Toon posts:

E-Tech MultiPC modem slaat soms op tilt

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb een e-tech multi-pc modem/router v2, gekocht bij zonnet family adsl. werkt al maanden perfect.
Ik heb een winxp pro computer met een onboard sis 900 netwerkkaart.
Zoals gezegd: internet doet het al maanden prima.
tot deze week: om de dag-halve dag knalt de router eruit: hij is niet te pingen, de config pagina is onbereikbaar en heel internet doet het niet.
op ipconfig zie ik dan dat mijn ip niet meer klopt, netmask en gateway ook niet.
enige remedie is een harde reset, maar aangezien de router in de kamer van mn huisgenoot staat moet ik dan de stroom eraf halen. jammer voor zijn stereo en magnetronklokjes e.d.
er zijn wel meer mensen met een vergelijkbaar probleem, maar ik heb nog geen beter oplossing gevonden dan "firmware updaten", en er moet toch een bepaalde oorzaak achter liggen dacht ik zo.
Ik heb ditzelfde al eens gehad bij mn ouders, met een andere isp, computer en router. Toen dacht ik dat het gewoon aan het k*t-routertje lag, dus heb ik dit keer gekozen voor een e-tech apparaat, heb ik weer exact hetzelfde ge-eikel!
firmware updaten lukt niet omdat etech op zn website geen firmware zet want dat kan meer kwaad dan goed doen volgens hun. wil je 'm toch hebben, dan kan je ze mailen! (lekker kinderachtig zeg)

IK hoop dat iemand een oplossing weet, want dit is echt een beetje jammer.

Verwijderd

bij mij gebeurde dat ook, zelfde router, internetverbinding. Bij mij was het dat de splitter kapoet was.

Verwijderd

Topicstarter
zou wel raar zijn, is nix mee gebeurd. KAn natuurlijk altijd een hardwarematig probleem zijn, maar aangezien meer mensen soortgelijke klachten hebben lijkt het me sterk. Bijv. bij mn ouders was het exact hetzelfde en die hadden geen splitter.

zou het met een defecte splitter niet zo moeten zijn dat internet het niet meer doet en de router zelf nog wel gewoon (oftewl je zou m nog moeten kunnen pingen)

Verwijderd

Topicstarter
opgelost: firmware-update. Nu heb wel weer iets anders: internet doet het gewoon, maar ik kom niet op de router-pagina. maargoed, daar heb ik al een ander topic over geopend