Toon posts:

[win XP] Automatische trema op een klinker

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik kan niet automatisch meer " boven de e krijgen (ë), nadat ik intyp "e. Dit geld ook voor de andere letters. Vroeger, onder win98 kon dat wel.
Dit probleem hebben veel meer mensen op tweakers. De veelgenoemde oplossing via de search en de FaQ is toetsenbordsettings van VS Int naar VS veranderen.
Bij mij helpt dit niet.

Via google & knowledgebase kom ik ook niet erg ver, maar dat komt omdat ik deze functie niet weet te benoemen! Dus als iemand weet hoe de functie heet ( typ "e --> ë) zou ik al wat verder komen.

Even wat specs over mijn PC:

*Windows XP UK professional, SP 1 gedownload + alle essentiële updates
* clean install vorige week, nu actieve programma's: mcafee virusscanner, msn, K9 spamfilter, intellisync, winamp en nview. Verder geïnstalleerd: office, nero, kazaa lite ++, adobe reader, etc ;-)
*Mijn language-settings staan nu zo: plaatje
Zowel de UK als US taal doet het niet. Het werkt niet onder Word, kladblok, IE etc.
* Toetsenbord is een 7 jaar oude Cherry (PS/2), 1 van de eerste met een windows-knop.
* Toetsenbord driver = Standard 101/102-key or Microsoft natural ps/2 Keyboard
*Asus A7M266 moederbord + 1400 Mhz thunderbird

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

moet je de taal op NL zetten, dan werkt het namelijk wel.

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

De instelling om van VS Internationaal naar VS te gaan, is juist om het door jou gevraagde probleem uit te schakelen. Kies eens als default keyboard layout de US International, en probeer het dan nog eens?

• grimson
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17-05 19:20

grimson

domeingrommer

Je moet juist een 'VS internationaal' keyboard layout hebben

• bratos
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09-12-2025

bratos

Meh.

(jarig!)
bevat de engelse taal trema's en zo? Ik kan er even geen bedenken.
is engels de hoofdtaal die je gebruikt om te typen? Want al het nederlands is, moet je dus Nederlands--> U.S. International hebben staan.
De eerste optie is je invoertaal, de tweede is de keyboard layout (@ boven de 2). het heeft niets te maken met de taal van je OS.

eerst kijken dan zeiken