Ik heb een paar maanden geleden een nieuw systeem in elkaar gezet, maar ik blijf last houden van plotselinge reboots. Meestal bij zware grafische applicaties (het gebeurt ook wel dat ie gewoon terugspringt naar de desktop), maar ook wel is als ik gewoon aan het internetten ben.
Ik heb het volgende systeem:
amd 2600 333 mhz
ECS-L7s7a2
512 mb pc2700 geheugen
80 gb harddisk 7200 rpm maxtor
20 gb harddisk 7200 rpm maxtor
ati radeon 9700 (club3d)
soundblaster live!
floppydrive
cd rom speler
windows xp en alle nieuwe drivers
Ik heb al met de search functie gezocht (en niet 1 keer), maar ik heb de oplossing voor mijn probleem nog niet kunnen vinden.
Wat ik zelf al geprobeerd heb is:
-m'n geheugen getest met memtest. Daar kwamen veel fouten uit, teruggestuurd naar leverancier, daar grondig getest. Bleek niets mee aan de hand (geheugentimings staan ook niet verkeerd).
-koeler op processor nagekeken, zit goed vast. Temp rond de 40 graden.
-speedfan gedownload en gekeken naar voltages voeding en die geeft deze uitslag +3.3 = 2.22, +5 = 3.0, +12 = 7.4. Deze waarden lijken me zo absurd laag, dat ik denk dat speedfan ze icm mijn moederbord gewoon niet goed afleest (of kan dat niet?).
Weten jullie wellicht of er problemen zijn met mijn moederbord icm andere componenten?
Ik heb (behalve deze hele hinderlijke reboots) geen andere problemen.
Wie kan mij helpen??
edit: nog even een kleine toevoeging. Als mijn computer dan opnieuw opgestart is, krijg je dat schermpje met "windows recovered from a serious error". Als ik dit dan opstuur naar microsoft, krijg ik als antwoord dat het aan "een" device driver ligt. Maar ik weet niet wat ik daar mee moet.
edit2: ik heb niets overgeclockt
voeding = q-tech 450W
Ik heb het volgende systeem:
amd 2600 333 mhz
ECS-L7s7a2
512 mb pc2700 geheugen
80 gb harddisk 7200 rpm maxtor
20 gb harddisk 7200 rpm maxtor
ati radeon 9700 (club3d)
soundblaster live!
floppydrive
cd rom speler
windows xp en alle nieuwe drivers
Ik heb al met de search functie gezocht (en niet 1 keer), maar ik heb de oplossing voor mijn probleem nog niet kunnen vinden.
Wat ik zelf al geprobeerd heb is:
-m'n geheugen getest met memtest. Daar kwamen veel fouten uit, teruggestuurd naar leverancier, daar grondig getest. Bleek niets mee aan de hand (geheugentimings staan ook niet verkeerd).
-koeler op processor nagekeken, zit goed vast. Temp rond de 40 graden.
-speedfan gedownload en gekeken naar voltages voeding en die geeft deze uitslag +3.3 = 2.22, +5 = 3.0, +12 = 7.4. Deze waarden lijken me zo absurd laag, dat ik denk dat speedfan ze icm mijn moederbord gewoon niet goed afleest (of kan dat niet?).
Weten jullie wellicht of er problemen zijn met mijn moederbord icm andere componenten?
Ik heb (behalve deze hele hinderlijke reboots) geen andere problemen.
Wie kan mij helpen??
edit: nog even een kleine toevoeging. Als mijn computer dan opnieuw opgestart is, krijg je dat schermpje met "windows recovered from a serious error". Als ik dit dan opstuur naar microsoft, krijg ik als antwoord dat het aan "een" device driver ligt. Maar ik weet niet wat ik daar mee moet.
edit2: ik heb niets overgeclockt
voeding = q-tech 450W
[ Voor 14% gewijzigd door robbertinho op 13-11-2003 21:43 ]
Winter is coming! Talmaril@Aggramar