Toon posts:

Traag draadloos netwerk

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Herkent iemand het volgende probleem, en zo ja, wat is daaraan te doen?

Ik had een gewoon bedraad netwerk met 4 computers. Het netwerk bestond uit een KPN-adslmodem (gehackt) die als router fungeert met daarachter een 4 poorts switch.
Omdat ik onlangs een laptop heb gekocht heb ik dat netwerk aangepast. Met een site-com broadband homestation (WL 018) heb ik nu een 4-poorts switch en een accesspoint ineen.
Op zich werkt dit uitstekend. Het bedrade deel van het netwerk werkt als vanouds en ook de draadloze verbinding is op zich uitstekend. Goed signaal, goede verbinding. Maar....
Als ik op de bedrade computers iets download, dan krijg ik een downloadsnelheid van omstreeks 110 kb/s (tot voor kort was dat 80Kb/s, KPN heeft mijn snelheid pas verhoogd)
Als ik datzelfde doe met de laptop dan kom ik niet verder dan ongeveer 40 kb/s. Belangrijk langzamer dus. De verhoging van de snelheid door KPN heeft geen invloed gehad op de draadloze snelheid.

Ik heb de snelheden diverse malen getest via Speedtest.nl. Steeds ongeveer dezelfde snelheden.
Het maakt daarbij niet uit of de laptop naast het accespoint staat of een meter of tien verderop.

De vertraging doet zich niet voor bij upload. Zowel voor als na de verhoging van de snelheid door KPN was mijn upload bedraad en draadloos gelijk (nu ongeveen 30Kb/s)

Is deze vertraging op te lossen?
Ik heb al alles geprobeerd met verschilende drivers ed. Ook opnieuw installeren van kaart helpt niet. Helpdesk van sitecom gaf nog als tip om het kanaal van het accesspiont te wijzigen, doch op alle kanalen hetzelfde probleem.
Is er wellicht een registerinstelling die fout staat?

In de instellingen van de kaart in mijn laptop heb ik geen mogelijkheden om snelheid of zo in te stellen.

Ik gebruik win XP home.

Wal

Verwijderd

Is dit alleen bij je internetsnelheid of ook met het sharen van bestanden naar andere clients :?

• King
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-08 23:39

King

War. War never changes.

Misschien zijn er storende factoren in de omgeving van je router.
Ik heb bij een vriend gezien dat bijvoorbeeld een tft-monitor al voor een flinke verstoring van je signaal.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb geen idee hoe ik de snelheid van het sharen van bestanden met andere computers moet testen. Geen idee dus of dit te langzaam gaat.

Storende factoren in draadloze verbinding zijn er volgens mij niet. Het probleem doet zich al voor als ik op een meter van het accesspoint sta.