Zomaar krijg ik opeens een bericht van Ik ben hard in mijn kont gepakt, van een contactpersoon van msn. nadat ik dacht dat het een flauwe grap was, bleek de contactpersoon niets te hebben verstuurd en dat het bericht naar iedereen in zn contactpersonenlijst is gebeurd. ik heb gelzezen dat dit vaker gebeurd, met de search heb ik een topic gevonden waar het vermeld wordt, maar geen oplossing voor werd gegeven. ik gebruik, en mn contactpersoon gebruiken allebei msn 6
Dat klinkt als een (MSN) virus, heeft jouw contactpersoon daar al eens op gecontroleerd?
The devil is in the details.
Ze hebben een of andere suffe executable geopend die iemand ze gaf, die stuurt een berichtje naar iedereen die online is op zijn of haar lijst
De oplossing is: Geen vage executables opstarten.
On a clear day you can C#
neee neee neee
het gaaaat hier om een doorstuurmail en als je die dan opent en je msn staat aan stuurt die zulke teksten
het gaaaat hier om een doorstuurmail en als je die dan opent en je msn staat aan stuurt die zulke teksten
helaas, is mijn contactpersoon ahum... heel erg n00b. hij weet niet wat een firewall is, hoe kan ik dit gemakkelijk uitleggen
dat is dus pertinent onwaar hekaat17 schreef op 13 november 2003 @ 20:41:
neee neee neee
kassaa: gewoon uitleggen dat ze niet op elke executable moet drukken, omdat daar vervelende dingen mee kunnen gebeure.
een firewall helpt hier 0,0 tegen, dit is gewoon gedaan door stomheid van de user, de firewall houd een executable die met je msn (lokaal) rommelt niet tegen.
[ Voor 74% gewijzigd door G33rt op 13-11-2003 20:45 ]
Verwijderd
ik heb deze 'grap' ook gehoord, en het ging toch echt om een executable (was een .scr)kaat17 schreef op 13 november 2003 @ 20:41:
neee neee neee
enneh, laat die n00b zelf uitzoeken wat een firewall is
edit:
eea was al gezegd, dit dus ter bevestiging
eea was al gezegd, dit dus ter bevestiging
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 13-11-2003 20:48 ]
zoals ik al zei, een firewall doet hier niets tegen. vaak krijg je executables van grappenmakers gestuurd, en daar helpt je firewall niet tegen (of je moet transfer uitzetten in msn, maar dat zal die n00b vast niet willen). vervolgens draait die grap gewoon lokaal en doet een firewall er dus niets tegen.Verwijderd schreef op 13 november 2003 @ 20:46:
[...]
enneh, laat die n00b zelf uitzoeken wat een firewall ishet enige wat jij moet doen is hem er op wijzen dat hij dat beter kan doen (dat uitzoeken dus) als hij niet (weer) in de problemen wil raken, anders blijf je bezig
Waar het hart vol van is.....Verwijderd schreef op 13 november 2003 @ 20:39:
Zomaar krijg ik opeens een bericht van Ik ben hard in mijn kont gepakt, van een contactpersoon van msn...........
zulke virusjes staan vaak in het register, dus daar gewoon ff zoeken.
vaak zijn er ook nog taken actief. kijk ook ff in de default schijf
Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)
Verwijderd
Zeer waarschijnlijk gewoon een flooder..(verspreidt zich niet uit z'n eigen, doet ook niets kwaadaardigs). Aangezien die nogal populair is de laatste tijd..
"Ik ben hard in mijn kont gepakt" klinkt een beetje als een variant op de ikwiljeneukennu berichten.
ik wist al dat ik dit probleem al eerder had gezien afgelopen maandRafe schreef op 13 november 2003 @ 20:55:
"Ik ben hard in mijn kont gepakt" klinkt een beetje als een variant op de ikwiljeneukennu berichten.
maar goed: je moet gewoon geen vage files accepteren, en al helemaal niet als men doorzeikt "doe nou doe nou doe nou"
Dit is een redelijk onschuldig script die de eigenaar alleen een beetje tekijk zet bij z'n MSN contacts. Hopelijk leert de desbetreffende persoon meteen af dat ie niet zomaar alles en iedereen moet vertrouwen voor het een keertje een schadelijk script is.
