Toon posts:

[duron 1600] Proc zit bij een sql query in no-time op 100%

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Voor mijn webserver gebruik ik een duron 1600 (uit webserver benchmarks even snel als athlon 1900+) waar ik een aantal asp pagina's opdraai die hun data via een adodb connectie (Microsoft.Jet.OLEDB.4.0) de data ophaalt uit een accesdatabase. Echter als een aantal select queries in 1 pagina zit (+- 250 records) dan zit in no-time de processor belasting op 100% (gedurende 3 sec).

Is dit een hardware matig probleem (betwijfel het: databaseserver van fok is 2x PIII 1000mhz), maar op een andere (xeon) server heb ik er stukken minder last van.

Ligt het aan de code? (dan mag hij naar P&W) of is het gewoon een limiet die bereikt wordt door de hardware?

Omdat deze vraag een beetje complex is (en ik nog niet de goede benchmarks heb gedraait (wie weet er een paar)) kan ik de vraag het beste eerst algemeen houden, in hoeverre is een Duron1600 geschikt om sql queries uit te voeren?

• procyon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10-08 17:43
Natuurlijk is hij dat.. ik denk dat je misschien een trage HD hebt?

Verwijderd

Topicstarter
Procyon for life schreef op 13 november 2003 @ 20:25:
Natuurlijk is hij dat.. ik denk dat je misschien een trage HD hebt?
Dat wou ik net zeggen,

maar er zit een ata133/ 7200 in diamond max 8 hdd in. Volgens de webserverbenchmark moet hij 226 con/sec aan kunnen. (niet zelf getest) maar volgens SiSoft zat alles daar wel redelijk OK. Dus een langzame hdd kan het ook neit echt zijn lijkt me?

Qua geheugen zit het ook goed, gebruik is stabiel op 220 Meg (van de 512)

• procyon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10-08 17:43
tsja een duron heeft wel maar de helft cache.. misschien kan je een AthlonXP proberen die heeft wel 256kb cache.

Kost iets van 50 euro of ander even lenen van iemand?

• MoNo79
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 27-06 23:29
Mischien komt het dat een duron weinig cache heeft, daarom die qaurie's niet echt effectief kan uitvoeren.
Een PIII, Xeon, XP, MP processors hebben allemaal veel meer cache.

Het kan ook komen omdat je OLE opjecten gebruikt, die zijn nog al groot, dus ook langzamer.

Anders zou ik het ook moet weten

Verwijderd

Tip de rechter L2 brug van de duron aan met wat zilverlijm en je hebt 256kb cache. Een Xp1900 dus...
Pagina: 1