Toon posts:

CLIEOP3 vanuit Excel

Pagina: 1
Acties:
  • 11.417 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben naarstig op zoek naar een programmaatje waarmee je Excel lijsten kunt omzetten naar een CLIEOP3 bestand om automatisch bedragen mee te incasseren. Heb al rondgegoogled en kwam uiteindeindelijk bij het programmaatje Clieopatra uit. De eigenaar van dit bedrijfje is echter van de aardbodem verdwenen. Weet iemand nog een alternatief?

Alvast bedankt!
-------------------------------------------------------------------------------------------
Okay sorry

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 13-11-2003 20:22 . Reden: wrong channel ]

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20:54
Dit heeft helemaal niks met P&W te maken;

P&W -> SA

https://fgheysels.github.io/

Verwijderd

http://shop.mensys.nl/clieopatra/

Daar staat:"bel 023 5482020 voor licenties, upgrades en andere vragen." al geprobeerd?

Ze schijnen aan het verhuizen te zijn. Maar je kan dit toch zelf doen in met VBA?
De specs van cliep3 zijn gewoon te downloaden (ergens bij postbank/abnamro dacht ik).

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 13-11-2003 20:22 ]

Verwijderd

Topicstarter
Inderdaad al geprobeerd, wat betreft VBA, ben ik niet zo in thuis. Ik hoopte dan ook eigenlijk dat iemand al met zoiets is bezig is geweest.

[ Voor 2% gewijzigd door Verwijderd op 13-11-2003 20:24 . Reden: typo ]

Verwijderd

Heb tijdens de euro conversie's veel met clieop gedaan, nooit aan gedacht om er een algemeen programma voor te maken. Ik ga 's ff kijken....

hier alvast linkje naar de formaat beschrijving van cliep03:
http://www.ingbank.nl/bestandsformaten/pdf/clieop03.pdf

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 13-11-2003 20:28 ]

Verwijderd

Topicstarter
Dat pdf bestandje van de INGbank ben ik ook al op tegenaan gegoogled :) Kan er alleen niet uit opmaken hoe ik zelf een CLIEOP3 bestand kan genereren.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 13 november 2003 @ 20:32:
Dat pdf bestandje van de INGbank ben ik ook al op tegenaan gegoogled :) Kan er alleen niet uit opmaken hoe ik zelf een CLIEOP3 bestand kan genereren.
:) Ik ben ermee bezig, althans, ik ben nu ff de benodigde klassen etc. aan het definieeren, heb je veel haast?? (geef me een weekje, dan heb ik denk ik wel wat algemeens gemaakt)
(m'n printer is kapot, dus moet steeds heen en weer switchen om die definitie te bekijken:( )

ps. Je weet dat je niet zomaar die bestanden kan gaan insturen, je moet eerst wat proeven insturen etc.

edit:
veel type werk in het begin :) al die record soorten etc.
maar het gaat wel wat worden denk ik ...

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 13-11-2003 22:48 ]

Verwijderd

Topicstarter
cool, ben benieuwd

• djc
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08-09-2025

djc

Ik heb al iets dergelijks, gebouwd in PHP. Momenteel werkt het volgens een client/server architectuur, waarbij de client een XML vorm van CLIEOP opstuurt (lekker makkelijk te maken en te begrijpen), waarna de server een link teruggeeft naar een echt CLIEOP bestand op de server.

Rustacean

Verwijderd

Het schiet al op, basis is af (het schrijven van die bestanden op een makkelijke manier).

Heb je zelf al eens nagedacht hoe je de feedback van zo''n clieop bestand gaat verwerken ? Je krijgt ook weer een diskette (of in ieder geval bestand) terug met
de resultaten van de incasso batch, dit moet je wel gaan verwerken in je sheet/administratie op de een of andere manier, of zie je daar zelf een andere oplossing voor?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 14-11-2003 10:05 ]

Verwijderd

Goed we zijn een eind gekomen, vanavond of morgen zet ik de 1e versie ter download beschikbaar.

