Toon posts:

Nokia 6610 en eeh.. ja, hoe noem je dat? :)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb al een tijdje een Nokia 6610, het viel me al op hoe 'sterk' de 'straling' is die van 't ding af komt als je zit te bellen. Soms sta ik een paar meter van m'n TV af en dan nog hoor je die gekke geluidjes.

Ik maak me daar niet druk om, dood gaan we allemaal, dus ik steek nog een peukje op en bel nog wat vrienden en stop die nokia dicht bij m'n zak, maar ik vraag me sinds kort wel af waarom die Nokia zo vaak "laat weten waar ie is" aan de telefoonmast, om 't zo maar te noemen. Je kent dat wel, sta je naast een stereoinstallatie en dan is 't prtprpprptprprpr prtprp prtprpt prt prtprtt, maar je krijgt geen SMSje en je wordt ook niet gebeld.

Deze nokia doet dat soms een paar keer achter elkaar. Hij ligt nu dicht bij m'n monitor, en net 2x in een paar minuten dat ie toch vrij lang stond te prprtprptprprtptt'en.

Valt dat andere Nokia (6610)? bezitters ook op?

Verder functioneert 't ding prima hoor, hij is nog niet ontploft :P

<edit>
Even nog dit, ik zit bij KPN, en de mast kan ik vanuit m'n raam zien, m'n bereik is altijd vol, soms mist er 1 blokje, maar da's dan heel uniek.
</edit>

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 13-11-2003 21:31 ]

• The Evil Brain
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 01-01 10:54
Hmm vreemd, nog geen last van gehad. Misschien dat er toch iets niet helemaal is zoals het moet zijn in je telefoon :?

• intoxicated
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

intoxicated

Haaaai :w | ALT-S

Het principe van 'storing' noem je overigens interferentie ;)

Wanneer een GSM volledig bereik heeft en er maar één mast in de buurt is (wat bijvoorbeeld in afgelegen plaatsen in Scandinavië soms zo is), zal de telefoon toch elke ~14 minuten syncen 'om te laten weten dat 'ie er nog is'. Wanneer er (en dat is in Nederland meestal het geval) meerdere cells in de buurt zijn, onderhoudt je GSM contact met meerdere cells, waarvan 1 primaire. Naar mate je in een gebied bent waar meerdere zenders dicht bij elkaar zijn, duren syncs dus langer. En, soms kan het nodig zijn dat je telefoon 'overstapt' op een andere cell, daarvoor moet ook een beetje info worden uitgewisseld. Als je in een omgeving zit waar dat vanwege capaciteit of signaalsterkte vaak nodig is, zal je dus vaker interferentie'geluidjes' horen.

[ Voor 21% gewijzigd door intoxicated op 13-11-2003 21:41 . Reden: stukje toegevoegd ]

"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
- Pastor Richards @ VCPR

Verwijderd

Topicstarter
intoxicated schreef op 13 november 2003 @ 21:39:
Het principe van 'storing' noem je overigens interferentie ;)
Ahja :) Dat wist ik eigenlijk ook wel. Dat vertelt die vriendelijke man van de Casema reclame me elk half uur ;)
Wanneer er (en dat is in Nederland meestal het geval) meerdere cells in de buurt zijn, onderhoudt je GSM contact met meerdere cells, waarvan 1 primaire. Naar mate je in een gebied bent waar meerdere zenders dicht bij elkaar zijn, duren syncs dus langer.
Ik kan iig 1 mast zien, die staat hier op een dak, en er zijn er meer in de buurt, want toen ik met m'n Netwerk Monitor in m'n SL45i een keer zat te kijken kon ik dat volgen, maar wat dus opvallend is, is dat die SL45i (die nu kapot is :P) niet zo vaak (of niet met zoveel vermogen) stond te syncen, en deze Nokia wel. Op het zelfde netwerk, en in 't zelfde huis.

Nou kan dat ook komen door plaatsing van de antenne van de GSM, want ik heb ook gemerkt dat het heel erg uitmaakt in watvoor "hoek" je je mobieltje houd t.o.v. andere electrische apperatuur.

Overigens duurt 't syncen niet lang, 't zijn steeds 4 van die 'lang kort' pulsjes.
Als je in een omgeving zit waar dat vanwege capaciteit of signaalsterkte vaak nodig is, zal je dus vaker interferentie'geluidjes' horen.
Utrecht he. Capaciteit misschien, ik heb niet zoveel vrienden :P dan drop je omlaag in de prioriteit op GSM cells :) Ik zeg maar wat...

iig bedankt voor je verhelderende uitleg

Verwijderd

Topicstarter
Na wat slap gelul met DenMan op MSN kwamen we erachter dat ie zo ong. om de 20 minuten staat te syncen. Maar nu net deed ie het bijv 4 minuten na de laatste keer, weer :)

Misschien moet ik er maar niet op letten, als je dat doet, ga je je eraan ergeren, enzo ;)

• Kukel
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 19-01 21:00
Heb je veel bereik, is het weer niet goed :P
Verder zou ik me er niet druk om gaan maken hoor... Ik heb er zelf geen last van met mijn 6610. Of ik let er niet op, dat kan ook ;)

Verwijderd

ik heb hetzelfde "probleem" , hij ligt vaak naast mijn monitor als ik achter de pc zit. Echt last heb ik er niet van, soms leg ik hem wat verder weg van mijn monitor, als het écht te irritant word.

• MrScratch
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-02 10:33

MrScratch

I am rubber, you are glue

Verwijderd schreef op 14 november 2003 @ 02:49:
ik heb hetzelfde "probleem" , hij ligt vaak naast mijn monitor als ik achter de pc zit. Echt last heb ik er niet van, soms leg ik hem wat verder weg van mijn monitor, als het écht te irritant word.
Ik heb dit zelf ook. Het lijkt echter pas gekomen te zijn nadat ik naar KPN ben overgestapt. Ik heb nog steeds hetzelfde toestel en bij Telfort had ik er nooit last van. Het lijkt dus aan de instellingen van KPN te liggen dat dat syncen vaker/harder gebeurt.

Look behind you! A three headed monkey!

Pagina: 1