Toon posts:

[NF7-S]Boot probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallow beste mensen,

Juist nieuw moederbordje gaan halen (epox overleden ;( ); keuze viel op een Abit NF7 (niet de -S dus).

Kom ermee thuis, blijkt dat er een NF7-S in de doos zit B) Ik enorm blij natuurlijk, maar ja, bleek het ook nog eens een rev 1.1 te zijn |:( |:(

Anyway, één op de twee keren dat ik opstart, krijg ik de volgende error:
CMOS checksum error - defaults loaded
Niet zo tof dus :r

Ik moet dan altijd op del drukken en alles opnieuw instellen...

Ligt dit nou aan mij of moet ik hiermee teruggaan naar de winkel?

offtopic:
en heb ik trouwens het recht om een rev 2.0 te vragen, omdat dit een verouderde versie is? O+

Oh ja, ik heb natuurlijk al de search gebruikt, twee mensen hadden ook dit probleem, en nooit is er een deftig antwoord gegeven :?

Daarom, mensen plz help me :)

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 02:05

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Verwijderd schreef op 13 november 2003 @ 18:51:
Hallow beste mensen,

Juist nieuw moederbordje gaan halen (epox overleden ;( ); keuze viel op een Abit NF7 (niet de -S dus).

Kom ermee thuis, blijkt dat er een NF7-S in de doos zit B) Ik enorm blij natuurlijk, maar ja, bleek het ook nog eens een rev 1.1 te zijn |:( |:(

Anyway, één op de twee keren dat ik opstart, krijg ik de volgende error:

[...]

Niet zo tof dus :r

Ik moet dan altijd op del drukken en alles opnieuw instellen...

Ligt dit nou aan mij of moet ik hiermee teruggaan naar de winkel?
Lastig, controleer in ieder geval eerst even of de CMOS clear jumper goed staat en of de batterij op het moederbord het nog doet. Als beide kloppen zou ik idd terug naar de winkel gaan ermee.
offtopic:
en heb ik trouwens het recht om een rev 2.0 te vragen, omdat dit een verouderde versie is? O+
Alleen als jij nadrukkelijk te kennen hebt gegeven een r.2.0 te willen, en dan nog zul je bijna alleen gelijk kunnen krijgen als het zwart op wit op een bon vermeldt staat.
In ieder geval is het argument dat het 'verouderd' zou zijn niet iets waar je rechten aan zou kunnen ontlenen.

Oslik blyat! Oslik!

• MixingMastersM
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 25-07 23:21

MixingMastersM

Ik heb ramen.....

Heel simpel....je kan terug gaan zeggen dat je niet een NF7-S wildde maar een NF7, dan moeten ze hem sowieso ruilen, krijg jij waarschijnlijk een goed moederbord maar geen -S natuurlijk

Verwijderd

Topicstarter
Nee, staat allemaal goed. Ik heb al genoeg mobo's geinstalleerd (en kapotgemod >:) ) om daar zeker van te zijn. Maar ik dacht dat het mss aan verkeerde biosinstelling lag of zo :/ . Of mss conflict met mn hardware?

Specs: xp1800 (voorlopig maar ff standaard gezet ;) ); 512mb Corsair pc3200 ram; 200gig maxtor; radeon 8500le
Alleen als jij nadrukkelijk te kennen hebt gegeven een r.2.0 te willen, en dan nog zul je bijna alleen gelijk kunnen krijgen als het zwart op wit op een bon vermeldt staat.
In ieder geval is het argument dat het 'verouderd' zou zijn niet iets waar je rechten aan zou kunnen ontlenen.
Mja, maar op de abit site vermelden ze dat mn mobo een nForce 2 ultra 400 heeft, met dus fsb 400 support. Dus als ik zeg dat ik een xp 3000 heb, zeg dat dit bordje normaal 30€ meer kost, nog ff een dvd-writer koop ;) en die mens eens lief aankijk hoop ik dat ie mss zal toegeven :Y)

Verwijderd

Topicstarter
MixingMastersM schreef op 13 november 2003 @ 19:11:
Heel simpel....je kan terug gaan zeggen dat je niet een NF7-S wildde maar een NF7, dan moeten ze hem sowieso ruilen, krijg jij waarschijnlijk een goed moederbord maar geen -S natuurlijk
Ik hoop het echt wel, want dit ding oc't langs geen kanten :X

180fsb max anyone? |:(

Verwijderd

Topicstarter
Update: blijkbaar geeft ie deze error alleen maar als ik de powerswitch op de voeding uitzet... :?