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/mvanrijnen/pics/CLIEOP03-1.gif

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/mvanrijnen/pics/CLIEOP03-2.gif

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/mvanrijnen/pics/CLIEOP03-3.gif

In de omschrijving en kenmerk kan je via ^x^ (x = kolom nummer) toch kolom datap opnemen om een kenmerk/omschrijving te genereren. Zo kan je bv. klantnummers etc hierin opnemen.

De 1e versie gaat gewoon via CSV bestanden werken, maar ik denk dat ik er directe koppelingen met databases & excel sheets in ga verwerken. (moet ik nog 's ff goed uitdenken).

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 16-11-2003 12:46 ]

Verwijderd

Topicstarter
_/-\o_ Ziet er indrukwekkend uit Maui71. Beetje lullig misschien maar ik heb vrijdag even rondgebeld en heb Clieopatra toch nog kunnen bemachtigen. Maar misschien is jouw programmaatje gewoon beter en dan ga ik die natuurlijk gebruiken.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 16 november 2003 @ 16:17:
_/-\o_ Ziet er indrukwekkend uit Maui71. Beetje lullig misschien maar ik heb vrijdag even rondgebeld en heb Clieopatra toch nog kunnen bemachtigen. Maar misschien is jouw programmaatje gewoon beter en dan ga ik die natuurlijk gebruiken.
Is niet lullig hoor, vind het wel een leuk projectje zo ff tussendoor.

• Reptile209
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19:37

Reptile209

- gers -

Verwijderd schreef op 14 november 2003 @ 10:05:
[...]

Het schiet al op, basis is af (het schrijven van die bestanden op een makkelijke manier).

Heb je zelf al eens nagedacht hoe je de feedback van zo''n clieop bestand gaat verwerken ? Je krijgt ook weer een diskette (of in ieder geval bestand) terug met
de resultaten van de incasso batch, dit moet je wel gaan verwerken in je sheet/administratie op de een of andere manier, of zie je daar zelf een andere oplossing voor?
Dat hoeft niet zo'n probleem te zijn... ik ken de situatie wel: je hebt een enorme lijst met al dan niet vaste incasso's en dat moet alleen naar je telebankier-software worden overgezet. Dan is een progsel als dit ideaal, mits je het clieop-bestand netjes kan importeren in je telebankier-gebeuren.
* Reptile209 heeft er ook ooit mee zitten prutsen, maar nooit afgemaakt.
't Is gelukkig niet al te moeilijk te implementeren. Had er al iemand een linkje naar de specificatie van Clieop 03 geplaatst? :)

edit:
Ok, maui71 had de link dus al. Maar die van mij is van Interpay :)

[ Voor 6% gewijzigd door Reptile209 op 16-11-2003 17:55 ]

Zo scherp als een voetbal!

Verwijderd

Reptile209 schreef op 16 november 2003 @ 17:51:
[...]

Dat hoeft niet zo'n probleem te zijn... ik ken de situatie wel: je hebt een enorme lijst met al dan niet vaste incasso's en dat moet alleen naar je telebankier-software worden overgezet. Dan is een progsel als dit ideaal, mits je het clieop-bestand netjes kan importeren in je telebankier-gebeuren.
* Reptile209 heeft er ook ooit mee zitten prutsen, maar nooit afgemaakt.
't Is gelukkig niet al te moeilijk te implementeren. Had er al iemand een linkje naar de specificatie van Clieop 03 geplaatst? :)

edit:
Ok, maui71 had de link dus al. Maar die van mij is van Interpay :)
Is wel een nieuwere SPEC die van interpay, ff kijken of er een en ander veranderd is.

Verwijderd

@Egbert, zou je eens een test run willen doen met mijn proggie ?
Hier te downloaden: ClieopGen

Het is nog niet 100% af, ik moet nog de invoer controles etc. maken, en controles op de ingelezen regels. Maar de functionaliteit zou moeten werken.

mail adres staat in het programma zelf.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 17-11-2003 19:54 ]

Verwijderd

Kijk of je aan een exemplaar electronic banking van de abn/amro kan komen die werkt ook met clieop3

Verwijderd

Verwijderd schreef op 17 november 2003 @ 20:09:
Kijk of je aan een exemplaar electronic banking van de abn/amro kan komen die werkt ook met clieop3
Je bedoelt om de uitvoer van mijn proggie te testen?

