Okee, ik hoop niet dat ik nu een hele domme vraag stel (maar het schijnt dat domme vragen niet bestaan
)
Ik ben newbie op linux gebied. Ik heb net een kernel gecompileerd, wat trouwens erg simpel was met een kleine handleiding en debian, viel me erg mee.
Nu miste ik alleen toch een paar dingen, en wil een echte linux-er mij helpen met configgen. Dat kan natuurlijk met SSH. Maar nu: ik wil wel zien wat die doet, om zo te kunnen overleggen over opties, wel aan niet aan, wat betekend dit, etc.
Is het mogelijk om met 2 mensen in 1 console te zitten
Dat mag op 2 manieren wat mij: Ik kijk op de linux bak zelf, staat toch naast mij, zie commando's over het tekst scherm lopen, en kan als ik dat wil zelf wat typen en configgen terwijl die ander meekijkt. Dit met een client als putty ofzo. VNC werkt dus niet aangezien er geen GUI op draait.
Ik heb gezocht hier op GoT met meerdere zoektermen, google, en op freshmeat.net wat mij werd aangeraden, maar niks kunnen vinden wat er ook maar een beetje op lijkt.
Ik ben newbie op linux gebied. Ik heb net een kernel gecompileerd, wat trouwens erg simpel was met een kleine handleiding en debian, viel me erg mee.
Nu miste ik alleen toch een paar dingen, en wil een echte linux-er mij helpen met configgen. Dat kan natuurlijk met SSH. Maar nu: ik wil wel zien wat die doet, om zo te kunnen overleggen over opties, wel aan niet aan, wat betekend dit, etc.
Is het mogelijk om met 2 mensen in 1 console te zitten
Ik heb gezocht hier op GoT met meerdere zoektermen, google, en op freshmeat.net wat mij werd aangeraden, maar niks kunnen vinden wat er ook maar een beetje op lijkt.
Ondernemer in tech (oud LOQED.com, nu UpToMore.com)