Hij werkt trouwens bij lange na niet bij alle MSN versies...
Hij werkt trouwens bij lange na niet bij alle MSN versies...
[ Voor 13% gewijzigd door NBK op 13-11-2003 21:18 ]
PC's; Home; Met 8619 units als 72e geëindigd bij DPC @ SETI-classic
Ik heb een reply verwijderd, houdt er rekening mee dat we liever geen virussen gepost zien hier (voordat iemand toch de fout begaat om het even te proberen en zodadelijk met een virus zit bijv, en om andere scriptkiddies niet op ideeën te brengen)
[ Voor 13% gewijzigd door Rafe op 13-11-2003 21:20 ]
Verwijderd
hehe, snap ik ook wel... maar in het algemeen is een firewall wel een aardig idee als je breedband hebt, en ik bedoelde dus dat hij mogelijk problemen zou kunnen krijgen als hij niet de moeite neemt om eea over beveiliging te lerenG33rt schreef op 13 november 2003 @ 20:48:
[...]
zoals ik al zei, een firewall doet hier niets tegen. vaak krijg je executables van grappenmakers gestuurd, en daar helpt je firewall niet tegen (of je moet transfer uitzetten in msn, maar dat zal die n00b vast niet willen). vervolgens draait die grap gewoon lokaal en doet een firewall er dus niets tegen.
Ik kreeg pas geleden de ikwilneuken variant. Om te kijken of Miranda IM er ook op reageerde heb ik hem geopend. En ik kreeg geen reactie's van mensen. Hij werkt dus alleen op MSN en niet Miranda of Trillian.
There is no such thing as innocence, only degrees of guilt | Flickr!
die dingen zijn altijd vbscript achtige dingen die de messenger executable gebruiken, het is daarom ook niet zo verwonderlijk dat het niet werkt op een andere clientZym0tiC schreef op 13 november 2003 @ 21:24:
Ik kreeg pas geleden de ikwilneuken variant. Om te kijken of Miranda IM er ook op reageerde heb ik hem geopend. En ik kreeg geen reactie's van mensen. Hij werkt dus alleen op MSN en niet Miranda of Trillian.
Verwijderd
volgens mij stuurde de betreffende exec slechts een keer het betreffende bericht zonder zichzelf te 'nestelen'timow schreef op 13 november 2003 @ 20:52:
zulke virusjes staan vaak in het register, dus daar gewoon ff zoeken.
trouwens, de irritantere virii schop je niet zomaar uit de registry - eigenlijk wel, maar ze zetten zich er binnen de kortste keren weer opnieuw in
dus kort gewoon zeggen: niet alles ontvangen en openen, ook al zeggen dat je dat wel moet doen. en installeer een firewall, als je niet wil dat je computer binnen de kortste keren overhoop ligt
Verwijderd
zoietsVerwijderd schreef op 13 november 2003 @ 21:33:
dus kort gewoon zeggen: niet alles ontvangen en openen, ook al zeggen dat je dat wel moet doen. en installeer een firewall, als je niet wil dat je computer binnen de kortste keren overhoop ligt
enneh, een firewall is idd handig, maar belangrijker nog is misschien gewoon dat hij eens een simpel beveiligingsartikeltje in een simpel computerblaadje leest (computer idee ofzo)
ja, en dat ze moet opletten voor .pif, .scr en penis enlargement achtige dingen en emails van mensen die ze niet kent die een attachment hebben gewoon trashenVerwijderd schreef op 13 november 2003 @ 21:33:
Ik ben tot mijn ongenoegen geabboneerd op computer ideeVerwijderd schreef op 13 november 2003 @ 21:55:
[...]
zoietsalleen aan ontvangen kun je vaak weinig doen, maar kijk altijd uit bij .pif, .scr enzo, zeker als zo'n bestand een teaserig naampje heeft
enneh, een firewall is idd handig, maar belangrijker nog is misschien gewoon dat hij eens een simpel beveiligingsartikeltje in een simpel computerblaadje leest (computer idee ofzo)
acties om dat te veranderen naar pcm zijn helaas gelukt. maar mijn contactpersoon is echt heel erg. ik vraag me af of hij een virusscanner heeft. waarschijnlijk snapt hij de computer idee ook niet (dit bericht was serieus)
Pagina: 1