• djc

djc

Heb net even met ClieopGen gespeeld om het een en ander te testen, en vond het al best netjes. Alleen is nog niet alles goed.

- De datum was niet default ingevuld.
- De default voor de bestandsidentificatie was niet goed (niet het dagnummer van vandaag).
- Geen mogelijkheden om meer dan een omschrijvingsveld toe te voegen aan transactie.

Verder leuk tooltje, fijn dat het gratis is (i.t.t. Clieopatra).

Rustacean

Verwijderd

Manuzhai schreef op 25 november 2003 @ 16:24:
Heb net even met ClieopGen gespeeld om het een en ander te testen, en vond het al best netjes. Alleen is nog niet alles goed.

- De datum was niet default ingevuld.
- De default voor de bestandsidentificatie was niet goed (niet het dagnummer van vandaag).
- Geen mogelijkheden om meer dan een omschrijvingsveld toe te voegen aan transactie.

Verder leuk tooltje, fijn dat het gratis is (i.t.t. Clieopatra).
Klopt, al die details moet ik nog ff inbakken.
Heb wat weinig tijd gehad, zal ze deze week er eens in maken.

Met die meerdere omschrijvings velden zat ik ook over te denken, ik kan uit de documentatie niet halen hoeveel dat er mogen zijn, al heb ik wel ergens het aantal 4 gezien.

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:56

The Eagle

I wear my sunglasses at night

CLIEOP3 maken is leuk en aardig...maar zoals al aangegeven zul je met je bank in conclaaf moeten en met interpay om wat proefclieps in te sturen...niet ieder progsel is automatisch gecertificeerd. Ik kan zo niet zien of ook het controlegetal van de bankrekeningen meegenomen wordt?
Wij hebben hier PeopleSoft Fin 8 draaien...en dat voert een prima clieopje uit. Nergens problemen mee. Hou er alleen wel rekening mee dat ABN Officenet geen girorekeningen beginnend met een 9 slikt...geen idee of ze daar al wat aan gedaan hebben maar is wel iets om aan te denken. Ik weet overigens niet hoe het internetbankieren van ABN reageert.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Verwijderd

The_Eagle schreef op 25 november 2003 @ 16:46:
CLIEOP3 maken is leuk en aardig...maar zoals al aangegeven zul je met je bank in conclaaf moeten en met interpay om wat proefclieps in te sturen...niet ieder progsel is automatisch gecertificeerd. Ik kan zo niet zien of ook het controlegetal van de bankrekeningen meegenomen wordt?
Wij hebben hier PeopleSoft Fin 8 draaien...en dat voert een prima clieopje uit. Nergens problemen mee. Hou er alleen wel rekening mee dat ABN Officenet geen girorekeningen beginnend met een 9 slikt...geen idee of ze daar al wat aan gedaan hebben maar is wel iets om aan te denken. Ik weet overigens niet hoe het internetbankieren van ABN reageert.
Het programma hoeft niet gecertificeerd te zijn, je moet proefbestanden insturen en daar krijg je goedkeuring over.

Controle getal v/d bankrekeningen?? Je bedoelt de hashcode die je op het eind meestuurt, die wordt gemaakt ja.

enne PeopleSoft Fin 8 is natuurlijk niet te vergelijken met een proggie wat clieops aanmaakt aan de hand van een cvs bestand
Dit tooltje is voor mensen die kleine pakketten of hun admin in excel etc. hebben. Ik heb clieop geimplementeerd in een maatwerk pakket, en dan wordt het behoorlijk prijzig. Dit is een mooie oplossing hiervoor denk ik.

[edit]
Nieuw idee, als ik er een typelibrary omheen fix, dan zou het direct oproepbaar zijn van uit excel. hm, ff expirimenteren.

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 25-11-2003 18:14 ]

• Witte
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 29-01 15:02
Controle van bankrekeningen kun je doen met de elfproef.

Houdoe

• djc

djc

Verwijderd schreef op 25 november 2003 @ 16:37:
Klopt, al die details moet ik nog ff inbakken.
Heb wat weinig tijd gehad, zal ze deze week er eens in maken.

