Toon posts:

Japans in Publisher

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
goedenavond

Wij gaan volgend jaar naar japan om workshops te houden en hebben daar visitekaartjes voor nodig.
Dan kan makkelijk met pub. maar we willen het in het nederlands en het japans schrijven. Nou weet ik niet of pub ook een taal add-on (om het het zo maar te zeggen) heeft om ned in japans te vertalen.
Ben al op microsoft homepage geweest maar kon niet veel vinden.

Als iemand een idee heeft,

alvast bedankt

Verwijderd

Ik denk dat je beter een vertaler kan inschakelen voordat je een flater slaat.

Veelal is het met westerse vertalers al moeilijk, laat staan met talen die een totaal andere basis hebben.

Verwijderd

Je kunt dit beter gewoon aan een Japan(ner)se vragen. Nederlands "eventjes" naar Japans vertalen is vragen om moeilijkheden (vooral als je het met een programma doet).

Ik persoonlijk vind taalfouten altijd amateuristisch overkomen in een zakelijke omgeving. En Japanners kennende, zij helemaal.

Succes met het vinden van een gewillige Japanse ;) om je met de vertaling te helpen (niet zo moeilijk :))

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 13 november 2003 @ 20:36:
Ik denk dat je beter een vertaler kan inschakelen voordat je een flater slaat.

Veelal is het met westerse vertalers al moeilijk, laat staan met talen die een totaal andere basis hebben.
Ja dat heb ik ook gezegd maar ze willen het nou eenmaal en ik moet het uitwerken in PUB.(ben ik even de ......)
Maar als het nou zou kunnen het zijn geen zinnen alleen namen en tekens dan zit je niet in de knoop met stijl en grammatica.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 13-11-2003 20:42 ]

Verwijderd

Ja dat heb ik ook gezegd maar ze willen het nou eenmaal en ik moet het uitwerken in PUB.(ben ik even de ......)
Ja, maar aangezien je geen enkele mogelijkheid hebt om te controleren óf het klopt wat je schrijft kun je wel kaartjes aan het maken zijn waarop staat "geld zeikerd" ipv "financiëel directeur" (財政ディレクター als ik http://www.worldlingo.com...computer_translation.html mag geloven). :+

Als je ziet hoe bijvoorbeeld Babelfish vertalingen er soms uitkomen :? dan kun je voor zoiets dergelijks representatiefs beter een vertaler (als persoon) inschakelen. Vooral in de Japanse cultuur is zoiets erg belangrijk: je visitekaartje overhandigen ;)

http://www.akebono.nl/ lijkt mij bijv. wel betrouwbaar als ik de cliëntele lijst zie.

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 13-11-2003 20:50 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 13 november 2003 @ 20:38:
[...]

Hmm, als ik dit zo hoor dan wordt het wat met die workshops :/ .....Ach ja, jij hebt je gratis retourtje Japan :), zo kun je het ook zien.

Here's what you do: Ga naar een Japanse penpalsite en stuur een aantal mensen emails. 1) Je hebt je vertaling. 2) Je houdt er leuke contacten aan over.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 13 november 2003 @ 20:42:
[...] Vooral in de Japanse cultuur is zoiets erg belangrijk: je visitekaartje overhandigen ;)
Nogal jah.....Het is onderhand een hele ceremonie. Hoe lang je het kaartje in je handen houdt, hoe je het vasthoudt..... wazig die Japanners :). Maar wel aardige mensen en een vet land!!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 13 november 2003 @ 20:46:
[...]

Nogal jah.....Het is onderhand een hele ceremonie. Hoe lang je het kaartje in je handen houdt, hoe je het vasthoudt..... wazig die Japanners :). Maar wel aardige mensen en een vet land!!
Ja dat klopt ik heb er ook echt zin in maar dan wel met een goed kloppend visitekaartje. Maar ja het is dus niet mogelijk er zit dus geen vertalings programma ingebouwd in pub of kan misschien ook in word.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 13-11-2003 20:57 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 13 november 2003 @ 20:50:
[...]

Ja dat klopt ik heb er ook echt zin in maar dan wel met een goed kloppend visitekaartje
Het is goed dat je hier even hebt gepost :), anders was je misschien richting Japan gegaan met een brakke vertaling hehe.
Hmm, ik kan je wel iets vertellen over Japanners trouwens. Ze zullen nooit laten merken dat je een fout hebt begaan (als de sfeer erg zakelijk is). Dus je denkt: Hey, that went well :7. Maar ze zullen je nooit en te nimmer meer serieus nemen. Dus perfectie en professionaliteit bij het zaken doen is vereist.

Veel plezier daar alvast :) !!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 13 november 2003 @ 20:58:
[...]

Het is goed dat je hier even hebt gepost :), anders was je misschien richting Japan gegaan met een brakke vertaling hehe.
Hmm, ik kan je wel iets vertellen over Japanners trouwens. Ze zullen nooit laten merken dat je een fout hebt begaan (als de sfeer erg zakelijk is). Dus je denkt: Hey, that went well :7. Maar ze zullen je nooit en te nimmer meer serieus nemen. Dus perfectie en professionaliteit bij het zaken doen is vereist.

Veel plezier daar alvast :) !!
Nee ik ga met een kaartje daar heen waar op staat (he luie donder defeliciteerd met niks of zoiets). Inderdaad moet je ze gewoon afzeiken dan blijf jij de baas. Maar beleefdheid is wel erg belangrijk in japan.

In ieder geval bedankt allen .

Mocht er iemand nog iets te binnen schieten ik kijk straks nog wel even.

Verwijderd

Je kunt Japans typen in eender welk programma. Je moet gewoon IME Pad (2002) installeren. Je moet gewoon een nieuw toetsenbord layout toevoegen: nl Japans.

Windows installeert voor jouw dan een aantal tooltjes waarmee je gewoon de klanken moet typen. Hij zet het netjes om naar hiragana/katakana of zelfs kanji.
Pagina: 1