AMD Athlon Barton v/s Thunderbird

Pagina: 1
Acties:
  • 35 views sinds 30-01-2008

• Tetsuo55
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 28-10-2025

Tetsuo55

*~*GrahF Emperor of Darkness*~

Topicstarter
Ik heb gehoord dat door de lv2 cache de barton sneller is dan de t-bird

maar ze zijn wel langzamer kwa kloksnelheid

trekt dat uiteindelijk dan de snelheid niet terug naar hetzelfde niveau als de t-bird?

iemand een advies welke te halen

Verwijderd

Als ik jou was zou ik voor de barton kiezen.
Barton heeft een veel grotere L Cache geheugen dan de T-Bird.
En je zal bedoel geen t-bird maar T-Bred maar goed.

Applicaties en games trekken meer van je cache geheugen dan echt je aantal Mhz.
Tegenwoordig gaat alles gepaard met L Cache geheugen en videokaart dan in plaats de kracht van het Aantal Mhz wat een Proc. heeft en dan praat ik echt over in het bijzonder Games.
En de FSB ligt van de barton stukken hoger dan de T-Bird zelf. van 200 /266 van de T-Bird en de 333/400 Mhz van de Barton

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 13-11-2003 20:39 ]

• Vinnie
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Thunderbird sneller dan een Barton :? Kan helemaal niet.
Thunderbird is gebleven bij 1400MHz (muv de 1500MHz die erg zeldzaam is), de Barton begint een stuk hoger.

Het ligt niet alleen aan de L2 cache, maar ook aan toegevoegde instructies en dingen zoals bandbreedte.. 200MHz/266MHz van de Thunderbird itt de 333MHz/400MHz van de Barton.

C:\>_

• rvanlooijen
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-06-2021
Hij bedoelt hoogstwaarschijnlijk tbred vs barton :P (neem ik aan). Overigens boeit die kloksnelheid niet zo gek veel, hogere default fsb's doen meer, en meer L2 cache is ook wel aardig, allround gewoon een barton pakken... Zeker als je nog wat oc'ing van plan was...

Maar goed dit is natuurlijk ook al tientallen keren hier behandeld, ook op andere fora, en dr zijn tientallen reviews over te vinden :X

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20:59
Ja, als dan niemand de volledige naam neerzet blijven ze het fout schrijven. Het is dus Thoroughbred en niet Thunderbird.

Verwijderd

De opvolger van de Thunderbird was de Palomino en die was bij gelijke klok ongeveer 32% sneller. De rating van de XP is gebaseerd op de oude Thunderbird en de eerste Palomino (XP 1500+) draaide op 1,33 GHz. Daarna kwam de Thoroughbred A. De introductie van deze core was op 1466 MHz en krijg dezelfde rating mee als de Palomonio met dezelfde klok. Datzelfde geld voor de Thorughbred B. De Barton kreeg wel een hogere rating mee wat voornamelijk te danken was aan de grotere L2 cache. Kortom , de Barton heeft een hogere IPC dan de Thunderbird.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 13-11-2003 20:46 ]

Verwijderd

Er is veel over te lezen in topics en Faq van Tweakers.net

Lees deze Faq maar door :)

http://gathering.tweakers...age/17919686#modelratings

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:05
Ik pas de title maar niet aan omdat hier genoeg over te vinden is :) Je moet de cpu's ook vergelijken overeenkomstig de rating, dus bijvoorbeeld een 1917Mhz barton (2600+) met 512KB L2 cache en een 2083MHz Tbred (2600+) met 256KB L2 cache en beiden dezelfde FSB (166MHz). Op bepaalde onderdelen zal de ene ietsje sneller zijn door de 166 extra MHz'en en de ander door z'n dubbele L2 cache. Door de bank genomen zijn ze ongeveer even snel. Zie wat reviews e.d. zou ik zeggen.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.