Batterij leeg in Nokia 6110, maar niet in 5110 ?!?

Pagina: 1
Acties:

• TNH
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08-07-2025

TNH

Pura Vida!

Topicstarter
Hoi,

Een vriend van mij heeft een nieuwe mobiele telefoon aangeschaft en mij zijn oude Nokia 6110 cadeau gedaan :).

Het enige probleem bij de 6110 was dat er geen accu bij zat. De telefoon is op de grond gevallen en de accu is gebarsten. De telefoon ziet er nog prima uit.

Nu heb ik zelf een Nokia 5110, en omdat daar dezelfde accu inzit dacht ik die accu te kunnen gebruiken op de 6110. Het probleem is alleen dat de accu het op mijn 5110 een hele tijd volhoud (+/- week standby), maar op de 6110 juist heel kort (ongeveer 3 uur).

Heeft iemand enig idee wat het zou kunnen zijn? Is de telefoon misschien toch beschadigt bij de val, en zo ja waar kan ik 'm eventueel laten repareren?

Alvast bedankt.

Verwijderd

was laatst ook een topic over, over een 61XX met opvallend hoog stroomverbruik. Zoek even, d'r stond een antwoord bij

• TNH

TNH

Pura Vida!

Topicstarter
De zoekfunctie heb ik op verschillende manieren gebruikt (%6110%, %61xx%, %nokia%) maar niets kunnen vinden (al voor ik mijn vraag postte).

Zou iemand misschien zo vriendelijk willen zijn een URL te posten?

• TNH

TNH

Pura Vida!

Topicstarter
Weet echt niemand een oplossing?

Als ik naar de Primafoon (oid) ga wordt je na uren wachten toch afgescheept met een bullshit antwoord :(.

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
De 6110 werd standaard geleverd met en Li-Ion batterij, de 5110 met een NiMH batterij (die houdt het minder lang vol). Misschien dat ie het met een Li-Ion batterij langer volhoud (die is ook nog eens lichter).

• TNH

TNH

Pura Vida!

Topicstarter
Bedankt.

Straks zal ik eens kijken naar zo'n Li-Ion batterij.

Maar is het mogelijk dat de tijd van een NiMh batterij zo veel bekort wordt (van 1 week naar 3 uur) :??

Is het niet mogelijk dat de telefoon binnenin kortsluiting maakt ofzo, waardoor de energie weglekt? (Klinkt misschien stom, maar 't is verder het enige dat ik kan bedenken dat er aan de hand is).

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Oeps, zag niet dat het 3 uur was. Dan is er inderdaad iets kapot aan de telefoon. Ik dacht dat Nokia een levenslange omruil-garantie oid had, maar daar weet ik verder niks van.

Verwijderd

Misschien typisch geval van een kortsluiting die ervoor zorgt dat de stroom uit de accu wordt geslurpt?
Pagina: 1