Toon posts:

Probleem met writer

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een MSI MS-8348A writer. Ik gebruik de writer in combinatie met Nero. Nu ik hem weer wil gebruiken krijg ik een probleem. Nero geeft steeds aan dat ik een lege cd in moet voeren terwijl deze er gewoon in zit :S
Ik gebruik de 80 minuten cd's van MMore.

Weet iemand hoe ik dit probleem kan oplossen? Heeft het bijvoorbeeld nut om het met andere cd's te proberen?

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

Heb je al een ander merk CD-R's geprobeerd?
Lens cleanen?
Deed de brander het eerst wel?
Firmware update?

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

• wmeester
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13:03
-Zit het klepje wel goed dicht?
-Leest ie andere cd's wel? (geen cdr's dus)

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Voor de overige tips kun je in de FAQ van dit subforum terecht onder het kopje "Mijn CD/DVD lezer/brander werkt niet goed onder Windows" ;)

Mijn gok is dat het aan de MMore media ligt; het is namelijk niet de eerste keer dat iemand er problemen mee heeft :X Als de FAQ en zelfs andere (kwaliteits) media het probleem niet oplossen, dan is de writer hoogstwaarschijnlijk gewoon brak.

• koraks
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Kijk eens of er nieuwere firmware voor je brander is. De voornaamste reden voor fabrikanten van branders om nieuwe firmware te ontwikkelen is namelijk de media-compatibiliteit.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het nu met andere cd's geprobeert (TDK Speed-X), maar het werkt nog steeds niet. Ik krijg nog steeds de melding dat er een lege cd in de writer moet.

Als ik de firmware update wil installeren krijg ik de foutmelding "Can't find CD-Rom/RW".

Ik kwam er net ook achter dat writer een cd niet leest ofzo. Ik wilde namelijk een muziek cd erop testen, maar als ik dan naar de betreffende schijf ging, dan gaf hij de muziekbestanden dus niet aan.

Ik heb deze writer pas een aantal maanden en ik hoop dus niet dat hij nu al kapot is. Ik heb hem ook pas een aantal keer gebruikt.

Ik hoop dus dat iemand nog een oplossing weet.

Verwijderd

check de kabels eens , of probeer een andere cdrom of cdrw op dezelfde kabel.
als die andere het wel doet op dezelfde aansluiting lijkt het op een hardware probleem

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de writer ook op een andere kabel geplaatst, maar dan werkt hij ook niet :(
Weet iemand nog een oplossing?

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18-03 19:56

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

en in een andere pc testen?

als hij het dan doet ligt het probleem bij je huidige pc... doet ie het daar ook niet dan ist een simpele omruil bij de winkel waar je em gekocht hebt, als je nog garantie hebt doen ze daar vast niet moelijk over...

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Pagina: 1