Toon posts:

(win2k3) Dell Latitude CPi Sound

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste medetweakers,
Sinds 3 dagen ben ik bezig met Windows Server 2003 Enterprise Edition werkend te krijgen op mijn Dell Latitude CPi Laptop. Alles loopt perfect, ik kan alleen het geluid niet in orde krijgen.. op de dell site heb ik gekeken naar drivers (die er niet zijn voor 2000/XP/2003, echter heb ik wel kunnen vinden welke Crystal soundchip erin zit, hier heb ik een aantal drivers van geprobeerd maar allen hiervan geven een uitroepteken in mn hardware profiel en het apparaat functioneert dus niet, na nog wat verder gezocht te hebben ben ik op NeoMagic drivers terecht gekomen, deze geven geen foutmelding meer in m'n hardware profiel en het apparaat kan gewoon starten, echter als ik naar mn geluid in het configuratiescherm ga zijn nogsteeds alle opties disabled, bij dxdiag (DX9b) kan ik de hardware acceleratie ook niet aanzetten omdat (zo staat eronder) er geen geluids apparaat aanwezig is of geinstalleerd.
Heeft iemand hier ervaring mee? of iemand een tip voor me?
Met vriendelijke groet,
MiniP0wer

ps ik heb de win2k3 faq betreffende workstation functies geheel doorgelezen, ik denk niet dat daar iets verkeerd mee zit.

• Patser
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 06-05 16:26

Patser

this.Close();

Heb je de service "Windows audio" gestart?

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15-05 10:25

mutsje

Certified Prutser

Windows Audio service staat inderdaad standaard op disabled. Je kunt in de wos howto's & guides terug vinden welke services standaard aanwezig zijn en welke manual,automatic of disabled zijn.

Verwijderd

Topicstarter
Mihoen schreef op 14 november 2003 @ 00:25:
Heb je de service "Windows audio" gestart?
ja heb ik aan gezet, stond ook al in de guides en FAQ's had ik als eerste gedaan services gechecked.
Hiervoor heeft windows 2000 (niet door mij geinstalleerd) erop gedraait met geluid, dus het moet kunnen lijkt me.

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15-05 10:25

mutsje

Certified Prutser

imho heb je uberhaupt op een server operating system geen geluid nodig. zo'n ding zet je in een 19" kast op een comp vloer en kom je toch nooit bij. Als je het wilt tunen als desktop ga dan aub het grote windows 2003 desktop threadje lezen..

Verwijderd

Nee want windows 2000 is heel erg anders qua opzet van drivers.
De meeste kans maak je met drivers voor XP.
Met oude hardware moet je gewoon geluk hebben, of upgraden als alles moet werken.
ik zit hier met een oud chaintech moederbord met sis chipset en onboard sound .
Het geluid werkt goed maar de hd controller werkt niet echt goed, mijn hd's werken alleen op pio modus, terwijl de bios wel dma aangeeft.
Dat zijn gewoon de risico's die je loopt met oude hardware en nieuwe software.

• maartena
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-09-2025
Ik heb een aantal reviews zitten doorlezen over Windows 2003 (draai het nu zelf ook) en daaruit blijkt dat Windows XP drivers in veel gevallen gewoon werken, maar in sommige gevallen ook helemaal niet - en toevallig waren geluidskaarten een van de boosdoeners waarbij Windows XP drivers niet altijd werkten.

Je maakt de beste kans met XP drivers voor de chipset. In mijn geval moest ik op zoek naar drivers voor een RealTek onboard AC'97 chipsetje. HP Pavillion Support had de drivers zelf niet, maar ze konden me wel verwijzen naar de site van RealTek. Het bleek dus dat er al een beta driver was voor Windows Server 2003. Die geinstalleerd, en perfect geluid! :)

"I reject your reality and substitute my own!"
Proud to be an American.
Hier woon ik

Pagina: 1