[Win XP] ziet php bestanden als Picture It document

Pagina: 1
Acties:
  • 42 views sinds 30-01-2008

• mcB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15-05 09:27
Ik heb volgens mij overal al gezocht, maar ben nog nergens hetzelfde probleem (laat staan het antwoord) tegengekomen.

Wanneer ik een map open met php bestanden, dan krijg ik de icons te zien van Microsoft Picture It Documenten.
Wanneer ik de eigenschappen ven een willekurig php bestand opvraag wordt dat beeld bevestigd --> bestandstype : Microsoft Picture It Document

Niet dat het een groot probleem is, want de files worden gewoon altijd geopend in Ultra-Edit, maar ik vindt het toch verschrikkelijk irritant.
Waarom zou Picture It nu php bestanden willen openen en hoe krijg ik die associatie eruit?

Strix (Skullflame)

Verwijderd

Explorer openen, Tools -> Folder Options -> File Types

Daar even zoeken en rommelen, en je komt er vanzelf wel uit.

• mcB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15-05 09:27
Dat is alleen voor het openen. Niet voor de programma associatie.
(Daar rommel ik al de hele tijd)

[ Voor 21% gewijzigd door mcB op 13-11-2003 22:51 ]

Strix (Skullflame)

Verwijderd

Jij zegt het.

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Wat Cheatah zegt klopt gewoon. Die associatie voor het openen van die bestanden met een bepaald programma zorgt er ook voor dat die bepaalde bestanden het icoontje krijgen die bij dat programma hoort. Verwijder de assiociatie en je zal van die icontoewijzing af zijn. Ook kan je dan het juiste programma toewijzen wanneer je weer zo'n bestand probeert te openen.

Dus gewoon even goed kijken, naar de wijze raad luisteren en logisch nadenken.

Succes ;)

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Dit topic is gesloten.