Met die meerdere omschrijvings velden zat ik ook over te denken, ik kan uit de documentatie niet halen hoeveel dat er mogen zijn, al heb ik wel ergens het aantal 4 gezien.
Mogen er volgens mij vier zijn, behalve als er ook een kenmerk-veld is, dan mogen het er nog maar 3 zijn, dacht ik. Staat in de Interpay-spec op de pagina met de gekleurde rechthoeken duidelijk aangegeven.

Oh, en het zou nuttig zijn als je ergens de separator kan aangeven. Excel bakt standaard natuurlijk CSV-files waarin velden gescheiden zijn door een ";", maar CSV staat natuurlijk oorspronkelijk voor Comma Separated Values.

Rustacean

Verwijderd

Manuzhai schreef op 26 november 2003 @ 01:36:
Oh, en het zou nuttig zijn als je ergens de separator kan aangeven. Excel bakt standaard natuurlijk CSV-files waarin velden gescheiden zijn door een ";", maar CSV staat natuurlijk oorspronkelijk voor Comma Separated Values.
Ja, die had ik over het hoofd gezien :)

Morgen avond, is dit alles gefixed.
Rekeningnr's worden nu in ieder geval gefixed, dus alleen numeriek de rest wordt er uitgefilter dus 123.456.789 -> 123456789 of p0001234567 -> 0001234567

Goed, dat van die omschrijvingen is gevonden, nu ff de userinterface aanpassen (heb ik meer moeite mee :) )

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 26-11-2003 12:03 ]

Verwijderd

Iemand maakte me attent op dit topic, maar verder ben ik nieuw op tweakers.

Ik heb ook eens een programmaatje ervoor geschreven. Ik ben namelijk fiscus geweest van een vereniging, en ook wij moesten incasso's uitvoeren. Omdat dat problemen gaf via Daviclub en alle alternatieven op de markt geld kosten, heeft mijn voorganger handmatig alle incassoregels ingevoerd in girotel zakelijk. Ik had daar geen zin in, dus mijn spaarzame programmeerkennis kwam van pas. Ik heb toen ook een programma geschreven dat van een *. CSV (met echte "," als scheidingsteken) een clieop03 bestand aanmaakte. Ik heb het even gezet op: http://www.phys.uu.nl/~wever/clieop.exe , zodat jullie het kunnen bekijken.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 26 november 2003 @ 17:00:
Iemand maakte me attent op dit topic, maar verder ben ik nieuw op tweakers.

Ik heb ook eens een programmaatje ervoor geschreven. Ik ben namelijk fiscus geweest van een vereniging, en ook wij moesten incasso's uitvoeren. Omdat dat problemen gaf via Daviclub en alle alternatieven op de markt geld kosten, heeft mijn voorganger handmatig alle incassoregels ingevoerd in girotel zakelijk. Ik had daar geen zin in, dus mijn spaarzame programmeerkennis kwam van pas. Ik heb toen ook een programma geschreven dat van een *. CSV (met echte "," als scheidingsteken) een clieop03 bestand aanmaakte. Ik heb het even gezet op: http://www.phys.uu.nl/~wever/clieop.exe , zodat jullie het kunnen bekijken.
Werkt goed, alleen de verplichte layout is een beetje een nadeel natuurlijk.
En de uitlijning klopt niet altijd, sommige regels zijn langer dan 50 posities (afhankelijk van test bestand)

Verwijderd

Ik heb het ook puur alleen gemaakt zodat het binnen de vereniging goed werkte, zonder me te bekommeren om alle uitzonderingen en mogelijke andere zaken die je zou willen doen. Zo test het programma dus nog niet op invoer die langer is dan toegestaan.

Verwijderd

Ik heb even een nieuwe versie van mijn clieopgen neergezet, (test only!! dus geen productie!), moet nog wel een en ander aan de interface doen.

http://members.home.nl/mvanrijnen/files/clieopgen.rar

• Falcon
  • Laatst online: 19:06

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Ik werk bij Friesland Bank Telebankieren... en ik zou een clieop bestand willen testen met het pakket van ons. Kan iemand deze opsturen naar corwesterman@hotmail.com?

