Plotselinge reboots

Pagina: 1
Acties:

• robbertinho
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 08-02 07:02

robbertinho

Lost in Translation

Topicstarter
Ik heb een paar maanden geleden een nieuw systeem in elkaar gezet, maar ik blijf last houden van plotselinge reboots. Meestal bij zware grafische applicaties (het gebeurt ook wel dat ie gewoon terugspringt naar de desktop), maar ook wel is als ik gewoon aan het internetten ben.

Ik heb het volgende systeem:

amd 2600 333 mhz
ECS-L7s7a2
512 mb pc2700 geheugen
80 gb harddisk 7200 rpm maxtor
20 gb harddisk 7200 rpm maxtor
ati radeon 9700 (club3d)
soundblaster live!
floppydrive
cd rom speler
windows xp en alle nieuwe drivers

Ik heb al met de search functie gezocht (en niet 1 keer), maar ik heb de oplossing voor mijn probleem nog niet kunnen vinden.
Wat ik zelf al geprobeerd heb is:
-m'n geheugen getest met memtest. Daar kwamen veel fouten uit, teruggestuurd naar leverancier, daar grondig getest. Bleek niets mee aan de hand (geheugentimings staan ook niet verkeerd).
-koeler op processor nagekeken, zit goed vast. Temp rond de 40 graden.
-speedfan gedownload en gekeken naar voltages voeding en die geeft deze uitslag +3.3 = 2.22, +5 = 3.0, +12 = 7.4. Deze waarden lijken me zo absurd laag, dat ik denk dat speedfan ze icm mijn moederbord gewoon niet goed afleest (of kan dat niet?).

Weten jullie wellicht of er problemen zijn met mijn moederbord icm andere componenten?

Ik heb (behalve deze hele hinderlijke reboots) geen andere problemen.

Wie kan mij helpen??

edit: nog even een kleine toevoeging. Als mijn computer dan opnieuw opgestart is, krijg je dat schermpje met "windows recovered from a serious error". Als ik dit dan opstuur naar microsoft, krijg ik als antwoord dat het aan "een" device driver ligt. Maar ik weet niet wat ik daar mee moet.

edit2: ik heb niets overgeclockt
voeding = q-tech 450W

[ Voor 14% gewijzigd door robbertinho op 13-11-2003 21:43 ]

Winter is coming! Talmaril@Aggramar

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Heb je naast het searchen ook in de FAQ gekeken :? Daarin staat een handige troubleshooter: Hangen en Opstartproblemen troubleshooter. In het beleid van dit subforum staat verder dat je het merk/type van je voeding ook mag vermelden :)

• sPENKMAN
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 07-08 09:27
Ik zou zeggen: lees de voltages eens in de bios uit, en als je een andere voeding in je bereik heb, zet die er eens in. Wat die waardes zijn echt bagger.

Wat je geheugen betreft, Memtest is toch een betrouwbaar programma is mijn idee, hoe hebben ze jou geheugen getest? (misschien alleen maar in pc gestopt, en gekeken of de pc wou booten?

Eve char: Warock <TEST>

Verwijderd

Is je geheugen wel compatible met je moederbord? probeer eens geheugen van een ander merk. En probeer eens n bios update...

suc6

edit:
probeer eens nieuwe drivers van je moederbord

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 13-11-2003 21:47 ]

• robbertinho

robbertinho

Lost in Translation

Topicstarter
Heb wel een andere voeding binnen bereik, maar die is maar 260W en die trekt dat nooit.

Ze hebben mijn geheugen getest in verschillende moederborden met memtest en geen foutje te bekennen (althans, dat is wat ze mij verzekerden). Ze hadden hem expres nog een dag achter gehouden om hem nog in een ander moederbord te kunnen testen.

• Croccifixio
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 01-04-2025
Twee vragen die bij me te binnen schieten:

Heb je al in de "Event viewer' gekeken om te zien waardoor de reboots veroorzaakt worden? Heb je de optie om automatisch te herstarten na een systeemfout aan of uit staan?

• robbertinho

robbertinho

Lost in Translation

Topicstarter
Ik heb nadat ik hiervoor al searchfuntie heb doorgespit het automatisch rebooten al uitgezet (nog geen reboot daarna gehad).

Waar vind ik de eventviewer van XP en als ik dan de fouten zie, waar kan ik dan vinden wat ze inhouden (de fouten van eventviewer dan)??

[ Voor 7% gewijzigd door robbertinho op 13-11-2003 22:05 ]

• Kukel
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21-05 21:36
Computerbeheer vind je de nodige informatie..

(rechterklik op 'deze computer' -> beheer)

[ Voor 34% gewijzigd door Kukel op 13-11-2003 22:09 ]

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

De event viewer (in Nederlandse versie van XP heet dat "logboeken" geloof ik) zit gewoonlijk in de computerbeheer en dat zit dan weer elders in configuratiescherm > systeembeheer :)

De betekenis kun je gewoon opgooglen of in eventid.net en support.microsoft.com checken.

• robbertinho

robbertinho

Lost in Translation

Topicstarter
Heb even gezocht en het lijkt erop dat het (zoals na serious error al wordt aangegeven) toch te maken heeft met ati's catalyst of toch geheugen. Ik zal mijn geheugen nog wel keertje nakijken. Als het toch gewoon mijn "device driver" (namelijk catalyst) is kan ik er denk ik weinig aan doen.

Als er mensen nog andere suggesties hebben, hoor ik ze graag.

Verwijderd

hoezo kan je er dan weinig aan doen, ik heb een vergelijkbaar probleem gehad. Ik heb een radeon 7000 die standaard als tijdens de setup geinstalleerd. Toen ik daarna de catalyst drivers probeerden had gedownload, liep mijn systeem continue vast op wanneerik bezig ben, dingen uitgezet zoals agp fastwrite bij de radoen display properties, maar dat hielp niet. ook af en toe een spontane reboot. tot ik de catalyst drivers er af gooide en weer de standaard drivers installeerde.
Toen was het over ineens.
zoek even uit of xp jouw kaart default ondersteund en zoniet kijk dan even bij ati of er nieuwere of whql certified drivers zijn.
dus verwijder eerst even de die catalyst drivers en kijk hoe het systeem zich dan gedraagt.

• robbertinho

robbertinho

Lost in Translation

Topicstarter
Ik heb al heel veel verandert aan instellingen catalyst bij ATI's display settings. Had allemaal geen nut. Zal de drivers er eens afgooien en kijken wat ie dan doet.

Pagina: 1