snel.

Ik heb clickatell hierover reeds een email gestuurd met mijn eigen test logs, maar misschien dat hier nog iemand ervaring heeft met hun diensten en in het bijzonder hun sms-gateway.

Mocht de dekking toch volledig zijn voor Nederland vallen ze helaas toch af :'(

• real-doc
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online
Volgens mij ligt dit eerder aan KPN dan aan clickatell. Je kan bij clickatell ook de status van berichten zien, clickatell geeft aan dat ze bezorgd zijn op de gateway van KPN, maar daarna duurt het uren voordat ze uiteindelijk aankomen.

Een heel herkenbaar verschijnsel.

• qless
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14:42

qless

...vraag maar...

Vorige keer deed idd een SMS van kpn naar orange er 8 uur over!

Website|Air 3s|Mini 4 Pro|Avata 2|Canon R6|Canon 5d2|8 fisheye|14f2.8|24f2.8|50f1.8|135f2|10-22|17-40|24-105|70-300|150-600

• Bombonella
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 04-07 11:43

Bombonella

En als de Bom valt....

Topicstarter
real-doc schreef op 14 november 2003 @ 14:11:
Volgens mij ligt dit eerder aan KPN dan aan clickatell. Je kan bij clickatell ook de status van berichten zien, clickatell geeft aan dat ze bezorgd zijn op de gateway van KPN, maar daarna duurt het uren voordat ze uiteindelijk aankomen.

Een heel herkenbaar verschijnsel.
vertragingen heb ik nog niets van gemerk, alles kwam binnen 3-5 seconden binnen, maar ja pas 20 sms verstuurd, alleen zijn die KPN sms nooit aangekomen.

Nu heb ik reeds bericht gehad van clickatell en ze zouden graag zelf ook nog wat tests doen, met een aantal van de nummers die ik gebruikt had. Ik ben eens benieuwd, iig. positief dat ze er zelf ook induiken.