Toon posts:

overklokken software matig

Pagina: 1
Acties:
  • 40 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben bezig geweest met me cpu overklokken het is een p4 2533mhz heb hem op 2850mhz gezet en die werkt goed heb een half uur cpu burn gedraait en hij wordt max 47 graden maar ik wil eigenlijk nog hoger (2900mhz) maar dan start hij opeens vanzelf opnieuw op terwijl de temp bijna net zo hoog zijn als bij de 2850 mhz hoe heet mag een p4 eigenlijk worden iemand nuttige tips?
alvast bedankt :*)

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Verwijderd schreef op 13 november 2003 @ 22:30:
Ik ben bezig geweest met me cpu overklokken het is een p4 2533mhz heb hem op 2850mhz gezet en die werkt goed heb een half uur cpu burn gedraait en hij wordt max 47 graden maar ik wil eigenlijk nog hoger (2900mhz) maar dan start hij opeens vanzelf opnieuw op terwijl de temp bijna net zo hoog zijn als bij de 2850 mhz hoe heet mag een p4 eigenlijk worden iemand nuttige tips?
alvast bedankt :*)
de temp. bepaald niet je OC hoor ;) het is wel van belang, maar als je FSB te hoog wordt tjah, dan wordt ie instabiel.

Verwijderd

Topicstarter
me moderbord wordt trouwens maximaal 38 graden op 2850 mhz

Verwijderd

Topicstarter
ja maar hier blijk dus uit dat hij eigenlijk hoger zou moeten kunnen ik zou graag willen weten wat het probleem bij mij is krijgt de proccesor te weinig stroom ofzo of trek het geheugen het niet meer dan want ligt dus niet aan de temperatuur van mobo op cpu

• _WgV_
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12-02 15:06

_WgV_

It's a magical world!

Verwijderd schreef op 13 november 2003 @ 22:47:
ja maar hier blijk dus uit dat hij eigenlijk hoger zou moeten kunnen ik zou graag willen weten wat het probleem bij mij is krijgt de proccesor te weinig stroom ofzo of trek het geheugen het niet meer dan want ligt dus niet aan de temperatuur van mobo op cpu

[...]
En wat is de makkelijkste manier om dat te weten te komen?

[VMBO quiz niveau modus]
A. Hier vragen
B. Het zelf uit vinden
C. Op je hoofd gaan staan en drie keer in je handen klappen terwijl je roept: Dforrogo, dforrogo gie gie dforrogo. :P
[/modus]

#StopBurningStuff

• JoeCool
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13-02 07:27

JoeCool

ToTaL CooLNeSS

_WgV_ schreef op 14 november 2003 @ 00:02:

C. Op je hoofd gaan staan en drie keer in je handen klappen terwijl je roept: Dforrogo, dforrogo gie gie dforrogo. :P
Hoe zeg je ??????????????

Fashionably sensitive, but too COOL to care

Verwijderd

Het spontaan rebooten kan vanalles zijn..

Je moet met trial&error werken oftewel, dingen proberen...werkt het niet? dan probeer je het volgende :)

Wat je kunt doen:
• Vcore verhogen
• Vmem verhogen
• Voltages checken (is je 12V netjes 12.00? en je 5V netjes 5.00? Schommelen ze niet heel erg?)
• Temps, maar die zijn nog redelijk
• Memtimings hoger zetten om te zien of het mem nekt. Zo ja => ander mem halen of mem voltage verhogen (of allebei)

etc etc etc :)

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 27-12-2025

Remy

I usually get 100% accuracy

Zie de tips van oa Serenity hierboven :). En bovendien wordt dit (hoe zo goed mogelijk over te clocken?) wel een beetje als basiskennis gezien hier in DOC, heb je die niet dan wordt verwacht dat je zelf ervaring op doet, zoekt binnen DOC op dergelijke topics, en de DOC faq leest ;). Vanwege deze zaken gaat dit topic dicht.

LinkedIn
Instagram

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.