Toon posts:

Celly 2 600@900 wil (nog) niet, boehoeoeeoe!!!

Pagina: 1
Acties:
  • 133 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Eindelijk heb ik m'n celeron 2 600 op m'n Asus P2B werkend. Het truukje met de voltage-instelling op 1.8V werkt. Helaas wil ie (nog) niet op een 100Mhz bus lopen. 83Mhz => 750Mhz is de enige tussenstap die m'n bord kent.

Nu heb ik drie vragen:
1) Hoe en/of waar kan je de temp. van de processor bekijken. In m'b bios krijg ik alleen een moederbord temperatuur en van de proc zegt ie dat er geen sensor beschikbaar is.

2) Tot hoever mag ik het voltage verder opkrikken om te kijken of ik 'm op 900Mhz krijg. Het is een standaard 1.5V retail processor.

3) Zijn de retail processor koelers goed? Ik wil eventueel nog kijken of ik met een andere koeler en koelpasta meer resultaat kan krijgen.

Thanx

• dajuan
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-08 10:35
dat zou ik ook wel willen weten
ik heb namelijk de celly 700
en heb dezelfde porblemen

• Remko
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 31-08 20:19
Heb je nog de oude cB0 stepping of de nieuwe Cc0 ?? , als hij op 1,7 volt loopt dan heb je de nieuwe , loopt ie op 1,5 dan heb je de oude versie te pakken en die zijn inderdaad moeilijk op 900 mhz of hoger te krijgen !

Verwijderd

Topicstarter
't is volgens mij een cB0 stepping, al heb ik de doos en processor hier op 't werk niet bij de hand. Hij zou standaard op een voltage van 1.5V moeten lopen.

Waar het mij om gaat is dat ik wil weten of de temperatuur de "boosdoener" is. Als dat het geval is dan ga ik overwegen om een betere koeling (Golden Orb???) icm pasta te gaan gebruiken.

Hoe hoog is zo'n Golden Orb eigenlijk? Hij moet natuurlijk wel passen op m'n P2B met Abit Slotket III.

Eric

• wezep
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-06 21:15
Zelf heb ik ook een P2B met een CellyII600 die prima loopt op 900.
Koeler: Spire 5D17 nog wat, ik hoe een halve centimer over tot mijn eerste geheugen bank.
Temperatuur wordt gemeten door een aparte temperatuur sensor die op 1 of andere manier in de buurt van de core van de processor moet komen.

• DaOverclocker
  • Laatst online: 20-08 12:50

DaOverclocker

Overclocker for life...

Censor zit in je proc! Als het goed is.
Dus hij zou het moeten meten, misschien moet je eens met MMB5 kijken.
Maar ik draai mijn celly2 566@944 op 2,1 volt!
Dit is wel die cCo Stepping. Ook met de Orb, er gaat wel en geheugen bank verloren maar dat geeft niet.

systeem specs

• Okasha
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
He en is die vergrote cooler de enige bescherming die je hebt of heb je er ook nog een of andere watercooling doorheen lopen, of je hele pc in de vriezer gezet? :)

mzzl

• DaOverclocker
  • Laatst online: 20-08 12:50

DaOverclocker

Overclocker for life...

Nee hoor Alleen een Orb.
Temp Mobo is 23 graden en Celly 51 graden met koe.

DAt is niet echt fulload >> Met cpu Burn wordt ie wel 60 graden, loopt dan ook vast. Maar anders hangt ie nooit ook niet onder Quake3 ofzo...Vaaaaaggggg!

systeem specs

• Okasha
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
ja das best wazig inderdaad, toch wel een succes volle overclock moet ik zeggen van 566 naar ruim 900 :)

• The Source
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 31-08 23:48
Fox28 en Wezep willen jullie aub een kijken in http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/84605 . Mijn vriend en ik hebben allebei een P2B rev 1.02 en willen daar een Celeron2 600 op draaien. Hij kocht er gisteren een maar het werkte niet. Ik ga er dadelijkj een kopen.

Fox28 > Wat is die voltagetruuk van 1.8v?

> En welke soklets gebruiken jullie? En verdere eventuele problemen?

Thanx
Pagina: 1