Ik moet morgen in 1 dag migreren van NT4 naar Windows 2000 AD.
Ja, erg leuk, dat heb ik inderdaad pas vandaag te horen gekregen. Ik was dus ook erg blij maar niet heus.
Ik ben nu aan het nadenken hoe ik dit het beste kan doen.
Even de situatie.
NT40 domein met ip-segment X
De Windows 2000 AD moet nog opgebouwd worden met ip-segment Y.
En alle clients moeten op beide server kunnen benaderen.
Ik dacht zelf om eerst het NT4 domein en de clients middels vaste ip-nummering in segment Y te zetten. Het 2000 domein staat dan ook in segment Y. Dan zijn beide servers te benaderen en het inloggen gebeurt nog op het NT4 domein.
Dan wil ik client voor client op het 2000 domein overzetten. Die krijgen uiteraard via DHCP een ip-adres uitgedeeld en ze moeten even in het nieuwe domein bekend gemaakt worden. Oh ja, m'n clients zijn NT4 workstation en Windows 98.
iemand tips/suggesties?????
Ja, erg leuk, dat heb ik inderdaad pas vandaag te horen gekregen. Ik was dus ook erg blij maar niet heus.
Ik ben nu aan het nadenken hoe ik dit het beste kan doen.
Even de situatie.
NT40 domein met ip-segment X
De Windows 2000 AD moet nog opgebouwd worden met ip-segment Y.
En alle clients moeten op beide server kunnen benaderen.
Ik dacht zelf om eerst het NT4 domein en de clients middels vaste ip-nummering in segment Y te zetten. Het 2000 domein staat dan ook in segment Y. Dan zijn beide servers te benaderen en het inloggen gebeurt nog op het NT4 domein.
Dan wil ik client voor client op het 2000 domein overzetten. Die krijgen uiteraard via DHCP een ip-adres uitgedeeld en ze moeten even in het nieuwe domein bekend gemaakt worden. Oh ja, m'n clients zijn NT4 workstation en Windows 98.
iemand tips/suggesties?????