[ Voor 10% gewijzigd door Falcon op 26-11-2003 17:39 ]

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

Verwijderd

The Real Falcon schreef op 26 november 2003 @ 17:35:
Ik werk bij Friesland Bank Telebankieren... en ik zou een clieop bestand willen testen met ons zakelijk pakket. Kan iemand deze opsturen naar corwesterman@hotmail.com?
Je bedoelt door een van genoemde proggies (waaronder mijn ClieopGen :9~ ) gegenereerd clieop03 bestand?

Probleem is dat de data die ik gebruikt, uit een database van een bestaande zaak komt, ik kan dat echt niet zomaar opsturen. Ik zal ff kijken of ik een of ander nepbestand kan genereren.

Hebje zelf niet een proefdata bestand, wat ik als invoer kan gebruiken?
[edit]
Om hier geen super slowchat topic van te maken, kunnen mensen die willen reageren op mijn ClieopGen het beste mailen naar: clieopgen***vanrijnen**nl
(*** = @ ** = .)

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 26-11-2003 17:40 ]

• Falcon

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Dat laatste zou mooi zijn! :)

Verwijderd

De eigenaar van clieopatra leeft nog, en er is een nieuwe website: http://www.clieopatra.com/

Ze zijn eindelijk verhuisd !

Jammer dat die demo maar 5 transacties exporteert, maar het werkt goed !

Verwijderd

Verwijderd schreef op 04 december 2003 @ 14:15:
De eigenaar van clieopatra leeft nog, en er is een nieuwe website: http://www.clieopatra.com/

Ze zijn eindelijk verhuisd !

Jammer dat die demo maar 5 transacties exporteert, maar het werkt goed !
euh, en jij registreert je hier op het forum om dit te melden?
Iets doet mij vermoeden dat dit spam is :) (maakt mij verder niet uit hoor)

Verwijderd

Even een (misschien erg dom) vraagje:
Ik heb in excel een bestand met daarin rekeningnummers, bedragen en namen. Deze posten (een paar honderd) wil ik gaan incasseren.
Nu moet iemand anders voor mij met Girotel zakelijk de incasso opdrachten aan gaan leveren. Om te voorkomen dat hij alle excel-data weer in moet typen wil ik dit op een manier aanleveren dat hij het rechtstreeks in girotel kan importeren.
Is ClieOp hiervoor geschikt en kan ik dus een van de hierboven genoemde programma's gebruiken? Ik draai zelf geen girotel dus kan helaas ook niets uitproberen.......

• Falcon

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Jeffrey. Zover ik weet is Clieop een internationaal formaat voor banken. Girotel zal deze zeker moeten kunnen inlezen. Om er toch zeker van te zijn zal ik ten alle tijd er voor zorgen om een test te doen.

Als je verder nog vragen hebt... stel ze hier maar .. dan reageer ik binnen no-time

• djc

djc

The Real Falcon schreef op 15 december 2003 @ 10:44:
Jeffrey. Zover ik weet is Clieop een internationaal formaat voor banken. Girotel zal deze zeker moeten kunnen inlezen. Om er toch zeker van te zijn zal ik ten alle tijd er voor zorgen om een test te doen.
ClieOp is een nationaal formaat, geen internationaal. Voor zover ik weet wordt de standaard onderhouden door Interpay, de organisatie die al het interbancair betalingsverkeer in Nederland verzorgt.

Rustacean

Verwijderd

Bedankt voor de reacties, ik ga het zeker even proberen.
Heeft er eigenlijk iemand ervaring met het importeren van incasso opdrachten in girotel zakelijk??? (ik dus nog niet....)

http://www.phys.uu.nl/~wever/clieop.exe werkt niet. Iemand een alternatieve lokatie? Google vindt het niet....

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 16-12-2003 09:16 . Reden: Broken link ]

• Falcon

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Manuzhai schreef op 15 december 2003 @ 13:34:
[...]
ClieOp is een nationaal formaat, geen internationaal. Voor zover ik weet wordt de standaard onderhouden door Interpay, de organisatie die al het interbancair betalingsverkeer in Nederland verzorgt.
Klopt je hebt gelijk.. voor internationaal is dit het MT103 formaat.

