Toon posts:

[MySQL] Vervelend probleem met connecties die open blijven

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

ik heb sinds kort een shop die ik aan de hand van oscommerce heb ge maakt. Dit pas ik volledig aan naar eigen wensen en ik maak ook eigen pagina's aan. Nu krijg ik het bericht van mijn webspace provider dat er teveel connecties blijven open staan. Af en toe krijg ik zelf het bericht 'too many connection'. Ik dacht toch dat na het uitvoeren van sql-instructies de connectie toch zelf werd gesloten... Of zit ik verkeerd. Of moet ik in elke pagina op het einde de instructie mysql_close(); zetten??

• Hoppie
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
The link to the server will be closed as soon as the execution of the script ends, unless it's closed earlier by explicitly calling mysql_close().
bron: http://nl.php.net/manual/en/function.mysql-connect.php
Meer kan ik er niet van maken.... ;)

• Pastinakel
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12:53

Pastinakel

Zwammen en kwazoedels

Kan gebeuren als je mysql_connect en mysql_pconnect door elkaar heen gebruikt. De eerste wordt automagisch na script executie gesloten, de tweede blijft open staan voor de volgende executie (deze pikt dan de vorige verbinding weer op).

Ëdit: Waar staan mysql.max_links en mysql.max_persistent eigenlijk op ingesteld?

[ Voor 15% gewijzigd door Pastinakel op 13-11-2003 23:56 ]

Ik kan je niet helpen. De frutsel is warrig en niet knopig. Bovendien heb ik maar één kant | Scrobblernakel

• bigtree
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07-07 11:51
Dit probleem had ik een paar weken geleden op een high traffic site bij een (naar later bleek) inefficiente query. Aangezien er te veel bezoekers tegelijkertijd die query aan het uitvoeren waren, liep het aantal queries hard op. Dan komt er ook nog een stukje locking bij, waardoor het nóg harder gaat. Met 10-20 bezoekers tegelijkertijd ging het al mis.

Lekker woordenboek, als je niet eens weet dat vandalen met een 'n' is.

Verwijderd

Probleem doet zich vaker voor.... heb er ook al een keer last van gehad en dan op een gegeven moment zit de zaak vast.... Was toen overigens niet op een MYSQL database maar op oracle....

de oplossing was alle verbindgen laten sluiten en de tijd dat een verbinding niks mag doen en toch in stand blijft heel klein zetten........... toen was het probleem opgelost :-)

Misschien dus toch alle connecties laten sluiten ja.
Verwijderd schreef op 13 november 2003 @ 23:23:
Hoi,

ik heb sinds kort een shop die ik aan de hand van oscommerce heb ge maakt. Dit pas ik volledig aan naar eigen wensen en ik maak ook eigen pagina's aan. Nu krijg ik het bericht van mijn webspace provider dat er teveel connecties blijven open staan. Af en toe krijg ik zelf het bericht 'too many connection'. Ik dacht toch dat na het uitvoeren van sql-instructies de connectie toch zelf werd gesloten... Of zit ik verkeerd. Of moet ik in elke pagina op het einde de instructie mysql_close(); zetten??