Krijg VPN verbinding tussen W2kPro en W2KPro niet werkend!

Pagina: 1
Acties:

• Undertaker2
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18-05 02:21
Toen ik nog XP draaide was er niks aan de hand. Even ´accept incoming connections´ aanmaken, een gebruiker toevoegen en vervolgens inloggen met een andere Windows2000 PC. Easy dus.

Maar nu draait de server weer Windows2000. Zelfde verhaaltje dus dacht ik: Incoming connection aanmaken, gebruiker(s) toevoegen en inloggen met de andere PC. Vervolgens krijg ik op de client PC steevast de melding:

"Retrying authentication...
Error: 691: Access denied because the logon name/password was invalid on the domain"

Ik ga d´r van uit dat ik geen chronisch typegebrek heb en dus het wachtwoord en naam wél juist zijn. Alleen het domain heb ik dus niet. De help zegt hierover o.a:

"If you do not specify a domain, the remote access server will verify your username and password on the domain of which it is a member"

De server PC (en de client PC) zijn alleen niet een member van een domain! Ik heb aangegeven dat ze member zijn van een workgroup die de naam "workgroup" heeft.

Op de client PC heb ik alle instellingen al 10 keer afgewerkt, maar wat ik ook aan- of uitzet in de eigenschappen, hij blijft maar die error geven... Aan de client kan het ook eigenlijk niet liggen lijkt me, aangezien het eerder wel werkte en er aan de client niks veranderd is!

Op de server PC valt er bij de eigenschappen van de incoming connection weinig interessants in te stellen

Heeft iemand een idee hoe ik dit oplos?

/edit
De computers zijn beide aangesloten op het internet via een ADSL verbinding en er zijn GEEN firewalls actief. Beide pc´s hebben SP4 + de laatste updates

[ Voor 8% gewijzigd door Undertaker2 op 13-11-2003 23:20 ]

AMD PoloMarco 23500 gigakilometer - 96" Quadcrystal scherm - Detonator 28010.25 afgerond op 2 decimalen - PlakBand @ 768 TB - 512 GB ZIGB - UltraFlex 100 GPU @ 5.5 ghz / 10 ghz - Isootjes @ 1 GB/sec

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Volgens mij kon je ergens bij je netwerkinstellingen invullen hoe externe gebruikers geclassificeerd moeten worden.
FF spieken:
eigenschappen van je netwerkaart kiezen, tabblad verificatie, en dan vinkjes zetten bij 'als computer verifiëren als er computerinformatie beschikbaar is' en evt bij 'als gast verifiëren als er geen computer- of gebruikersinformatie aanwezig is'

• Undertaker2
gwystyl schreef op 13 november 2003 @ 23:28:
Volgens mij kon je ergens bij je netwerkinstellingen invullen hoe externe gebruikers geclassificeerd moeten worden.
FF spieken:
eigenschappen van je netwerkaart kiezen, tabblad verificatie, en dan vinkjes zetten bij 'als computer verifiëren als er computerinformatie beschikbaar is' en evt bij 'als gast verifiëren als er geen computer- of gebruikersinformatie aanwezig is'
Dank voor de tip! Maar ik kijk waarschijnlijk bij de verkeerde vensters, want waar zit het tabblad "verificatie'!?

Bij device manager bij de netwerkkaart van het ADSL modem zie ik:
General - Advanced - Driver - Resources en Powermanagement

Bij de eigenschappen van de netwerkverbinding (bij network and dial-up connections) heb ik alleen het tabblad General en Sharing

In de eigenschappen van het TCP/IP protocol kom ik ook niet tegen wat je zei en de knop 'configure' brengt me weer bij de eigenschappen van de netwerkkaart.

AMD PoloMarco 23500 gigakilometer - 96" Quadcrystal scherm - Detonator 28010.25 afgerond op 2 decimalen - PlakBand @ 768 TB - 512 GB ZIGB - UltraFlex 100 GPU @ 5.5 ghz / 10 ghz - Isootjes @ 1 GB/sec

• AirX
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15-08 12:17

AirX

Tweak Guru

Je moet ffe naar configuratie scherm en dan naar Computerbeheer ofzo (staat misschien onder admintools? moet je maar ffe kijken ;))
En dan moet je ffe naar de eigenschappen van users gaan, dan even van de user welke niet wilde inloggen de eigenschappen bekijken. Daar kun je instellen of hij wel/niet inbellen mag :)

Verwijderd

Undertaker2 schreef op 14 november 2003 @ 00:46:
[...]

Dank voor de tip! Maar ik kijk waarschijnlijk bij de verkeerde vensters, want waar zit het tabblad "verificatie'!?
ik heb een nederlandse Xp, zo te lezen heb jy een engelse? vertaal zelf ff van nederlands naar engels....

Start>verbindingmaken>alle verbindingen weergeven

Er opent een nieuwe venster, klik rechtermuisknop op LANverbinding > klik op eigenschappen

Alweer nieuwe venster geopend, er zijn nu 3 tabs > algemeen, verificatie, geavanceerd

de 2e moest je hebben. de rest heeft gwyhuppeldepup uitgelegd in zijn post.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 14-11-2003 18:04 ]

• Undertaker2
Ja ok, die tips van jullie kloppen allemaal wel, zei het niet dat ik Windows2000 draai!

Als ik eigenschappen van de LAN verbinding doe, dan krijg ik geen tabblad verficatie. (alleen General en Sharing)

En in computer management bij Local Users and Groups kan ik ook niet aangeven of users wel of niet mogen inbellen. Opties die ik bij de eigenschappen van een user heb bij het tabblad General zijn o.a:
-Full name
-Description
-User cannot change password
-Password never expires
-Accounts is disabled

Verder zijn er nog de tabbladen Member Of en Profile.

Betekent dit nu dat je met Windows2000 Pro helemaal geen incoming connections kan hebben? Waarom zit het er dan in???

* Undertaker2 snapt het niet... 8)7

Pagina: 1