[ Voor 4% gewijzigd door Falcon op 16-12-2003 10:23 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 15 december 2003 @ 17:53:
Bedankt voor de reacties, ik ga het zeker even proberen.
Heeft er eigenlijk iemand ervaring met het importeren van incasso opdrachten in girotel zakelijk??? (ik dus nog niet....)

http://www.phys.uu.nl/~wever/clieop.exe werkt niet. Iemand een alternatieve lokatie? Google vindt het niet....
ahum, wel het draadje lezen hé :)

Clieop Gen

komende week wordt ie afgemaakt/debugged ....

Verwijderd

Verwijderd schreef op 17 december 2003 @ 11:28:
[...]

ahum, wel het draadje lezen hé :)

Clieop Gen

komende week wordt ie afgemaakt/debugged ....
Probeerde ook even het proggie van Nwever te downen, maar da's dus verdwenen..... Hoopte dat iemand dat bij wijze van test nog ergens had staan....

Verwijderd

Verwijderd schreef op 18 december 2003 @ 17:15:
[...]

Probeerde ook even het proggie van Nwever te downen, maar da's dus verdwenen..... Hoopte dat iemand dat bij wijze van test nog ergens had staan....
Als er iemand echt zit te springen om een test clieop bestandje dan heb ik er vast wel ergens 1

Verwijderd

Verwijderd schreef op 06 januari 2004 @ 09:53:
[...]
Als er iemand echt zit te springen om een test clieop bestandje dan heb ik er vast
wel ergens 1
Graag, maar wel met de originele data erbij, zodat ik uitvoer kan vergelijken/testen.

Heb uit mijn clieopgen al wat foutjes gehaald, en zover ik weet wordt ie succesvol gebruikt nu. Moet alleen de download ff updaten (die hier eerder vermeld is, is 'outdated').

• Garoth
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 04-10-2024
Zou je misschien de laatste versie nog even willen linken, Maui? Ik ben zelf nu ook met zo'n project bezig dat met ClieOp werkt, en je programma ziet er veelbelovend uit....

Thanx!

Als blikken konden doden, waarom doen ze er dan erwten in?

Verwijderd

Garoth schreef op 09 februari 2004 @ 10:39:
Zou je misschien de laatste versie nog even willen linken, Maui? Ik ben zelf nu ook met zo'n project bezig dat met ClieOp werkt, en je programma ziet er veelbelovend uit....

Thanx!
Yup, zal ik vanavond ff doen, heb weinig tijd, ben namelijk bezig met een 1e eigen huis.

• Garoth
Perfect! Hartstikke bedankt!

En veel succes met je huis... 8)

• Garoth
*bump*

De update? Asjeblief??

Verwijderd

Garoth schreef op 16 februari 2004 @ 11:27:
*bump*

De update? Asjeblief??
grmbl, helemaal vergeten, veel is er niet gebeurd (interface moet nog steeds fatsoenlijk). Vanavond zet ik 'm neer.

[EDIT]
Update , de update staat er.

Ik moet toch echt die site eens onderhanden nemen geloof ik, wat een puinhoop is dat geworden :)

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 16-02-2004 21:32 ]

Verwijderd

FF voor de duidelijkheid, ik ben weg bij @Home, ik kom niet meer op de ftp daar, maar linkjes eerder vernoemt zijn niet meer geldig en/of outdated.
Downloaden kan vanaf: http://www.vanrijnen.nl/clieopgen.html

(als de mods dit spam vinden, haal het dan maar weg)

• Grolsch
  • Registratie: Maart 2003
  • Nu online
Verwijderd schreef op dinsdag 17 februari 2004 @ 00:06:
FF voor de duidelijkheid, ik ben weg bij @Home, ik kom niet meer op de ftp daar, maar linkjes eerder vernoemt zijn niet meer geldig en/of outdated.
Downloaden kan vanaf: http://www.vanrijnen.nl/clieopgen.html

(als de mods dit spam vinden, haal het dan maar weg)
ik vind het vervelend om zo'n oud topic te kicken, maar ik ben dus drastisch opzoek naar dit programma en ik kan het nergens meer vinden.

