Toon posts:

Internet doet vreemd

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb iets vreemds de laatste dagen met internet op deze PC, ik heb naar
oplossingen proberen te vinden, maar tevergeefs. Ook zou ik niet weten naar
wat ik moet zoeken aangezien ik niet weet wat het kan zijn.

Probleem:
Sommige sites laden erg traag of helemaal niet. Sites die ik niet kan openen zijn:
www.ign.com
www.rabobank.nl
www.apple.com

trage sites (kan soms 10 minuten duren) zijn:
www.fok.nl
www.gamer.nl

er zullen vast wel meer sites zijn, maar deze weet ik zo uit mijn hoofd.

ook zag ik toen ik hier op GoT zat te browsen in mijn browser: "transferring data from adserver.webads.nl" en "images.webserver.nl".

Vervolgens wat oplossing bedacht:
Ik heb gescanned op virussen met Norton antivirus 2004 en heb gescanned op
spy- en adware met adaware 6 en search & destroy.
uiteraard werd er wat spyware gevonden, maar dat waren wat onschuldige dataminers (en zijn nu keurig verwijderd).

Nu ben ik geswitched van IE naar Firebird, en dat traag openen van websites is nu verleden tijd, maar het niet kunnen openen van bepaalde site blijf ik behouden.

wat info:
P4 2.66
768MB ram
windows XP home edition
provider is Zeelandnet (maar daar ligt het niet aan, want op een andere PC werkt internet perfect)
internet is gedeeld met ICS van microsoft, dat is al ruim een jaar zo en is totaal ongewijzigd.

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Nu online

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Draai adaware + up to date virusscan

Clear ff je cookies en temp bestanden + geschiedenis
zet alles op default in internet explorer

Dan zal die het wel weer doen :)

Tweakers Discord

Verwijderd

Topicstarter
nee helaas, heeft geen enkel effect. Alle scan programma's zijn volledig up-to-date.
alles deleten in IE en op default zetten heeft geen zin. (btw, ik gebruik voortaan standaard firebird geen IE meer)

ik heb trouwens ook het HOSTS bestand nagekeken en die is gewoon in orde.
(alleen localhost staat erin)

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 13-11-2003 22:28 ]

Verwijderd

Kijk eens welke dns server je gebruikt, mischien is die traag of niet up to date???

ff een andere instellen, hier zijn er ooit wel een aantal goede gepost.

Verwijderd

Topicstarter
hmm, dns staat op 192.168.0.1 en die PC heeft als DNS gewoon de standaard van zeelandnet. Dus het lijkt me dat het niet aan de DNS kan liggen aangezien internet perfect op de andere PC werkt...

• Kukel
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 17-04 02:53
Heeft er iemand anders op je pc gezeten in de afgelopen dagen?
Misschien kan je systeemherstel draaien en terugzetten naar een datum waarop alles nog wel werkte?
Draait er toevallig een firewall o.i.d.?

Verwijderd

Topicstarter
er heeft niemand anders achter deze PC gezeten, daar ben ik 100% zeker van.
ik heb zover ik weet geen restorepoints aangemaakt en zou niet weten wanneer alles nog wel goed werkte... en raak je niet alle data kwijt van alles NA die restorepoint? (dat is nogal wat).

er draaid wel een firewall, maar als ik 'm op disabled zet of allow all blijft het probleem bestaan, dus dat is het ook niet.
Firewall is: Sygate personal firewall 5.1 build1615s

• Kukel
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 17-04 02:53
Systeemherstel herstelt je computer naar een toestand van een eerder moment (een herstelpunt), zonder dat je recente werk zoals opgeslagen documenten, e-mail of lijsten met geschiedenis en favorieten verliest.

Je computer maakt - als het goed is - zelf herstelpunten.
Dus misschien is het een idee om dat eens te proberen?

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21:22

Wildfire

Joy to the world!

Verwijderd schreef op 13 november 2003 @ 21:32:ik zo uit mijn hoofd.

ook zag ik toen ik hier op GoT zat te browsen in mijn browser: "transferring data from adserver.webads.nl" en "images.webserver.nl"
Wat is daar mis mee? Dat zijn gewoon de commercials die bij GoT in beeld staan...

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Verwijderd

Topicstarter
@wildfire: dat wist ik niet, dacht dat het door spyware kwam en dat ik data via zo'n server had ofzo :S

maar goed, ik ga vanavond dat herstelpunt systeem uit testen.

• F-Wee
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 08-06-2025

F-Wee

vreemd, hier stond toch iets??

