[php] relatieve filelist

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XdeckX
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Hallo

Ik ben bezig met het in mekaar schroeven van een algemeen content management systeem. dit gaat uit 2 onderdelen bestaan. een database bewerk onderdeel en een file manage onderdeel.

ik wil voor het file manage een vergelijkbare layout maken als de windows explorer. dus een directory tree links en dan bestanden rechts.
ik kan op zich wel een directory list maken maar dan list ie bijvoorbeeld alle mappen op een harddisk als je helemaal terug gaat naar de root.

ik wil echter alleen de directory list hebben die behoord bij een bepaalde url. de relatieve dir list dus.

dus je heb een site www.sitenaam.nl en daar bevinden zich enkele directories in (/image, /styles, /mp3)
heb is dus de bedoeling dat je alleen die mappen te zien krijgt. maar ik kan maar niet bedenken hoe ik dat voor mekaar moet krijgen. heb al een tijd gezocht maar nog niets gevonden waar ik wat mee kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je een scriptje kunt schrijven om vanaf rootlevel je hele hd in te lezen, dan kun je ook wel een script maken om vanaf een bepaalde directory alles uit te lezen.

Tip:
opendir / readdir /is_dir / ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XdeckX
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
waar het om gaat is dat ik ongeacht vanuit welke directory de relatieve filelist krijg zonder dat ik harde paden opgeef.
als ik harde paden geef zou bij wijze van spreken www.sitenaam.nl/cms wel werken maar www.sitenaam.nl/www/cms niet volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• esf
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21-02 08:56

esf

Je kan het beste een relatieve naam omvormen tot een absolute naam. Dus als je root directory /www/cms is, en je krijgt een request voor het relatieve pad /mp3, dan maak je er eerst /www/cms/mp3 van en dan geef je de file listing, of is dit niet wat je bedoelt?

The hardest thing in the world to understand is the income tax. - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Laat anders even het stukje code zien waarmee je je paden uitleest en weergeeft? En zoals ESF zegt, zoek eerst even uit wat je root is en plak deze steeds voor de directory waar je op dat moment zit.