[msSQL] 's nachts lange query runnen

Pagina: 1
Acties:

• foske
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12:11
allo,

Ik wil iedere nacht op de server een query laten draaien dmv een jobje maar deze query is nu al op mijn test server (brak ding, maar hij werkt) 13min. En ik denk dat de totalen per dag toe gaan nemen, dus het zou best wel eens een half uur kunnen gaan duren in de toekomst...

Nu een simpele vraag; kan het problemen opleveren dat een query zo lang draait? Er zijn inprincipe alleen nederlandse bezoekers, dus daar hoef ik geen rekening mee te houden.

• Varienaja
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-06-2025

Varienaja

Wie dit leest is gek.

Kan geen kwaad, ik ken queries die nog wel 4 keer zo lang draaien.

De vraag is alleen... kan dat niet efficienter?

Siditamentis astuentis pactum.

• foske
nope, het is een query die van een reeks records een string moet maken, en daarna wegschrijven in een record. Zeg maar CSV stijl... en heb hierover verschillende artikelen gelezen op SQLteam.com, en toen daarvan de beste gepakt :)

nog 1 klein vraagje als je er toch bent, is er ook een manier om aan de server duidelijk te maken om low priority iets gaat?

• Annie
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 25-11-2021

Annie

amateur megalomaan

edit:
erm, dit was dus een antwoord op de eerste vraag. Ik moet 's wat minder schermpjes tegelijk open houden (of wat doortikken ;))

Lijkt me niet, er van uit gaande dat er weinig bezoek is op die tijden.
De enige problemen die ik me zou kunnen voorstellen zijn deadlocks of blocks (zie BOL of internet voor meer info).

[ Voor 28% gewijzigd door Annie op 13-11-2003 22:36 ]

Today's subliminal thought is:

• Annie
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 25-11-2021

Annie

amateur megalomaan

Fossie schreef op 13 november 2003 @ 22:30:
nope, het is een query die van een reeks records een string moet maken, en daarna wegschrijven in een record. Zeg maar CSV stijl...
Kan je daar dan niet beter een los programma of scriptje voor schrijven? Die kan je ook gewoon schedulen en daarmee hoef je de "dure" string bewerkingen niet uit te voeren in de database.

En als je toch alles via de database wil regelen dan maak je (effe brainstormen, geen idee of het werkt en of je het in jouw situatie kan gebruiken) een dts package waarin een 'simpele' SELECT komma-gescheiden in een temp-file wordt geplempt, waarna een tweede data-task deze regel voor regel inleest in de uiteindelijke table.

Today's subliminal thought is:

• foske
mmm ja zou misschien een mogelijk kunne nzijn, alleen ik zit op een shared server (jah budget heh...) en daar heb ik daar denk ik niet zoveel rechten voor + daarbij dat ik daar nog weinig kaas van gegeten heb.. :)
Pagina: 1