Wat kan helpen is om bij netwerkeigenschappen te kijken en dan de eigenschappen van de externe adapter op te zoeken. Daar bekijken wat de IP pakketgrootte is. Als deze op automatisch staat veranderen naar klein. Dit heeft al bij meerdere kennissen en ook bij mezelf geholpen. :)

Ouwe troep en veel geduld geven uiteindelijk alsnog een burnout.

• Gerwin
  • Registratie: Juli 2001

Gerwin

Ik ben er klaar voor!

Verwijderd schreef op 13 november 2003 @ 21:32:
Ik heb iets vreemds de laatste dagen met internet op deze PC, ik heb naar
oplossingen proberen te vinden, maar tevergeefs. Ook zou ik niet weten naar
wat ik moet zoeken aangezien ik niet weet wat het kan zijn.

Probleem:
Sommige sites laden erg traag of helemaal niet. Sites die ik niet kan openen zijn:
www.ign.com
www.rabobank.nl
www.apple.com

trage sites (kan soms 10 minuten duren) zijn:
www.fok.nl
www.gamer.nl

er zullen vast wel meer sites zijn, maar deze weet ik zo uit mijn hoofd.

ook zag ik toen ik hier op GoT zat te browsen in mijn browser: "transferring data from adserver.webads.nl" en "images.webserver.nl".

Vervolgens wat oplossing bedacht:
Ik heb gescanned op virussen met Norton antivirus 2004 en heb gescanned op
spy- en adware met adaware 6 en search & destroy.
uiteraard werd er wat spyware gevonden, maar dat waren wat onschuldige dataminers (en zijn nu keurig verwijderd).

Nu ben ik geswitched van IE naar Firebird, en dat traag openen van websites is nu verleden tijd, maar het niet kunnen openen van bepaalde site blijf ik behouden.

wat info:
P4 2.66
768MB ram
windows XP home edition
provider is Zeelandnet (maar daar ligt het niet aan, want op een andere PC werkt internet perfect)
internet is gedeeld met ICS van microsoft, dat is al ruim een jaar zo en is totaal ongewijzigd.
Als hij uiteindelijk niet reageerd wat voor foutmelding krijg je dan?
Heb je geprobeerd te pingen naar de domeinen.
Een trace gedaan?
Geprobeerd op het IP-nummer de site te laden? Helpt dit?

Station van Gerwin Prins op Apple Music

Verwijderd

Topicstarter
na een half uur staat er nogsteeds dat ie data aan het transferren is...
pingen en een trace werken perfect en op IP-nummer laden werkt ook niet.
Tis erg raar vind ik, ik denk zelf dat ik misschien ooit een virus ofzo heb gehad die iets essentieels heeft beschadigd...

heb net het medium type van automatisch naar 10base2 gezet (we hebben hier nog een coax netwerk) en apple.com werkte wel even, nu niet meer...

dat van die IP grootte, waar kan je dat precies instellen, ik kan het niet vinden...

• F-Wee
  • Registratie: Juli 2003

F-Wee

vreemd, hier stond toch iets??

Instellen ip pakketgrootte:
(nl versie.)
1: Op bureaublad icoon : Netwerkomgeving opzoeken en linksklikken (met muis).
Ga naar Eigenschappen en klik aan (gewoon 1 keer rechtsklikken)

2: Je krijgt een venstertje te zien met daarin tabs voor configuratie, identificatie en toegangsbeheer. (Staat standaard op configuratie en daar moet je ook zijn)

3: In het tabblad zoek je naar een wit venstertje met iets van netwerkkaart, adapter etc.
Zoek daar de externe toegangsadapter op. klik deze 1 keer aan. (selectie maken)

4: Onder het venstertje kun je kiezen uit Toevoegen, Verwijderen en Eigenschappen. Kies hier Eigenschappen en je komt in een volgend venstertje terecht.

5: Kies het tabje : Geavanceerd en daarna zie je een lijstje met dingen waarbij ip pakketgrootte staat.

6: Dit selecteren en de waarde op klein zetten via het keuzemenu.

Op OK drukken totdat alles is afgesloten (er kan gevraagd worden om opnieuw op te starten en dat is wel handig.)

Alles zou nu ingesteld moeten zijn.

[Deze werkwijze doet het bij W95/98, 2000 en NT4 dus het lijkt me sterk dat het niet in XP zal werken.]

Ouwe troep en veel geduld geven uiteindelijk alsnog een burnout.

Pagina: 1