VIA chipset en TNT2

Pagina: 1
Acties:

• wezep
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-06 21:15
Van de week de PC van mijn vrouw geupgrade:
8 Mb Savage4 videokaart eruit en TNT2 erin.
Videokaart wordt netjes herkend door Win98, drivers installeren en rebooten. En dan begint de ellende: ik krijg het Windows scherm niet meer te zien: alleen knipperende cursor. Veilige modus werkt, pc rebooten, windows geeft aan dat de beeldscherminstellingen niet OK zijn: alleen 640x480 bij 16 kleuren werkt.
Iemand een idee? Ik heb Windows al opnieuw geinstalleerd: precies hetzelfde.
Ik maak gebruik van de VIA 4.24a drivers, moederbord is een Chaintech 5AGM2 met via chipset, processor AMD K6-2 400Mhz.

Verwijderd

Aan de combinatie kan het niet liggen, ik heb nl. mijn TNT2 Ultra perfect werkend gekregen op mijn Chaintech 6ATA2 mobo...

VIA 4-in-1 4.25a drivers proberen?

• BNX
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 06-08 23:34

BNX

Er zijn chipset combinaties die niet goed werken met een TNT2 AGP kaart. Ikzelf heb dit ondervonden met m'n EX-chipset op een GigaByte mainboard. Ik wilde upgraden van een VooDoo2 SLI (=PCI) naar een Asus TNT2 Ultra TVR (=agp), maar hij zag hem in windows wel en alle drivers wereden geinstalleerd, maar na de reboot liep alles fout, zoals het ook bij jouw ging...
Misschien is er een soort van upgrade voor je moederbord die dit kan verhelpen, maar ik heb destijds een Abit BE6 gekoch (=BX chipset)
succes! (8>

| i5-12600k @ 5ghz | RTX 3070TI FE | LG 55” OLED | Thrustmaster TS-PC | T-CLM pedals |

• Kit
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 26-07 18:05

Kit

Je moet eerst de via drivers installeren, daarna pas de drivers van de videokaart. Als goed is moet het zo werken :)

• wezep
Ik heb eerst de via drivers geinstalleerd en pas daarna de drivers voor de videokaart.
Ook heb ik de laatste bios versie voor het moederbord.
Wat me wel opviel is dat de videokaart via het bios IRQ 11 krijgt (normaal), maar binnen Windows IRQ 12.

• daPet
  • Laatst online: 17-08 17:47
volgens mij is dat zo'n alladin apparaat he
ik had dan hetzelfde probleem, bleek een bios upgrade voor te zijn:7
kweet alleen niet meer waar|:(

-=CMDR daPet=- Elite Discord Pet Live Join PG The Gathering

Verwijderd

Heb je ook EERST een Standard PCI VGA driver kaart geinstalleerd? (staat in elke Nvidia readme)

Wil wel eens uitmaken.

• wezep
Ja ik heb eerst de standaard VGA driver geinstalleerd, werkt prima. Als ik dan vervolgens de driver van de TNT2 installeer gaat het fout.
Het moederbord btw heeft een VIA MVP3 chipset. En ik heb de laatste bios versie geinstalleerd. Iemand nog suggesties??

Verwijderd

In je award BIOS heb je 1001 mogelijkheden MBT het AGP gebeuren, zoals bijvoorbeeld Assign IRQ to VGA (moet in dit geval ja zijn)

Loopt je AGP bus niet te snel? Als je in dat VIA menu 'Turbo' hebt aangeklikt loopt je AGP gelijk aan je busspeed (meestal 100MHz) en dat pikken niet alle kaarten. AGP standaard is 66MHz.

Als laatste zou een clean install uit kunnen maken. Bij het veranderen van grafische kaart uninstalled'ie de oude drivers niet, die blijven gewoon hangen.

Als dat het ook niet is, werken ze gewoon niet samen.

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Mijn TNT2 m64 werkt wel op me via kt133, beetje langzaam wel ;(

• Peet
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 16-06-2025

Peet

Semper voloptuosos rapidus

Het is bekend dat de AGP-ondersteuning van
SS7-moederborden ZK is! :? Ik heb gelijkwaardige problemen gehad, drivers losten daar niks op. Zoek het in bios-instellingen. Kijk bijvoorbeeld eens op de website van je mobofabrikant en ga naar de FAQ.

Ik heb het probleem indertijd nooit helemaal op weten te lossen, maar wel weten te minimaliseren. *D

Wil je het probleem oplossen?
Koop een Voodoo3, is de enige videokaart die
goed werkt op een SS7 mobo. Heb ik ook gedaan. >:)

greets,

Peet

Dare, do, gain - Intel G645 - 4 GB DDR3 - 500 GB - Radeon R7 240 2 Gb -DVD-RW - DVD/BR - W10-64 bit

Verwijderd

Staat de agp2x-4x wel goed (van je mobo en je videokaart), zal verder wel niet veel uitmaken. (op je videokaart zitten daar ook een paar jumpers voor)
Pagina: 1