Toon posts:

[Toetsenbord loopt regelmatig vast]

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Vorige week heb ik een nieuw toetsenbord aangeschaft: een Microsoft Multimedia Keyboard. Sinds ik deze aangesloten heb zijn de problemen begonnen.

Regelmatig heb ik nu al dat het toetsenbord niet meer reageert. Als ik een uur of langer niet achter mijn pc heb gezeten dan moet ik de pc weer opnieuw opstarten en dat doet hij het pas weer. Ook het stekkertje (ps/2) er even uithalen en weer erin doen helpt niet. De pc moet helemaal gereboot worden.
1x heb ik ook gehad dat het toetsenbord het niet deed toen ik de pc startte, ik moest toen een reset doen en toen deed het toetsenbord het pas weer.

Wat kan ik doen om dit op te lossen. Hiervoor had ik ook een PS/2 toetsenbord en hier heb ik nooit problemen mee gehad.

Ik gebruik als besturingssysteem Windows 2000 Server, maar ik neem aan dat het hier niet aan ligt want hij liep ook al een keer vast met opstarten. Ik heb wel de nieuwste SP voor Win 2000 gedownload en ook een Bios-update gedaan, maar dat helpt ook al niet.

Ik heb al gezocht op dit forum en google, maar van dit probleem zie ik geen oplossing. Wel van een probleem met het toetsenbord dat verholpen kan worden door het stekkertje er even opnieuw in te doen, maar dat werkt bij mij niet. :(

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 17:01

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Misschien een stomme vraag hoor... Maar doet de muis het wel?

• Kukel
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 17-04 02:53
Lijkt me dat de muis het wel doet, anders had hij het ongetwijfeld er wel bij gezet ;)

Maar heb je gekeken naar mogelijke drivers die nog geïnstalleerd staan van je vorige tb?

Verwijderd

Topicstarter
De muis doet het wel. De drivers van het vorige toetsenbord waren niet eens geinstalleerd. Het was gewoon een standaard toetsenbord.

Verder lijken die drivers er niet veel mee te maken te hebben aangezien het toestenbord het ook al eens niet deed toen ik de pc aanzette.

• Kukel
Heb je het toetsenbord al op een ander systeem getest?

Je zou anders kunnen overwegen om met dit nieuwe toetsenbord terug naar de winkel te gaan.
Misschien zit er een kabelbreuk in of iets dergelijks.

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 17:01

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

je zou kunnen proberen in veilige modus op te starten en het toetsenbord uit apparaatbeheer te verwijderen... Of een keer opstarten zonder toetsenbord...
Kabelbreuk lijkt me sterk, als hij het soms wel doet...

• Kukel
MikeyMan schreef op 14 november 2003 @ 13:12:
Kabelbreuk lijkt me sterk, als hij het soms wel doet...
Soms wel en soms geen contact... had ik ook bij m'n speaker kabels.
Ligt er maar net aan hoe je kabels liggen, beetje heen en weer bewegen helpt dan weer.
Pagina: 1