Doe ik nl elke keer als ik afsluit want anders blijft mn tobo ledje steeds branden.

Zou het mss toch baterijtje zijn dat kaduuk is?

Maw toch maar rma'en? :X

• Leon T
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Leon T

Ni!

Verwijderd schreef op 13 november 2003 @ 21:18:
Update: blijkbaar geeft ie deze error alleen maar als ik de powerswitch op de voeding uitzet... :?

Doe ik nl elke keer als ik afsluit want anders blijft mn tobo ledje steeds branden.

Zou het mss toch baterijtje zijn dat kaduuk is?

Nee! Gewoon een nieuw batterijtje erin duwen.

Verwijderd

Topicstarter
euhm

1) weet je zéker dat het dat is?

2) gaat me wss iets van een 10-15 kosten, véééél minder dan rma dus ;)

3) wss heb ik dan nog het verkeerde batterijtje mee naar huis ;)

• Gman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-03 20:42
Verwijderd schreef op 14 november 2003 @ 13:18:
euhm

1) weet je zéker dat het dat is?

2) gaat me wss iets van een 10-15 kosten, véééél minder dan rma dus ;)

3) wss heb ik dan nog het verkeerde batterijtje mee naar huis ;)
Pak een multimeter en meet het ff na, als je mobo's mod dan moet je haast wel zo'n ding hebben.

Je kan proberen om de pc een poos op standby/aan te laten zodat de batterij opgeladen kan worden (het is me niet helemaal duidelijk of die batterij wel een rechargable is, maar je kan het wellicht even proberen).
Overigens zit in vrijwel elk mobo de 3032 batterij dus je kan 'm zo omwisselen.

Verwijderd

Raar hoor.. er worden helemaal geen 1.1's meer gemaakt..al heel lang niet meer. Waar heb je die plank vandaan?

Verder kun je hem gewoon ruilen want hij werkt niet naar behoren en het is een S ipv een gewone. ok..dat de batterij misschien leeg is..sja..

Ik krijg een beetje het gevoel dat je plank niet nieuw is, maar voor de 2e keer verkocht..snappie..

• Demo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 14-08 13:39

Demo

Probleemschietende Tovenaar

Verwijderd schreef op 13 november 2003 @ 21:18:

Zoek eens of je 'wake on keybord'/'wake on usb' uit kan zetten.. da's een stuk makkelijker :P

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 15 november 2003 @ 00:35:
Raar hoor.. er worden helemaal geen 1.1's meer gemaakt..al heel lang niet meer. Waar heb je die plank vandaan?

Verder kun je hem gewoon ruilen want hij werkt niet naar behoren en het is een S ipv een gewone. ok..dat de batterij misschien leeg is..sja..

Ik krijg een beetje het gevoel dat je plank niet nieuw is, maar voor de 2e keer verkocht..snappie..
Euhm ik heb momenteel ook echt dat gevoel...

Heb nl zojuist gezien dat er op mn doos rev 2.0 staat... :X

Maw volgens mij hebben ze mij daar flink in de zak gedaan :/
Gman schreef op 15 november 2003 @ 00:24:
[...]

Pak een multimeter en meet het ff na, als je mobo's mod dan moet je haast wel zo'n ding hebben.

[...]

Overigens zit in vrijwel elk mobo de 3032 batterij dus je kan 'm zo omwisselen.
Mja ga ik dus meteen ff proberen te vervangen door het batterijtje van mn overleden epox.

En wees er maar zeker van dat ik zo een ding heb, alleen heeft mn pa de zekering opgeblazen |:(

30A door dat spul gestuurd 8)7 >:)

• Andre-85
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

Andre-85

Sid

Tja de oplossing lijkt mij vrij simpel. Breng dit moederbord terug en zorg dat je de Nf7 rev2.0 krijgt.

Lorem
Whenever we feel the need to comment something, we write a method instead. - Martin Fowler
People who think they know everything really annoy those of us who know we don't - Bjarne Stroustrup

Pagina: 1