Ik heb iets vreemds de laatste dagen met internet op deze PC, ik heb naar
oplossingen proberen te vinden, maar tevergeefs. Ook zou ik niet weten naar
wat ik moet zoeken aangezien ik niet weet wat het kan zijn.
Probleem:
Sommige sites laden erg traag of helemaal niet. Sites die ik niet kan openen zijn:
www.ign.com
www.rabobank.nl
www.apple.com
trage sites (kan soms 10 minuten duren) zijn:
www.fok.nl
www.gamer.nl
er zullen vast wel meer sites zijn, maar deze weet ik zo uit mijn hoofd.
ook zag ik toen ik hier op GoT zat te browsen in mijn browser: "transferring data from adserver.webads.nl" en "images.webserver.nl".
Vervolgens wat oplossing bedacht:
Ik heb gescanned op virussen met Norton antivirus 2004 en heb gescanned op
spy- en adware met adaware 6 en search & destroy.
uiteraard werd er wat spyware gevonden, maar dat waren wat onschuldige dataminers (en zijn nu keurig verwijderd).
Nu ben ik geswitched van IE naar Firebird, en dat traag openen van websites is nu verleden tijd, maar het niet kunnen openen van bepaalde site blijf ik behouden.
wat info:
P4 2.66
768MB ram
windows XP home edition
provider is Zeelandnet (maar daar ligt het niet aan, want op een andere PC werkt internet perfect)
internet is gedeeld met ICS van microsoft, dat is al ruim een jaar zo en is totaal ongewijzigd.
oplossingen proberen te vinden, maar tevergeefs. Ook zou ik niet weten naar
wat ik moet zoeken aangezien ik niet weet wat het kan zijn.
Probleem:
Sommige sites laden erg traag of helemaal niet. Sites die ik niet kan openen zijn:
www.ign.com
www.rabobank.nl
www.apple.com
trage sites (kan soms 10 minuten duren) zijn:
www.fok.nl
www.gamer.nl
er zullen vast wel meer sites zijn, maar deze weet ik zo uit mijn hoofd.
ook zag ik toen ik hier op GoT zat te browsen in mijn browser: "transferring data from adserver.webads.nl" en "images.webserver.nl".
Vervolgens wat oplossing bedacht:
Ik heb gescanned op virussen met Norton antivirus 2004 en heb gescanned op
spy- en adware met adaware 6 en search & destroy.
uiteraard werd er wat spyware gevonden, maar dat waren wat onschuldige dataminers (en zijn nu keurig verwijderd).
Nu ben ik geswitched van IE naar Firebird, en dat traag openen van websites is nu verleden tijd, maar het niet kunnen openen van bepaalde site blijf ik behouden.
wat info:
P4 2.66
768MB ram
windows XP home edition
provider is Zeelandnet (maar daar ligt het niet aan, want op een andere PC werkt internet perfect)
internet is gedeeld met ICS van microsoft, dat is al ruim een jaar zo en is totaal ongewijzigd.