Wie kan me helpen?

PVOUPUT - 13.400WP - Twente

• Grolsch
  • Nu online
yes, ik heb hem, hier staattie !!!!!

http://www.vanrijnen.nl/software/clieopgen/

ff puzzelen!

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Houd er wel rekening mee dat de meeste banken ze alleen accepteren als er geen fouten in zitten. Een enkel foutje en interpay reject je hele batch. Dat kan frustrerend zijn dus test zo'n tooltje tot in den treure voordat je het in productie gebruikt!

Zie voor meer info over CLIEOP03 http://www.interpay.nl/Se...en/Bestandsindelingen.asp
Zag namelijk dat de link naar de ingbank niet meer werkt :P

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• Grolsch
  • Nu online
ik zou niet weten hoe ik het moet testen
Het verhaal is eigenlijk dat we voor "een club" moeten incasseren.
Ik heb met alle goede bedoelingen Davilex club gekocht, maar daar kun je echt geen hout mee.
Veelste ingewikkeld
Het gaat er gewoon om om de contributie te innen (60 eur) van zo'n kleine 100 leden.

heb jij misschien een ander idee?

• Jeroen Blom
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 16:45
Ik gebruik Clieopgen ook voor de automatische incasso's van de tennisvereniging. Ik heb geen proefbatches gemaakt maar ben gelijk live gegaan. Geen enkel probleem.

"Ik noem dit het probleem van de verkeerde combinatie: de wereld is grijs, maar wetenschap is zwart/wit. We praten in nullen en enen, maar de waarheid ligt ertussen in." - Bart Kosko

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Grolsch schreef op dinsdag 31 mei 2005 @ 18:55:
ik zou niet weten hoe ik het moet testen
Het verhaal is eigenlijk dat we voor "een club" moeten incasseren.
Ik heb met alle goede bedoelingen Davilex club gekocht, maar daar kun je echt geen hout mee.
Veelste ingewikkeld
Het gaat er gewoon om om de contributie te innen (60 eur) van zo'n kleine 100 leden.

heb jij misschien een ander idee?
Tja dan lijkt het me ook niet zo'n ramp als het mis gaat..... Ik heb wel eens batches van duizenden salarisbetalingen fout zien gaan door dit soort knullige dingetjes, vandaar meer de warning :P Je krijgt bij het innen van de contributie niet echt veel problemen als die een keer de mist in gaat. Hooguit een renteverschil van een paar centen :)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Verwijderd

Hallo,
ik heb onlangs clieopgen gedownload omdat ik op zoek was naar een simpel programmaatje om via excellbestanden te incasseren. Ook ik vond Davilex club veel te ingewikkeld.
Maar nu loop ik tegen het probleem aan dat ik wanneer ik bij "bedrag" het ingevulde vaste bedrag weg haal en daarnaast de kolom invul waar de bedragen staan, dan krijg ik bij het genereren van het bestand de volgende foutmelding : '' is not a valid floating point value.
Wanneer ik een vast bedrag invul in het programmaatje dan doet ie het wel, maar op deze manier niet. :|
Wat doe ik verkeerd :?

• Reptile209
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19:37

Reptile209

- gers -

Ik gok dat je een formule weggooit als je dat bedrag weghaalt. Wat gebeurt er als je alleen "de kolom daarnaast" invult? Zit er iets van een handleiding bij? Heb je zelf al in de formules / macro's van die sheet gekeken?

Zo scherp als een voetbal!

• Lustucru
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

Lustucru

26 03 2016

Hoi Daantje74,

Welkom op Got. :)

In plaats van dit stokoude topic een trap te geven met iets wta maar zijdelings met het oorspronkelijke topic te maken heeft kun je beter een nieuw topic openen. Lees wel even Policy: Alle regels die op het forum gelden over wat we van een startpost verwachten. Ondertussen gaat dit topic op slot.

[ Voor 90% gewijzigd door Lustucru op 08-12-2005 22:26 ]

De oever waar we niet zijn noemen wij de overkant / Die wordt dan deze kant zodra we daar zijn aangeland

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.