probleem met msi k7t266 pro mobo

Pagina: 1
Acties:

• DeRooney
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20-02 14:59
ik heb sinds kort een het bovenstaande moederbord in mijn pc, met een amd duron 1200 mhz processor. toen ik het mobo in mijn pc gestopt had en daarna de pc aanzette werkte win 2k pro de drivers en settings keurig en snel bij. nu wilde ik van mijn win2k pro systeem een winxp systeem maken. ik heb mijn bestanden gebackupped en heb met behulp van een bootdisk mijn c geformatteerd. toen ik daarna opstarte en probeerde mijn cd drives te benaderen kreeg ik een error. hij gaf wel aan dat de drives er zijn. (h:\ en i:\) maar zodra ik wil kijken wat erop staat krijg ik de volgende error:
CDR 101: not ready bezig met lezen station H

nu kan ik alleen maar afbreken en na een aantal keer krijg ik te zien: INT 24

ik had toen het plan opgevat om van de bootable disk te installeren, en ik heb dus beide cds (win xp en win2k) geprobeerd. In het begin gaan ze beiden een aantal bestanden die nodig zijn voor setup kopieren, maar zodra er overgeschakeld moet worden naar de daadwerkelijke setup, loopt hij vast. dan gebeurt er gewoon niks meer. ik kan nu dus gewoon geen enkel OS op mijn systeem geinstalleerd krijgen. ik snap ook echt niet hoe het kan en wat er aan te doen valt dus als jullie me kunnen helpen... erg graag...

de overige specs:
msi K7T266 Pro mobo
amd duron 1200 mhz CPU
256 mb geheugen
2x hdd's op IDE 1
2x cdrom op IDE 2

hoop dat dit voldoende is...

heel erg bedankt alvast...
Arjo

• DeRooney
[update] ik heb mijn bios geupdated om te kijken of ik daar iets mee bereiken kon. als ik nu met opstartdiskette opstart kan ik wel gewoon bij de cddrives. Bij het opstarten geeft "fasttrak" aan dat er geen ide drives zijn ofzo... is er hier een probleem met compatibiliteit met mijn hd's dat ik maar niet kan installeren?
ik heb ook weer geprobeerd om setup te draaien maar bij win xp pro doet hij het nog niet. dan geeft hij aan dat hij een EULA mist. de gebruiksovereenkomst mist ofzo.... iemand die me dat uit kan leggen? hij was nu net bezig om te gaan installeren, ik moest opnieuw opstarten dus ik dacht eindelijk dat het ging lukken, maar nu geeft hij bij winxp home precies hetzelfde aan. kan iemand mij vertellen wat er verkeerd is? er zit gewoon een originele cd in van win xp.

[/update]

• YoYoost
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 12-08 16:22
Ehm misschien is een van die scijven brak ofzo kijk is in je bios of ie de harde schijven kan detecteren...

• DeRooney
uiteindelijk is het me nu wel gelukt. heb mijn bios geflashed. Niet dat de pc het nu gewoon top doet maar hij draait nu wel. dat scheelt al weer.