Problemen Videokaart + WinME etc.. Hulp nodig!

Pagina: 1
Acties:

• J.apiooo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21-07 10:36
OK.. gisteren m'n MSI K7T Pro 2 installed.. video-kaart + geluidskaart ingeplugd (plus HD, CD-rom etc..) en gaan.. dus niet! Melding (in veilige modus WinME) dat de videokaart niet juist geconfigureerd is.. Dus ik Detonator draaien --> fail Standaardadapter --> fail... andere videokaart --> fail...

Ik kan de videokaart niet goed configureren.. Daarnaast moeten er nog andere onderdelen geinstalleerd worden, maar ik heb de map 'Windows\OPTIONS\INSTALL' moeten verwijderen (doordat System Restore m'n ruimte weg at..), dus ik kan niets meer installen (ook geen CD-ROM support in veilige modus... ARGH!

Nu is de maat vol.. terug naar Win98SE.. maar hoe.. Moet ik een bootfloppy maken??? Kep een C: en een D: partitie en de D: moet ik houden...

Hoe kan ik nu vanaf CD-Rom Win98SE op de beste manier installeren... (ik kan nu niet eens opstarten in DOS via F8...)?????

Jaap

• 3style
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 05-08 14:21

3style

...

Van de BI zeker?
Kun je niet vanaf A booten met een opstartdiskette?
Plug eerst alleen je Videokaart erin en start dan windows op.
Ik draai nu Win ME. Had eerst ook veel geklooi met detectie etc., maar nu draait het phat lekker!

Verwijderd

Booten van CDrom misschien? :)

• J.apiooo
Booten vanaf CD-Rom kan ik wel vergeten in veilige modus WinME... ja... van floppy..

moek nog ff een opstartflop maken (ken toch in ME ook via Configuratiescherm->Opstartdiskette??? (nu dus niet thuis...)

Wat nou BI??

Jaap

• 3style

3style

...

BI = Bedrijfs Informatica.

• J.apiooo
Ow.. jammer dat je serieus reageert!!! Check mijn profile zou ik zeggen! Hahaha!

Toch zijn mijn troubles nog niet opgelost.. 3Style.. zit jij nu achter WinMe??? Zou je dan ff een bootflop kenne maken,, zippuh en mailen??

Jaap

• J.apiooo
OK.. ik gaat gewoon de hele C: leeggooien, behalve... de DOS + Cd-Rom driver mappen.. Kan ik dan wel gewoon Win98SE vanaf CD-Rom installeren..???

Kep mijn buik vol van WinME :r !

J.

Jaap

• 3style

3style

...

Ik ben nu op werk (je weet wel stage). Hier hebben ze geen ME. Zet wel ME er op joh, veel sneller booten en gewoon weer een opgepoetste 98SE. Wanneer ik thuis ben kan ik je wel ff de opstartdiskette mailen. Of iemand hier op T.net zo aardig om dat te doen.

Hoe verloopt je stage trouwens?

• J.apiooo
Stage gaat fleks.. Ze zijn tevreden en waarschijnlijk ga ik na de stag in eigen tijd een assoritmentsdatabasesysteem (ASP) bouwen voor ze in SQL Server...

Kmoet alleen ff kijken of ik dan nog wel wat vrije tijd over houd... en jij.. kijk jij ook al weer uit naar naar school (en bijbehorende vrije middagen enzo... :D

Jaap

• 3style

3style

...

Ik blijf hier waarschijnlijk ook nog op de zaterdag werken. SQL Server / OLAP verhaal implementeren in VB.
Op zich wel leuk om op school weer wat bij te leren (vrije middagen ook relaxed), toch is werken ook wel leuk.
Opdracht voltooid? Ik wel bijna, ff nog stageverslag deel 2 schrijven. Sommigen hebben echt een makkelijke stage. Zeker ook commentaar op de organisatie vanuit de HEAO. Ik heb bijvoorbeeld best een ingewikkelde opdracht. Ammerlaan wel was zeer positief over mijn inzet en alles verloopt heel goed, maar je kunt ook een stage volgen zonder een specifieke opdracht. Je stagecijfer hangt dus niet af van de uitvoering van je opdracht, maar voornamelijk van de kut verslagen. Het lijkt bij mij wel afstudeerstage (positief). Wel phat goed voor mijn kennis/ ervaringen!

Dit heeft trouwens niets met je eerste vraag te maken...boeien

R.

• J.apiooo
OK.. probleem opgelost!! Gisteren PC aan.. en alles werd direct geinstalleerd (terwijl ik woensdag 2,5 uur heb lopen klooien....)

Na de befaamde streepjes meteen maar ff proberen en zonder voltage-tweak (dus standaard op 1.3 volt) kwam m'n Duron 650 op 850... Temperatuur niet hoger dan 39 graadjes.. :)

Jaap

Pagina: 1