Toon posts:

[ClarkConnect] DHCP op externe interface

Pagina: 1
Acties:
  • 38 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb zojuist ClarkConnect geinstalleerd op m'n server. Dat ging op zich allemaal goed, alleen krijg ik het niet voor elkaar om mijn externe interface (eth0) in te stellen op DHCP. Ik heb een kabel internet verbinding bij @Home en ik wil dus graag mijn IP dynamisch kunnen configureren, omdat @Home nog wel eens onaangekondigd dingen wil gaan wijzigen.

Nou heb ik wel een idee wat het probleem zou kunnen zijn, maar 'k heb geen flauw idee hoe 'k 't kan oplossen. Ik heb ergens gelezen namelijk dat @Home eist dat je je hostname (zo'n leuk CC<nummer>-<letter> geval) meestuurt in een DHCP request. Nou had ik hiervoor een zelfgemaakte server en daarmee ging het prima om in het configuratiescriptje voor de ethernet interfaces neer te zetten dat ie die hostname mee stuurde. Ik kan echter nergens vinden waar dit in ClarkConnect wordt ingesteld.

Verwijderd

Dit CPxxxxxx-a nummer moet je handmatig invullen in het volgende bestand:

/etc/sysconfig/network-scripts/ifcfg-eth0

onderaan vul je dit dan er bij in: DHCP_HOSTNAME=CPxxxxxx-a

Verwijderd

Topicstarter
Ehmz, en welk script moet ik dan runnen om 'm daar ook daadwerkelijk gebruik van te laten maken? Is vast één of ander script voor om die boel opnieuw in te stellen.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 13 november 2003 @ 19:30:
Ehmz, en welk script moet ik dan runnen om 'm daar ook daadwerkelijk gebruik van te laten maken? Is vast één of ander script voor om die boel opnieuw in te stellen.
Opnieuw opstarten, dan pakt ie dat automatisch mee

Verwijderd

Topicstarter
Is dat niet een beetje overdreven? Moet toch ook wel anders kunnen lijkt me? We draaien immers geen Windows ;). Volgens mij heb 'k ergens een scriptje gezien waarmee je dat kon doen, maar goed, 'k kom er wel uit denk ik.

• r0b
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 11-08 08:11

r0b

/etc/init.d/networking restart ? :)

Verwijderd

Sorry, maar dit staat gewoon letterlijk in de manual: http://www.clarkconnect.org/docs/0.9.1/big.html#ANCONDANET :/

Afbeeldingslocatie: http://www.clarkconnect.org/docs/0.9.1/images/ss_anaconda_network.png
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.