Geachte mede freaks,
Na een tijdje er mee egstopt te zijn (om o.a. te leren de superglobals consequent te gebruiken en uit te zoeken of het aanmaken van cookies nog steeds met setcookie() gemaakt moeten/kunnen worden) ben ik dan toch maar weer aan de slag gegaan met cookies.
Het rare probleem heb ik nu dat als ik het browservenster sluit en later de pagina in een nieuw browservenster weer heropen dat de gegevens dan niet opvraagbaar zijn. De gegevens zijn dus dan "ineens" verdwenen. Wanneer ik de pagian later in het zelfde venster opnieuw opvraag gata het wel goed, Puur alleen na het opnieuw starten van de browser speelt het dus.
Nu zou je denken: ja, jij hebt geen experiation time opgegeven. Maar dat is het nu juist, dat heb ik WEL opgegeven: een expiration time van een jaar om precies te zijn.
Dit is mijn oorspronkelijke code (de variabelen kloppen):
En dit heb ik ook nog geprobeerd, maar had als gevolg dat er maar 1 variabele met waarde voor even werd vastgehouden):
Na een tijdje er mee egstopt te zijn (om o.a. te leren de superglobals consequent te gebruiken en uit te zoeken of het aanmaken van cookies nog steeds met setcookie() gemaakt moeten/kunnen worden) ben ik dan toch maar weer aan de slag gegaan met cookies.
Het rare probleem heb ik nu dat als ik het browservenster sluit en later de pagina in een nieuw browservenster weer heropen dat de gegevens dan niet opvraagbaar zijn. De gegevens zijn dus dan "ineens" verdwenen. Wanneer ik de pagian later in het zelfde venster opnieuw opvraag gata het wel goed, Puur alleen na het opnieuw starten van de browser speelt het dus.
Nu zou je denken: ja, jij hebt geen experiation time opgegeven. Maar dat is het nu juist, dat heb ik WEL opgegeven: een expiration time van een jaar om precies te zijn.
Dit is mijn oorspronkelijke code (de variabelen kloppen):
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
| <?php if($_POST["onthouden"]==1){ echo "onthoudt"; setcookie("onthoudincookie","1",time()+60*60*24*365,"/reageer/"); setcookie("naamincookie",$_POST["reactienwnaam"],time()+60*60*24*365,"/reageer/"); setcookie("emailincookie",$_POST["reactienwemail"],time()+60*60*24*365,"/reageer/"); setcookie("emailweergaveincookie",$_POST["reactienwemailweergave"],time()+60*60*24*365,"/reageer/"); setcookie("websiteincookie",$_POST["reactienwwebsite"],time()+60*60*24*365,"/reageer/"); } else{ setcookie("onthoudincookie"); setcookie("naamincookie"); setcookie("emailincookie"); setcookie("emailweergaveincookie"); setcookie("websiteincookie"); } ?> |
En dit heb ik ook nog geprobeerd, maar had als gevolg dat er maar 1 variabele met waarde voor even werd vastgehouden):
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
| <?php if($_POST["onthouden"]==1){ echo "onthoudt"; setcookie("onthoudincookie","1"); setcookie("naamincookie",$_POST["reactienwnaam"]); setcookie("emailincookie",$_POST["reactienwemail"]); setcookie("emailweergaveincookie",$_POST["reactienwemailweergave"]); setcookie("websiteincookie",$_POST["reactienwwebsite"],time()+60*60*24*365,"/reageer/"); } else{ setcookie("onthoudincookie"); setcookie("naamincookie"); setcookie("emailincookie"); setcookie("emailweergaveincookie"); setcookie("websiteincookie"); } ?> |