Toon posts:

[XP]Windows installeren op een lege partitie via het netwerk

Pagina: 1
Acties:
  • 168 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb sinds kort een tweede PC via een direct netwerk (zonder hub dus) aan mijn eigen PC hangen. Nu zit ik echter met het probleem dat de CD-ROM speler in die computer zo dood is dat ik er geen fatsoenlijke Windows installatie op kan uitvoeren.

Dus ik bedenk dat ik dan misschien Windows moet installeren via het netwerk, maar ik zou niet weten hoe ik dit moet doen op een lege partitie. Ik heb geprobeerd op te starten met een Windows XP Professional CD-ROM in de z.g.n. herstelconsole (Ja, die wou de CD speler lezen :P), maar toen kwam ik op een dwaalspoor terecht. Kan iemand mij vertellen of het überhaupt mogelijk is om Windows te installeren via een DOS-only omgeving en als het kan hoe ik dit kan doen?

Alvast bedankt, _/-\o_
Sietse

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

netwerk install = [google=network install XP]

of [search=windows unattended install]

En natuurlijk:
Howto's & Guides

Beetje meer moeite doen met zoeken, je bent echt niet de eerste die zoiets wil doen.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb zeer zeker gezocht, maar ik krijg alleen maar geblaat te lezen over unattended install, dat is niet wat ik wil.

Ik wil m'n setup draaien vanaf een lege computer waarin ik alleen in beperkte mate van CD kan booten, dus mijn vraag is: hoe maak ik verbinding met het netwerk en hoe start ik dan de installatie via mijn eigen computer?

• Mickman
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 29-03 18:11
Wat betreft het installeren via een netwerk ben ik ook nog een redelijke beginner, maar als ik het goed begrijp heb je wel een stabiele andere pc draaien.

Op deze pc kan je een directory share zetten met bijv. de naam van bijv. Windows XP Professional, >>> WXPP.
Hierin zet je alle bestanden die in de map I386 staan op de windows cd-rom.

In de WXPP directory zet je ook een map $OEM$, zodat wanneer je de setup opstart, setup de bestanden gaat kopiëren naar de doelpc.

Om die pc zonder cd-rom met het netwerk te kunnen laten praten om dus die share te lezen, heb je een boot-flop nodig die de standaard system files bevat + de drivers van je netwerk kaart. Wanneer die geïnitialiseerd is kan je bijv. in een bat file, met het net use commando zorgen voor een netwerk verbinding.

Informatie over netwerk booten kan je via de search vinden van GoT.
Trefwoorden: netwerk boot diskette (of zoiets dergelijks)

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Verwijderd schreef op 13 november 2003 @ 19:31:
Ik heb zeer zeker gezocht, maar ik krijg alleen maar geblaat te lezen over unattended install, dat is niet wat ik wil.

Ik wil m'n setup draaien vanaf een lege computer waarin ik alleen in beperkte mate van CD kan booten, dus mijn vraag is: hoe maak ik verbinding met het netwerk en hoe start ik dan de installatie via mijn eigen computer?
Dan geef je wel heel gauw op zeg, nog nooit gehoord van technieken combineren?

Als je ver genoeg gezocht had was je namelijk ook tegengekomen hoe je met een unattended install van een netwerk locatie je installatiefiles wegtrekt.

Laat dat nou net zijn wat je zoekt toch?

hint: winPE (PreinstallEnvironment)
network install

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Ik doe een kleine titel edit zodat de topictitel conform de WOS Policy is :)

Verwijderd

Even een heel ander idee:
Harddisk uit de PC halen en in een andere PC zetten
2 Partities aanmaken C: en D:
Kopieer je XP CD naar D:
harddisk terug in PC met kapotte CD speler
opstarten met floppy
ga naar d:
setup.exe (ofzo)

Lijkt mij simpeler dan klooien met netwerk en zo.
:)

• mtjoeng
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-02 21:45
\i386\*.* copieren naar nwe PC ?

[ Voor 4% gewijzigd door mtjoeng op 13-11-2003 20:25 ]

• nextware
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21:39
mtjoeng schreef op 13 november 2003 @ 20:17:
\i386\*.* copieren naar nwe PC ?
Ja, de i386 map is de standaard installatie map van WinXP. Als je deze map compleet op je HD zet, zal Windows niet meer om de CD gaan zeuren, als je iets wilt installeren... :z B)
Pagina: 1